Otwartość na zmiany – jak Sii Polska rozwija się wdrażając pomysły pracowników
Sii Polska wdraża kolejne nowości w swojej organizacji. W ostatnich miesiącach usprawniony został proces rekrutacji wewnętrznej, a pracownicy na stanowiskach managerskich zostali objęci programem mentoringowym. Nadchodzące kwartały przyniosą kolejne nowości, takie jak macierz kompetencji pracowników, oraz Portal Kandydata pozwalający na jeszcze szybsze przeprowadzanie procesu rekrutacji. Wiele z realizowanych projektów to pomysły zgłoszone przez pracowników.
Sii Polska jest organizacją, która rozwija się w oparciu o zadowolenie klientów i potrzeby pracowników. Co roku firma bierze udział w audycie Great Place to Work, dzięki któremu otrzymuje szczegółowy i miarodajny feedback od zatrudnionych osób. Ponadto we wszystkich oddziałach organizacji regularnie odbywają się spotkania z kadrą zarządzającą, podczas których identyfikowane są wyzwania i podejmowane decyzje o wdrażaniu kolejnych usprawnień. Swoje pomysły pracownicy mogą również przekazywać w każdym momencie, za pomocą dedykowanej aplikacji Pomysły i usprawnienia.
– Pomysły naszych pracowników i ich opinie są naszą motywacją do zmian. Wszystkie zgłoszenia analizujemy i staramy się je wdrażać. Stawiamy nie tylko na zadowolenie i komfort pracy osób zatrudnionych w Sii Polska, lecz także satysfakcję klientów i kandydatów poprzez nowe narzędzia i rozwiązania zorientowane na ich potrzeby i oczekiwania – mówi Aleksandra Malinowska, Corporate Projects Manager w Sii Polska.
Dla pracowników i dla kandydatów
Obecnie, w ramach wewnętrznej roadmapy, w Sii Polska realizowanych jest niemal 30 różnorodnych projektów, które są często inicjatywą pracowników. Jednym z nich jest macierz kompetencji. Umiejętności każdego pracownika będą określone na jednolitej skali. Pozwoli to na jeszcze bardziej precyzyjne monitorowanie rozwoju, zaplanowanie ścieżek karier, dopasowanie szkoleń, a także na znaczące usprawnienie procesu znajdywania odpowiednich kandydatów do realizowanych projektów. System umożliwi między innymi porównywanie kompetencji z wymogami klientów oraz ułatwi znalezienie odpowiednich ofert w procesie rekrutacji wewnętrznej. Rozwiązanie będzie zastosowane do wszystkich pracowników w organizacji, zarówno stanowisk technicznych, jak i back-office.
Realizowane są także projekty, które znacznie usprawnią proces aplikacji do Sii Polska. Obecnie wdrażane są usprawnienia w wyszukiwaniu ofert pracy, a w drugiej połowie tego roku osoby biorące udział w rekrutacji, otrzymają dostęp do Portalu Kandydata opartego na technologii Sharepoint. Oprócz przesłania CV, kandydat będzie mógł także zaaplikować do firmy bez konieczności załączania dokumentów – wystarczy, że uzupełni swoje dane na Portalu. Będzie mógł je w każdej chwili zmienić lub zaktualizować, a także w dowolnym momencie sprawdzić status swojej aplikacji. W kolejnych etapach zaplanowane jest między innymi poszerzenie funkcjonalności o tworzenie profilu poprzez integrację z serwisem LinkedIn.
Dla klientów i dla managerów
Trwają również prace nad programem mentoringowym, którym od września objęte są osoby na stanowiskach managerskich. Projekt ma za zadanie ułatwić realizację osobistych celów związanych z rozwojem pracownika i radzenie sobie z wyzwaniami w codziennej pracy dzięki wsparciu osób z większym doświadczeniem. W programie uczestniczą dojrzali managerowie, którzy pełnią rolę mentorów, oraz osoby z mniejszym doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych, czyli ich podopieczni. Rolą mentora jest dzielenie się wiedzą wynikającą z jego praktyki, dzięki czemu mentorowany może wyciągać z nich wnioski i unikać podobnych błędów. Manager może wybrać mentora opierając się nie tylko na zbieżności zadań, ale także na podstawie stylu zarządzania.
Sii Polska stale prowadzi także analizę możliwości usprawnień w obszarze sprzedażowym. Obecnie trwają prace nad dedykowaną platformą do komunikacji i rozliczeń z klientami firmy. Dzięki niej osoby współpracujące z Sii Polska będą mogły w jednym miejscu zarządzać swoimi zamówieniami, fakturami i umowami oraz utrzymywać stały kontakt z przedstawicielami przedsiębiorstwa. Rozwiązanie to będzie ułatwieniem zwłaszcza dla klientów Sii Polska korzystających z pełnego katalogu usług dostawcy, współpracujących z firmą na zasadzie one-stop-shop.
Zmiany to nieodłączny element polityki Sii Polska. Organizacja stale pracuje nad rozwojem i usprawnieniami, a dzięki opiniom i pomysłom pracowników, działania są w pełni dopasowane do ich potrzeb. Wszystkie rozwiązania, także te dedykowane klientom i kandydatom, powstają dzięki otwartości firmy na zmiany.
Przeczytaj także o Fakturomacie, platformie pozwalającej kontraktorom wystawiać i przesyłać faktury w prosty i przyjemny sposób.