Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Poznaj Centrum Kompetencyjne E-commerce i dowiedz się, jak eksperci Sii Polska pomagają firmom w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej na rynku sprzedaży online

Od samego początku swojej działalności, Sii Polska skupia się na rozwijaniu wiedzy i doświadczeń ekspertów w specjalistycznych dziedzinach. Dzięki połączeniu kompetencji technologicznych i biznesowych, Sii jest w stanie zaoferować swoim klientom szeroki zakres usług, stosując podejście 360 stopni. Jedną z wewnętrznych jednostek organizacji, pozwalających na rozwijanie eksperckiej wiedzy w swoim zakresie, jest Centrum Kompetencyjne E-commerce.

Kompleksowe wsparcie klientów

Centrum Kompetencyjne E-commerce to jednostka Sii Polska specjalizująca się w projektowaniu, wdrażaniu i utrzymaniu rozwiązań e-commerce dla klientów z różnych branż, których biznes opiera się o sprzedaż internetową. Nasi eksperci doradzają i wdrażają rozwiązania, które stymulują konwersję oraz sprzedaż. Jedną z kluczowych zalet Centrum Kompetencyjnego jest zespół składający się z ponad 200 ekspertów w dziedzinie e-commerce, rozwiązań mobilnych oraz UX/UI, którzy są w stanie zapewnić kompleksowe rozwiązania dla handlu. Centrum oferuje nie tylko wdrożenia sklepów internetowych, ale także integracje z dostawcami usług płatniczych, systemami ERP (takimi jak SAP, czy Microsoft), CRM (np. Salesforce, Microsoft), lub PIM (Akaneo, inRiver), narzędziami analitycznymi, usługami logistycznymi, oraz magazynami. Klienci Centrum Kompetencyjnego zawsze mogą liczyć na doradztwo ekspertów i audyty w zakresie wyboru odpowiednich technologii w obszarach projektowania i rozwoju. Jedną z najważniejszych cech Centrum Kompetencyjnego E-commerce jest podejście composable commerce, które spaja nowoczesne technologie, takie jak mikroserwisy, API i headless commerce. Pozwala to klientom na korzystanie z najlepszych narzędzi i technologii przy jednoczesnym dostosowaniu ich do swoich potrzeb biznesowych. Jak wyglądała droga do zbudowania dużej, samodzielnej jednostki oferującej kompleksowe wsparcie e-commerce?

Ambitne wyzwania i dynamiczny rozwój

Pierwszym projektem e-commerce było wsparcie pracy serwisu porównującego ceny z tysięcy sklepów internetowych na polskim rynku. Projekty związane ze sprzedażą online zaczęto realizować w 2010 roku. Wraz ze wzrostem liczby klientów i projektów z obszaru e-commerce, zapadła strategiczna decyzja, że Sii chce budować i rozwijać ofertę Centrum Kompetencyjnego E-commerce, aby działać nie tylko w obszarze developmentu, ale również doradztwa i consultingu.

W kolejnych latach działalności Centrum Kompetencyjne E-commerce zdobywało takich klientów jak Berlingske Media, z którym tworzyliśmy platformę handlową dla lokalnych sklepikarzy z północno-zachodniej części Danii, na której mogli sprzedawać swoje produkty.

Na dzień dzisiejszy Centrum Kompetencyjne E-commerce oferuje swoim klientom usługi one-stop-shop. Oznacza to, że jest w stanie dostarczyć pełny zakres działań, począwszy od analizy procesów klienta oraz doradztwa jakie rozwiązanie technologiczne będzie najlepiej pasować do danej organizacji czy jakie elementy danego narzędzia będą wymagały dostosowania czy developementu. Eksperci Sii adresują wszystkie potrzeby klienta: od doradztwa, designu, developmentu, testów, kończąc na wdrożeniu na produkcję oraz objęciu utrzymaniem.

Projekty, które zmieniają życie zwykłych ludzi

— Dumą napawa fakt, że projekty realizowane w Centrum Kompetencyjnym E-commerce w realny sposób przyczyniają się do ulepszania codzienności setek tysięcy ludzi na całym świecie. Dzięki naszej pracy, użytkownicy mogą w łatwy i bezpieczny sposób zrobić zakupy online — podkreśla Marcin Kozłowski, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego E-commerce.

— Cieszę się, że nasza praca odpowiada na codzienne potrzeby zwykłych ludzi, którzy mogą np. założyć ulubione skarpetki Happy Socks zakupione w sklepie internetowym zbudowanym przez specjalistów Sii. Dzięki nowemu modułowi obsługi zleceń stworzonemu przy naszym udziale, zakupy robione w dużej sieci handlowej ze sprzętem AGD są z łatwością obsługiwane przez pracowników. Z kolei dla Urbanisty tworzyliśmy sklep ze sprzętem audio, dzięki któremu klienci mogą cieszyć się swoją ulubioną muzyką. Wszystko to za sprawą produktów naszych klientów, które dostępne są w sklepach stworzonych przez nas — dodaje Marcin Kozłowski.

W pracy ekspertów e-commerce pojawia się również wiele tematów R&D, takich jak zmiana interfejsu sklepu czy praca nad koszykiem zakupowym. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że mamy do czynienia z prostymi sklepami – w rzeczywistości jednak stoją za nimi integracje z systemami czy też usprawnianie procesów po stronie klienta. Tak było w przypadku współpracy z Eastend, gdzie oprócz przeniesienia sklepu na nową platformę Adobe Commerce (dawne Magento), stworzyliśmy zupełnie nowe moduły, które pozwalają na szybsze kompletowanie zamówień.

Wdrożenia e-commerce dla klientów B2B

Jednym z interesujących przedsięwzięć realizowanych przez Centrum Kompetencyjne E-commerce jest duży projekt dla firmy ABB, w którym zespół zajmuje się utrzymaniem sklepu internetowego dla partnerów firmy. Sklep ten umożliwia zamówienie np. silników przemysłowych wykorzystywanych na statkach czy w górnictwie. Z kolei dla dużej firmy z branży energetycznej wdrażaliśmy platformę e-commerce B2B, gdzie wymagane były optymalizacje wydajności pod kątem obciążenia wysokim ruchem (czyli przykładowo sytuacje, gdzie w 3 minuty cały towar jest wyprzedany). Nowa platforma posiada niestandardowe funkcje wybrania terminu wydania towarów z wybranego magazynu, możliwość fiskalizacji paragonów, weryfikacji dokumentów formalnych niezbędnych do wykonania transakcji – co zostało dostosowane do procesu sprzedaży klienta.

Plany rozwoju na przyszłość

Obecnie Centrum Kompetencyjne E-commerce skupia się na rozwoju podejścia „content” plus „commerce” w celu uzyskania jak najlepszego customer experience. W skrócie oznacza to, że wchodząc na stronę internetową danego klienta, a następnie na jego sklep internetowy,  odczuwamy podobne doświadczenia – zarówno w kontekście marki, jak i  związanego z nią procesu zakupowego. Celem jednostki jest także rozwój kolejnych kompetencji i partnerstw z dostawcami rozwiązań e-commerce, aby pozostać na czele najnowszych trendów i innowacji w branży. — Na bieżąco obserwujemy rozwiązania, które pojawiają się np. w wiodących listach Gartnera. Chcemy wdrażać nowe, przyszłościowe rozwiązania oraz jeszcze bardziej rozwijać komplementarną ofertę, czyli e-commerce one-stop-shop. W tym celu stawiamy na współpracę z innymi jednostkami Sii, np. ITO, które zapewnia pierwszą i drugą linię wsparcia, a także z marketingiem, który zajmuje się produkcją treści lub audytami SEO. — mówi Michał Skrzypczak, Delivery Manager w Centrum Kompetencyjnym E-commerce.

Potrzeby rekrutacyjne i możliwości rozwoju

— Jako że Centrum Kompetencyjne E-commerce ciągle się rozwija, nasze potrzeby rekrutacyjne również stale się zwiększają — mówi Angelika Nadolna, Lead Resource Manager. Obecnie zatrudniamy ponad 200 pracowników, ale szacujemy, że za około 3 lata, wartość ta wzrośnie dwukrotnie. Poszukujemy profili takich jak Java, .Net oraz PHP developerzy, a idealnymi kandydatami są osoby, które znają konkretne rozwiązanie. Przykładowo, jeśli szukamy PHP developera, to dodatkowym atutem będzie u niego znajomość Magento czy Shopware. Z kolei u Java developerów bardzo dużą wartością dodaną jest znajomość rozwiązań CMS, które są oparte o Javę, czyli np. AEM czy Magnolia. Jeśli chodzi o .Net, to najlepszymi kandydatami będą dla nas osoby ze znajomością Sitecore, Umbraco, Optimizely — dodaje Angelika Nadolna.

Jeśli zastanawiasz się, które elementy Twojego e-commerce warto poprawić, sprawdź naszą ofertę lub skontaktuj się z nami.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?