Klient
Polska firma, która zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Od 2001 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka jest właścicielem 5 marek odzieżowych.
Wyzwanie
Celem klienta było udowodnienie, że nowo wdrożone rozwiązanie do obsługi kolejki zamówień online ma lepszą wydajność niż poprzednie. Proces wymagał również weryfikacji potencjalnych wąskich gardeł w systemie.
Co zrobiliśmy
- Stworzyliśmy moduł do aplikacji jMeter, wykorzystując klientów sklepu jako źródło (aplikacja desktopowa napisana w języku Java)
- Przygotowaliśmy szereg przypadków testowych oddających typowe zachowania kasjerów
- Zasymulowaliśmy obciążenie podobne do tego, jakie występuje w aplikacji klienta
- Przeprowadziliśmy test obejmujący 3000 użytkowników
- Stworzyliśmy raport z informacją o obciążeniu, przy którym serwer aplikacji jest niestabilny
Efekty
- Ustalenie, ile kas spowoduje awarię systemu
- Zastosowane poprawki czterokrotnie poprawiły wydajność systemu