PL
angle-down

Sii Polska

SII UKRAINE

SII SWEDEN

Dołącz do nas Kontakt
Wstecz

Sii Polska

SII UKRAINE

SII SWEDEN

top-image
Wstecz

“11 lat w Sii pokazuje, że jest to miejsce, w którym warto zostać na długo!” – odkryj historię Kasi, która w Sii odpowiada za CSR, Program Sponsoringu Pasji oraz Program Sii Power Volunteers 

Zmotywowani pracownicy realizujący swoje pasje, zaangażowani wolontariusze stawiający się na miejscu, aby urzeczywistnić projekt, ale też formalności i procedury, wyśrubowane normy do spełnienia i trudne pytania – o swoich obowiązkach w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu opowiada Katarzyna Domańska, CSR Manager w Sii Polska 

Opowiedz nam swoją historię w Sii. Od czego zaczęła się Twoja ścieżka kariery? 

Do Sii trafiłam na stanowisko specjalisty ds. komunikacji ponad 11 lat temu, kiedy firma w całej Polsce miała 4 oddziały i 350 osób na pokładzie. Byłam pierwszą osobą, która miała być dedykowana do komunikacji i PR-u. Wcześniej działania te były prowadzone przez Joannę Kucharską, szefującą Działowi HR i Rekrutacji. I to Asia przez wiele lat była moją przełożoną.  

Przyszłam do firmy już po kilku latach solidnej PR-owej szkoły życia, z różnorodnymi doświadczeniami w szeroko pojętych komunikacji i marketingu. Miałam okazję pracować w teatrze w departamencie promocji, w agencji PR dla teamu rajdowego, w dużej firmie, w grupie giełdowej oraz w start-upie – od branży mediowej po spożywczą, aż trafiłam do Sii. Cieszę się, że mogłam z powodzeniem wykorzystać te różnorodne doświadczenia i zacząć zdobywać bardzo dużo nowych. Moje 11 lat w Sii pokazuje, że to firma, w której warto zostać na długo! 😊  

Ktoś powie, że tyle czasu w jednym miejscu to nuda, ale nie zgodzę się z tym. Zarówno firma, jak i ja bardzo się przez ten czas zmieniłyśmy i wciąż jesteśmy dla siebie nawzajem źródłem rozwoju, inspiracji i nowych wyzwań. Bardzo wiele się przez ten czas nauczyłam i ciekawych, nowych projektów było (i jest nadal) całe mnóstwo! Pierwsze z brzegu przykłady to np. otwarcie wiele lat temu profilu na Facebooku czy Linkedinie, pierwsze newslettery kwartalne czy kalendarz firmowy Sii.  

W międzyczasie awansowałam na stanowisko Communication Managera, dział się wzbogacił o kolejną osobę, później połączył z ówczesnym Działem Marketing & Sales Support i nastąpił dynamiczny rozwój. Ciekawie wspomina się te czasy w momencie, w którym obecny Dział Marketingu, CSR i Komunikacji ma prawie 40 osób!  

Kolejnym etapem Twojej drogi w Sii było stanowisko CSR Manager, które piastujesz do dziś. Od czego zaczęła się Twoja praca w tej roli? 

Obszar społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) zawsze bardzo mnie interesował i w 2015 roku postanowiłam uzupełnić moją wiedzę na ten temat na studiach podyplomowych Akademii Koźmińskiego. Koniec studiów zbiegł się w czasie z moim urlopem macierzyńskim, po którym wróciłam do pracy z nową wiedzą i nowymi doświadczeniami. Do Działu Marketingu i Komunikacji, zarządzanego już wtedy przez Annę Bednarz-Jaskot, dołączyłam po urlopie jako CSR Manager.  

Czym w Sii jest społeczna odpowiedzialność biznesu?  

Sii jest firmą usługową, opartą na ludziach, którzy te usługi wykonują, i na relacjach międzyludzkich. To oni są najważniejsi, ich poczucie bezpieczeństwa i zadowolenie – oni stanowią priorytetowy obszar naszej odpowiedzialności. Jeśli robimy coś niewłaściwie, pracownicy stanowią największe “ryzyko”, bo po prostu odejdą i jeszcze mogą mocno popsuć nam reputację. Porównując: dla firmy produkującej meble czy huty szkła niezwykle ważnym aspektem CSR będzie zarządzanie środowiskowe czy logistyka, dla firmy odzieżowej – m.in. dbałość o odpowiedzialny łańcuch dostaw. Oczywiście, w każdym przedsiębiorstwie wszystkie te elementy są brane pod uwagę i żadnego nie należy pomijać, ale inaczej rozkładane są akcenty.  

W przypadku Sii jednym z celów biznesowych jest zadowolenie pracowników, a ich rozwój jest misją firmy. Programy CSR oparte są w oczywisty sposób właśnie o misję, cele i wartości firmy. Z inicjatywy Gregoira Nitota, CEO i założyciela naszej firmy, zainspirowanego rozmowami z pracownikami, powstały 2 sztandarowe programy grantowe, które trwają już od kilku lat. Program Sponsoringu Pasji wspiera finansowo i organizacyjnie pracowników w rozwoju ich prywatnych zainteresowań. Drugi – Sii Power Volunteers to projekty społeczne i dobroczynne zgłaszane przez pracowników, w których działamy wspólnie z fundacjami i pomagamy potrzebującym lub wybranym grupom społecznym. 

Sponsoring Pasji i Sii Power Volunteers to ulubione programy pracowników, wymieniane często m.in. w corocznym badaniu satysfakcji. Co jest przy nich największym wyzwaniem, a z czego czerpiesz najwięcej radości? 

Bez wątpienia są to cenione programy, które stanowią ważny benefit dla naszych najlepszych i najbardziej zaangażowanych pracowników. Pewnym wyzwaniem jest zarządzanie projektami i właściwa promocja. Każdy z projektów zasługuje na ogromną uwagę i wart jest wypromowania. Dla każdego lidera czy liderki projektu trzeba znaleźć czas, więc walczymy dzielnie w zespole marketingu, by nikt nie czuł się zaniedbywany.  

Jednak dzięki programom pracuję z najlepszymi i jest to niezwykle inspirujące! Co to znaczy najlepszymi? W programy angażują się przede wszystkim ludzie, którzy są ambitni, zmotywowani, ciekawi świata, chętni do działania i podejmowania nowych wyzwań. Przy okazji potrafią zarazić do działania innych, dzielić się swoją motywacją, z pasją i ogromną wiedzą opowiadać o swojej dziedzinie czy też dzielić się doświadczeniami! To sprawia, że, pracując z nimi, sama poznaję nowe obszary, zaczynam się nimi fascynować, jestem zmotywowana. I najprościej w świecie zdobywam nowych przyjaciół, którzy mnie inspirują i uczą. Wystarczy spojrzeć na moją aktywność sportową: kiedy Program ruszał, biegałam sobie czasami 5 km, czasem trochę więcej. Teraz jestem aktywną członkinią Sii Running Team, która w nogach ma dziesiątki startów w całej Polsce, kilka półmaratonów, maraton (wkrótce drugi 😊), pierwszy start górski i obóz biegowy w Szklarskiej Porębie. I chcę więcej! Czekam też z niecierpliwością na każdy nowy nabór wniosków do Programów, bo za każdym razem zaskakują mnie jakieś nowe, nieznane mi inicjatywy, sporty i pasje… Z każdym programem jest szansa na nową inspirację! 

Choć dużo czasu pochłania samo zarządzanie projektami, na pewno to nie koniec Twoich obowiązków. Opowiedz, czym jeszcze zajmujesz się jako CSR Manager w Sii? 

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) ewoluowała w stronę zrównoważonego rozwoju (sustainability), ukrywającego się obecnie często pod skrótem ESG (Environment Social Governance). Trzeba pamiętać, że Sii Polska jest po pierwsze firmą świadczącą usługi dla największych światowych firm, a po drugie spółką z Grupy Sii notowanej na paryskiej giełdzie. W związku z tym jesteśmy zobowiązani przepisami i wymaganiami klientów do rozwoju obszaru ESG, nawet gdyby nie leżało to w naszej strategii. Sii Polska razem z Grupą Sii od lat uzyskuje certyfikat EcoVadis, świadczący o zrównoważonym podejściu do rozwoju. W praktyce oznacza to ciągłe doskonalenie organizacji, na przykład pod kątem środowiskowym (właśnie na wiosnę zdobyliśmy certyfikat ISO 14001), obliczanie śladu węglowego, dbałość o łańcuch dostaw i odpowiedzialne zakupy, procedury antykorupcyjne czy etyczne. To wszystko leży w obszarze zainteresowań CSR Managera i należy po części do jego kompetencji. Nie robię tego wszystkiego oczywiście sama, ale w wielu projektach biorę udział, wiele inicjuję, staram się o wdrożenie nowych procesów czy procedur. Jestem też odpowiedzialna za coroczny audyt CSR dla Sii Polska oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów w tym obszarze.  

Jeśli tak jak Kasia chcesz rozwijać się zawodowo wśród ciekawych osób i urzeczywistnić swoją pasję dzięki wsparciu pracodawcy – sprawdź nasze oferty pracy i dołącz do zespołu!    

 

Może Cię również zainteresować

Änderungen im Gange

Wir aktualisieren unsere deutsche Website. Wenn Sie die Sprache wechseln, wird Ihnen die vorherige Version angezeigt.

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?