Klient
Włoska firma założona w 1919 roku produkuje główne komponenty, moduły i systemy samochodowe. Posiada kilka ośrodków B&R, głównie we Włoszech i w Niemczech.
Wyzwanie
Najważniejszym wyzwaniem biznesowym było stworzenie nowych funkcji i aktualizacja oprogramowania ECU czarnej skrzynki (Telematics ECU) metodą OTA. Ponadto w ramach projektu miały zostać wprowadzone nowe specyfikacje systemu, zdolność automatycznej aktualizacji, instalacji map/aplikacji i weryfikacja możliwości sprawdzenia integralności i autentyzacji pakietów do pobrania oraz przywrócenia wersji OEM w przypadku wykrycia niestabilności.
Co zrobiliśmy
- Stworzyliśmy dokumentację historii użytkowników, przypadków użycia funkcji systemu na podstawie wymagań klienta oraz szkic dokumentu przedstawiającego projekt oprogramowania
- Przygotowaliśmy kompletną dokumentację architektury systemu
- Stworzyliśmy wysokopoziomowy protokół komunikacji pomiędzy działającym systemem OSEK oraz systemem opartym o Linux
- Wdrożyliśmy komunikację pomiędzy dwoma procesorami, które były częścią czarnej skrzynki (Telematics ECU)
- Zaktualizowaliśmy oprogramowanie SWC ECU czarnej skrzynki (Telematics ECU)
Efekty
Dzięki pracy specjalistów Sii ECU czarnej skrzynki (Telematics ECU) może być aktualizowany za pośrednictwem CAN oraz metodą over the air (OTA). Dodatkowo proces pobierania oprogramowania z sieci w celu aktualizacji Telematics ECU (ECU czarnej skrzynki) jest w pełni bezpieczny. Również protokół komunikacji aktualizacji oprogramowania wykorzystywany do synchronizacji i wymiany danych może być ponownie wykorzystany w rozwoju innych ECU.
Dowiedz się więcej