Pracownicy Sii przebiegli 16 000 km i zebrali łącznie 43 000 zł na cele charytatywne w ramach projektu #SiiRuns40WM
30 września w Warszawie odbył się jubileuszowy 40. PZU Maraton Warszawski, który był areną zmagań dla pasjonatów biegania z Sii, ukoronowaniem trzymiesięcznych wymagających treningów i wielkim finałem akcji #Biegamdobrze w Sii. Kolejny raz zespół lidera usług IT i inżynierii pokazał, że nasze wspólne wartości, m. in. ambicja, odwaga, pasja i zaangażowanie są niesamowitym motorem napędowym do działania i pokonywania własnych ograniczeń.
Projekt #SiiRuns40WM odbył się w ramach Programu Sponsoringu Pasji i trwał 3 miesiące. 40 ochotników z całej Polski – pasjonatów nie tylko biegania, ale przekraczania własnych granic, zgłosiło się do trzymiesięcznych treningów i finałowego biegu na królewskim dystansie podczas 40. PZU Maratonu Warszawskiego. 9 kobiet i 31 mężczyzn trenowało pod czujnym okiem Bartka Olszewskiego i Katarzyny Gorlo, pokonując łącznie ponad 16 tysięcy kilometrów!
Było to nie tylko wyzwanie sportowe – akcja miała także wymiar charytatywny. Od początku lipca każdy z uczestników projektu brał także udział w inicjatywie #BiegamDobrze. Wspólnie z całym Sii, swoimi znajomymi, przyjaciółmi i rodziną zabiegali (nomen omen) o wsparcie finansowe dla Fundacji Rak’n’Roll. Cel został osiągnięty. Maratończycy z Sii zebrali dla Fundacji łącznie 43 068,30 zł. Maciej Topczewski, Sii Łódź Director, w dniu dekoracji liderów (29 września) był na pierwszym miejscu wśród 770 zbierających z całej Polski – uzyskał na rzecz fundacji 14 215 zł.
– Chcieliśmy zebrać razem 40 tysięcy złotych – mówi Maciej Topczewski, pomysłodawca projektu i jego uczestnik. – To było duże wyzwanie i świetna przygoda. Postawiliśmy na niestandardowe formy promocji. Ja osobiście zadeklarowałem, że jeśli zbiorę 8 tysięcy, ogolę głowę na łyso, chcąc tym nietypowym gestem zwrócić uwagę na działalność Fundacji i jej program „Daj włos!”. Powrót do poprzedniej fryzury pewnie potrwa kilka miesięcy, ale było warto – wyjaśnia Dyrektor Sii Łódź.
30 września na starcie Maratonu stanęło 39 zawodników (dwóch wyeliminowanych przez kontuzję, jeden jako zastępstwo). 65% drużyny biegło królewski dystans po raz pierwszy i aż 38 zawodników ukończyło go szczęśliwie i w regulaminowym czasie. Prawie wszyscy nie będący debiutantami poprawili swój rekord życiowy. Najlepszy czas (3:35:22) wśród kobiet z Sii osiągnęła Martyna Dworczyńska, Key Account Manager z Sii Warszawa, plasując się na 84. miejscu. Najlepszy wśród mężczyzn z Sii z czasem 2:52:19 był Seweryn Socha, DR Coordinator/Gatekeeper z oddziału poznańskiego (89 miejsce w klasyfikacji mężczyzn). Dla wszystkich była to świetna zabawa i ogromna satysfakcja po przekroczeniu mety.
– Wszystkim zaangażowanym w projekt #SiiRuns40WM należą się ogromne gratulacje – mówi Maciej Topczewski. – Przede wszystkim całemu zespołowi i naszym trenerom – za wspaniałe wsparcie i motywację do podejmowania ciągłego wyzwania. W trakcie przygotowań każdy z nas miał chwile zwątpienia, każdy wybiegał od 200 do 700 kilometrów (lider ponad 800!). Nie mógłbym nie wspomnieć również o wszystkich tych, którzy wsparli nasze zbiórki: zarówno z Sii, jak i spoza firmy. Bez tego nie zrealizowalibyśmy naszego ambitnego celu charytatywnego! Projekt był naprawdę świetną przygodą i sądząc po opiniach zawodników i kolegów w pracy, myślę, że rozbudził mocno apetyt na więcej! – podsumowuje pomysłodawca projektu.
Obecnie trwa nabór do kolejnej edycji Programu Sponsoringu Pasji. Termin składania aplikacji mija 31 października – po sukcesie projektu #SiiRuns40WM i zapytaniach od pracowników można wnioskować, że pojawią się nowe pomysły na projekty wspierające bieganie i wiele innych ciekawych inicjatyw.
#SiiRuns40WM #PowerPeople #PassionDrivesPowerPeople #BiegamDobrze #FundacjaRak’n’Roll