Klient
Rafineria dostarczająca codziennie paliwo do kliku tysięcy stacji benzynowych.
Wyzwanie
Proces składania zamówień odbywał się poprzez kontakt klienta zamawiającego z jego opiekunem po stronie naszego Klienta. Na podstawie telefonicznego lub faksowego zlecenia opiekun wprowadzał zamówienie do systemu SAP R/3, a następnie przekazywał w kolejnej komunikacji informację zwrotną do klienta. Status zamówienia był dostępny wyłącznie poprzez osobną komunikację z opiekunem. „Ręczna” koordynacja zamówień, oprócz niewygody dla klientów, z jednej strony powodowała brak możliwości analizy zleceń, z drugiej zaś jakość danych w systemach pozostawiała wiele do życzenia.
Co zrobiliśmy
Inżynierowie Sii zaprojektowali, a następnie wdrożyli zintegrowany z platformą SAP R/3 portal samoobsługowy dla klientów.
Efekty
Po uruchomieniu niezbędnych procesów biznesowych, w krótkim czasie kilkuset z ponad 2000 klientów zrezygnowało z tradycyjnej komunikacji w sprawach zamówień, a opiekunowie biznesowi uwolnieni od żmudnych procesów koordynacyjnych większą uwagę zaczęli przykładać do rozwijania relacji biznesowych z klientami. Ponadto, już w dwa miesiące po uruchomieniu systemu pojawiły się zupełnie nowe potrzeby biznesowe, których rozwój został powierzony naszej firmie. Obecnie z systemu na co dzień korzysta już około 5000 klientów firmy.
Sukces pracy naszych konsultantów został potwierdzony przez naszego klienta poprzez powierzenie nam utrzymania aplikacji oraz rozwoju systemu B2B dla całej grupy.
Dowiedz się więcej