Klient
Sieć stacji benzynowych i sklepów spożywczych należąca do Amerykańskiego koncernu Alimentation Couche-Tard Inc, jednej z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. W Polsce firma prowadzi ponad 380 stacji paliw i zatrudnia około 2100 pracowników.
Wyzwanie
Klient, który posiada swoje stacje w ponad 15 tysiącach lokalizacji na całym świecie, potrzebował zsynchronizować pracę wielu zwinnych zespołów międzynarodowych. Przy tak ogromnej skali działalności, planowanie i realizacja pracy były bardzo trudne. Celem projektu było wdrożenie frameworku do skalowania podejścia zwinnego, w którym będą pracowały wszystkie zespoły oraz zmapowanie procesu na używane narzędzia.
Co zrobiliśmy
- Przewodniczyliśmy wdrożeniu Scaled Agile Framework dla 6 zespołów (60+ osób) i zapewniliśmy 3-miesięczne wsparcie w zakresie wprowadzenia procesu w firmie.
- Nastąpił wzrost planowania i realizacji pracy, dzięki programowi szkoleniowemu.
- Zorganizowaliśmy wszystkie wydarzenia na poziomie Agile Release Train, czyli zespołu łączącego wszystkie zwinne zespoły.
- Zapewniliśmy usługę Release Train Engineera, który zapewnia właściwe i zgodne z procedurami działanie ART.
- Przeprowadziliśmy szkolenie SAFe związane z Roadmapą Wdrożenia (Leading SAFe, SAFe for Teams).
- Wykorzystaliśmy narzędzia Atlassian, aby śledzić postępy pracy zespołów.
Efekty
- 3 Programy Przyrostowe z przewidywalnością dostarczania na poziomie 81%-99%
- Poprawa dopasowania potrzeb biznesowych do możliwości IT – wyniki ankiety dotyczącej rozumienia potrzeb biznesowych wykazują wzrost z 3,46 (PI-01) do 4,13 (PI-03) w skali 1-5
- Pozytywny feedback:
- „Obecna konfiguracja i ramy SAFe zaczynają przynosić korzyści”.
- „Złożona struktura, wiele konkurujących ze sobą priorytetów i różne zaangażowane zespoły współpracują ze sobą dzięki efektywnej komunikacji i koordynacji”.
- Poprawa wspólnego planowanie. Wyniki ankiety pokazują wzrost z 5,92 (PI-01) do 7,39 (PI-03) w skali 1-10