Klient
Firma produkująca części samochodowe, która dostarcza rozwiązania elektryczne i elektroniczne, napędowe i bezpieczeństwa. W Polsce firma zatrudnia obecnie ponad 4 tysiące pracowników w czterech zakładach produkcyjnych i w działających od ponad 10 lat dwóch nowoczesnych Centrach Technicznych.
Wyzwanie
Sii dostarczyło zdalny zespół odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie warstwy Board Support Package, który jest podstawą platformy dla systemu infotainment. BSP odpowiada za dostarczanie abstrakcji sprzętowej dla całego systemu Linux niezależnie od stosowanej architektury SoC.
Co zrobiliśmy
Pełna odpowiedzialność za komponenty systemu:
- Zapewnienie samowystarczalnego zespołu z liderem ze strony Sii.
- Planowanie i raportowanie postępów projektu.
- Bezpośredni kontakt z klientem w celu uściślenia wymagań.
- Bezpośredni kontakt z dostawcami SoC przy współtworzeniu sterowników.
- Tworzenie i zarządzanie wymaganiami systemu i oprogramowania.
- Projektowanie i rozwój całej warstwy BSP Yocto (tworzenie skryptów bitbake, tworzenie od podstaw oraz integracja sterowników kernela Linuks, konfiguracja hypervisora Xen).
- Praca zgodnie ze standardami Automotive SPICE (opracowanie niezbędnej dokumentacji).
Efekty
- Rozwój warstwy BSP w Yocto odpowiedzialnej za zapewnienie abstrakcji względem różnych mikrokontrolerów stosowanych w systemie.
- Zapewnienie wszelkiej niezbędnej dokumentacji i testów wymaganych przez ASPICE i procesy klienta.
- Dostarczenie usługi z pełnym zarządzaniem przez zespół pracujący zdalnie.