Klient
Ingenico to francuska firma, której zadaniem jest dostarczanie technologii związanych z bezpiecznymi transakcjami elektronicznymi. Jej tradycyjna działalność opiera się na produkcji terminali płatniczych POS, ale obejmuje również pełne oprogramowanie do płatności i powiązane usługi, w tym oprogramowanie dla sprzedawców.
Wyzwanie
Rozwój oprogramowania serwisów płatnościowych w celu dostosowania do nowych protokołów płatności kartami typu swipe i chip, płatności zbliżeniowych używanych w samoobsługowych stacjach paliw. Adaptacja do nowych bibliotek i frameworków, ulepszanie procesu ciągłej integracji i testów jednostkowych.
Co zrobiliśmy
- Przeniesienie naszych aplikacji i bibliotek do drugiej fazy strategicznego planu aktualizacji CI/CD.
- Poprawa pokrycia testów jednostkowych z 3% do 33%.
- Migracja całej bazy kodu C++ do wersji14.
- Wprowadzenie narzędzia do sprawdzania stylu kodowania zgodnie z zasadami firmy.
- Ulepszenie bazy kodu dzięki kilku refaktoryzacjom.
Efekty
Trzy aplikacje są w trakcie wydawania nowej wersji i certyfikacji. Pokrycie testów jednostkowych jest już na poziomie spełniającym aktualne wymagania, błędy są wykrywane na etapie kompilacji, a kontrola jakości przebiega sprawniej.
Dowiedz się więcej