Salesforce to elastyczne rozwiązanie pozwalające na optymalizację pracy niezależnie od rozmiaru organizacji
Dzięki wszechstronności Salesforce, możliwe jest tworzenie niestandardowych, elastycznych rozwiązań, doskonale dopasowanych do potrzeb organizacji. W rezultacie system idealnie może sprawdzić się zarówno w globalnej korporacji, jak i małej, lokalnej firmie. Udowadniają to eksperci Sii, z sukcesem realizując projekty często skrajnie różniące się od siebie skalą i założeniami.
Rewolucja wspierana przez sztuczną inteligencję
Narzędzia dostarczane przez Salesforce pozwalają całkowicie zrewolucjonizować obsługę klienta, marketing, budowanie społeczności, analizę danych czy e-commerce, umożliwiając zebranie wszystkich informacji w obrębie jednej, ogólnodostępnej i intuicyjnej platformy. Użytkownicy Salesforce mają dostęp do kluczowych danych niezależnie od miejsca, w którym się znajdują oraz urządzenia, z którego korzystają.
Coraz większe znaczenie w rozwoju produktów Salesforce odgrywa sztuczna inteligencja, która coraz częściej odpowiada za realizację powtarzających się zadań w organizacji, ułatwia użytkownikom planowanie i organizowane codziennych obowiązków, potrafi nawet przejąć część komunikacji z klientem.
– Salesforce może zupełnie zmienić sposób, w jaki działa organizacja – mówi Anna Rębelska, Business Development Manager w Sii Polska. – Badania pokazują, że w firmach wykorzystujących tę platformę, automatyzacja administracyjnych i powtarzalnych zadań pracowników skutkowała oszczędnościami na poziomie 11 godzin miesięcznie dla każdego pracownika działów Operacyjnych, IT i Sprzedaży. Jest to najlepszy dowód na to, że wdrożenie tego typu rozwiązań przekłada się nie tylko na usprawnienie pracy i poprawę komfortu użytkowników, ale także na zauważalny i mierzalny wzrost efektywności – dodaje ekspertka.
Salesforce w skali makro – rozwiązanie dla pacjentów
Od kilku lat w ramach współpracy z międzynarodowym liderem branży farmaceutycznej, Sii realizuje projekty wykorzystujące chmurę Salesforce. Jednym z nich jest oparte na Community Cloud rozwiązanie dla ośrodków medycznych, które prowadzą leczenie pacjentów na terenie Stanów Zjednoczonych. Codziennie korzysta z niego ponad 26 tysięcy użytkowników.
Rozwiązanie wdrożone przez inżynierów Sii pozwoliło na wygodne zarządzanie kosztami leczenia i znacznie podniosło efektywność komunikacji między stronami zainteresowanymi oraz zaangażowanymi w proces refundacji terapii – pacjentami i ośrodkami medycznymi. W przypadku, gdy ubezpieczenie pacjenta nie pokrywa w całości lub części kosztów terapii, system umożliwia mu wysłanie odpowiednich wniosków o refundację kosztów leczenia do fundacji, która rozpatruje je i udziela dofinansowania.
– Oparcie tego rozwiązania na Salesforce, znacznie usprawniło proces obsługi pacjentów, znacznemu skróceniu uległ czas realizacji zgłoszenia, przede wszystkim dzięki wprowadzeniu komunikacji omnichannel, kolejkowaniu zgłoszeń, przydzielaniu zadań w oparciu o kompetencje poszczególnych konsultantów oraz wykorzystaniu narzędzi LiveChat – wyjaśnia Anna Rębelska.
Salesforce w skali mikro – rozwiązanie dla fundacji
Salesforce wspiera nie tylko firmy działające na ogromną skalę. Pozwala także usprawnić działania mniejszych organizacji, funkcjonujących w niszowych sektorach. Umożliwia to Nonprofit Success Pack, czyli aplikacja Salesforce stworzona z myślą o organizacjach pożytku publicznego. Na początku tego roku zespół deweloperów Sii charytatywnie wdrożył ten system i dostosował go do potrzeb fundacji „Dom w Łodzi”.
Dzięki wykorzystaniu Salesforce, fundacja zyskała możliwość zintegrowania i ujednolicenia posiadanych danych, w tym informacji o darczyńcach, wpłatach dokonywanych na rzecz domu dziecka czy wolontariuszach działających w ramach organizacji. Specjaliści z Sii przeprowadzili migrację danych do tej pory przechowywanych w różnych, niezależnych systemach – gromadzący je nowy CRM pozwala na generowanie przejrzystych, intuicyjnych i kompleksowych raportów, co znacznie ułatwia analizowanie i tworzenie nowych strategii fundraisingowych.
Wdrożony system został w pełni dostosowany do oczekiwań użytkowników. Zgodnie z wymogami fundacji, stworzone zostały m.in. niestandardowe kategorie umożliwiające klasyfikowanie darczyńców, tworzenie powiązań między nimi oraz analizowanie informacji w oparciu o dane geograficzne, takie jak miejsce zamieszkania. Zespół Sii przeprowadził też integrację systemu płatności wykorzystywanego na stronie internetowej organizacji – został on zsynchronizowany z Salesforce, dzięki czemu informacje o wpływających dotacjach aktualizowane są na bieżąco.
Rozwiązanie niezależnie od skali
Z rozwiązań Salesforce korzysta obecnie ponad 150 000 firm różniących się wielkością, skalą działania i branżą. Platforma nie tylko doskonale dopasowuje się do aktualnych wymagań biznesu, ale łatwo zmienia się wraz z jego rozwojem.
– Salesforce to skalowalne i stabilne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się na każdym etapie w cyklu życia organizacji – mówi Anna Rębelska. – Aplikacje Salesforce dostosowują się do firmy, nie odwrotnie. W Sii, dzięki doświadczeniu i kompetencjom naszych inżynierów, potrafimy dobrze wykorzystać tę elastyczność, dzięki czemu mamy pewność, że dostarczane przez nas rozwiązania idealnie wpisują się w potrzeby biznesowe naszych klientów – dodaje Anna Rębelska.
Jak Salesforce sprawdzi się w Twojej firmie? Zapytaj ekspertów Sii z Centrum Kompetencyjnego Salesforce.