top-image
WSTECZ

Sii Polska jedną z najcenniejszych polskich marek według Rzeczpospolitej

Poznaliśmy wyniki 15. Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita. Sii Polska zadebiutowała na 80. miejscu, a wartość jej znaku firmowego została wyceniona na 131,8 mln zł. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 221 marek.

Już po raz piętnasty dziennik Rzeczpospolita przygotował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek. W tym roku po raz pierwszy w zestawieniu pojawiła się Sii Polska, zajmując 80. miejsce na liście obok takich marek jak Orlen, Asseco, PZU, Tauron czy Play. Partnerem redakcji przy sporządzaniu wyceny marek byli eksperci z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Na podstawie obiektywnej metodologii opracowanej przez zespół specjalistów znak firmowy Sii wyceniony został na 131,8 mln zł.

W zestawieniu brane były pod uwagę marki, które:

  • powstały w Polsce (niezależnie od tego, jakich podmiotów są własnością w tej chwili – polskich czy zagranicznych);
  • przychód ze sprzedaży pod daną marką w 2020 roku przekroczył 20 mln złotych.

Przy szacowaniu wartości marki wykorzystane zostały m.in.:

  • różnice pomiędzy wartością rynkową i księgową przedsiębiorstwa;
  • metoda oparta na obliczeniu potencjalnych opłat licencyjnych (franchising);
  • „Indeks istotności marki” – szacunkowy wpływ marki na wielkość sprzedaży lub premię cenową na produktach.

Poznaj nas lepiej i dołącz do Najlepszego Miejsca Pracy w Polsce.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?