top-image
WSTECZ

Wdrożenie Salesforce – co może pójść nie tak i jak temu zapobiec?

Salesforce to jedna z najpopularniejszych na świecie platforma CRM w chmurze wykorzystywana do szybszej i bardziej efektywnej sprzedaży. Jej ogromne możliwości konfiguracji i wykorzystywania zarówno gotowych, jak i bardziej zaawansowanych i niestandardowych rozwiązań sprawia, że sięgają po nią organizacje z różnych branż, o różnych potrzebach i o różnej skali działalności. By móc cieszyć się płynącymi z niej korzyściami, dobrze jest odpowiednio przygotować się do procesu implementacji, by uniknąć sytuacji, gdzie narzędzie nie odpowiada na realne potrzeby przedsiębiorstwa, czas jego wdrażania się przedłuża, a założony budżet zostaje znacznie przekroczonyCo zrobić, gdy tak się stanie, a przede wszystkim – jak temu zapobiec?

Cyfrowa transformacja dla efektywnego biznesu 

Salesforce to wiodący na rynku, kompleksowy system CRM, który zapewnia widok 360 stopni klienta, łącząc gotowe rozwiązania do jego obsługi, automatyzacji sprzedaży i ujednolicenia marketingu na jednej platformie. Pomaga firmom poznać potrzeby klientów i poprawić wyniki biznesowe na każdym etapie rozwoju organizacji. Aby mieć pewność, że system zostanie poprawnie wdrożony i pozwoli w pełni wykorzystać jego potencjał, warto wykorzystać doświadczenie ekspertów, którzy dostosują go do konkretnych, nawet najbardziej zaawansowanych wymagań. 

Sii Polska jako certyfikowany partner, dysponujący zasobami ponad 70 specjalistów z tego obszaru, korzysta z produktów platformy Salesforce, aby pomóc firmom w tworzeniu inteligentnych rozwiązań omnichannel. Ponadto, zapewnia wytworzenie i utrzymanie systemu, migrację danych, integrację z systemami takimi jak ERP lub CTI, a także oferuje testy i szkolenia. Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu eksperci ds. rozwiązań chmurowych wykorzystują najlepsze praktyki, świadcząc swoje usługi dla firm z całego świata.  

 Nasze centrum kompetencyjne Salesforce wspiera klientów w transformacji cyfrowej  wyjaśnia Anna Rębelska, Business Development Manager w Sii Polska Wiemy, jak ważne dla pomyślnej realizacji projektu jest prawidłowe rozpoznanie potrzeb klienta. Aby zaproponować odpowiednie rozwiązania i zapewnić skuteczną implementację, musimy zrozumieć specyfikę działalności organizacji i jej środowisko technologiczne. Dlatego niezależnie od tego, czy przeprowadzamy wdrożenie, czy optymalizację Salesforce, zapewniamy działania w zakresie analizy, projektowania procesów biznesowych, oceny przypadków biznesowych oraz przejrzysty plan transformacji – dodaje Anna Rębelska, posiadająca szerokie doświadczenie we współpracy z klientami przy projektach z obszaru Salesforce.

Wdrożenie – co może pójść nie tak i jak to naprawić? 

W zależności od potrzeb, system CRM może być konfigurowany i modyfikowany na wiele sposobów. Taka elastyczność to ogromna zaleta, ale i spore wyzwanie, gdy tworzymy wysoce rozbudowane rozwiązania, o czym niedawno przekonał się ATS-Orwak. 

Firma ta to wiodący na rynku dostawca sprzętu do kompresji odpadów i surowców wtórnych w Szwecji i część Sulo, grupy zatrudniającej ponad 2 300 pracowników, która jest europejskim liderem rozwiązań w zakresie wstępnego zbioru odpadów. Ze względu na dużą liczbę oferowanych produktów, szeroki zakres ich konfiguracji i dodatkowych usługATS-Orwak potrzebował systemu CPQ (Configure-Price-Quote), umożliwiającego użytkownikom wygodne przygotowywanie ofert oraz generowanie i przetwarzanie zamówień. Narzędzie, które początkowo wdrożył na podstawie Salesforce Sales Cloud, nie spełniało jednak jego wymagań. 

– Account Executive z Salesforce’a skontaktował się z nami pod koniec 2019 roku z zapytaniem, czy chcemy porozmawiać o możliwości współpracy z ATS-Orwak. Okazało się, że klient nie był zadowolony z wyniku projektu wdrożeniowego Salesforce-CPQ wykonanego przez innego dostawcę. Rozwiązanie nie spełniło jego oczekiwań. Brakowało kilku ważnych funkcji i nie było przyjazne dla użytkownika. Ponadto, realizacja przekroczyła budżet o ponad 300%. Przekonanie klienta, że ​​nadal można je naprawić i przekształcić w wysokiej jakości rozwiązanie spełniające wszystkie wymagania biznesowe było dużym wyzwaniem – mówi Mikael Stattin, Business Manager w Sii Szwecja, spółce zależnej Sii Polska. 

Przedstawicielom Sii udało się udowodnić, że ​​firma może zapewnić oczekiwaną synergię biznesową. Przeprowadzone zostały warsztaty, aby zidentyfikować najważniejsze wyzwania i zaproponować rozwiązania w obrębie: 

  • Rozszerzenia możliwości wyceny
  • Ponownej konfiguracji niestandardowego CPQ 
  • Poprawy układu wyceny
  • Automatyzacji podprocesów w ramach SalesCloud 
  • Zwiększenia dokładności raportowania

 Warsztaty dały nam możliwość pełnego zrozumienia sytuacji ATS-Orwak i analizy dotychczas wykonanej pracyOstatecznym rezultatem jest aplikacja Salesforce, która faktycznie pomaga sprzedawcom w codziennej pracy. Wyeliminowaliśmy wszystkie problemy zidentyfikowane przez użytkowników klienta i zaplanowaliśmy dalszy rozwój instancji, aby procesy sprzedaży były bardziej przyjazne dla użytkownika. Jest to niezbędne, ponieważ adaptacja rozwiązania była naszym najważniejszym celem w całym procesie  podsumowuje Anna Rębelska.  

– Szczerze mówiąc, jestem bardzo pozytywnie zaskoczonySpotkaliśmy bardzo kompetentnych specjalistów, którzy w realizują zadania w bardzo krótkim czasiesą bardzo responsywni i szybko eliminują błędy. Co więcej, robią to nawet poniżej szacowanego czasu – mówi Rikard Eriksson, Product Owner w ATS-Orwak, zaangażowany w projekt.  

Współpraca pomiędzy ATS-Orwak i Sii Polska będzie kontynuowana.

Jak sprawić, by wdrożenie Salesforce było „bezbolesne” i skuteczne? 

Bez względu na to, jak duża jest Twoja organizacja, pomyślne wdrożenie Salesforce wymaga planowania, zaangażowania i silnego poczucia współodpowiedzialności ze strony zespołu zarządzającego. Niewystarczająca ilość czasu, zasobów lub uwagi może powodować trudności w implementacji i wydłuż czas trwania projektu, m.in. z powodu niezrozumienia Twojego biznesu, błędnych map procesów i ich korelacji. 

1) Dobry plan to podstawa  

Planowanie jest najważniejszym etapem dla pomyślnego ukończenia projektu. W jego ramach: 

  • Zdefiniuj konkretne cele i oczekiwane efekty wdrożenia dla Twojej firmy oraz kluczowe wskaźniki, które należy poprawić. Powinny być one konkretne, mierzalne i realistyczne. Odpowiedzi dostarczą wskazówek dla całego projektu i ustanowią punkty odniesienia do pomiaru postępów. 
  • Wyznacz osobę odpowiedzialną w Twojej organizacji, wspierającą przebieg oraz mającą wpływ na projekt od samego początku aż do momentu uruchomienia. 
  • Zaangażuj swój zespół od samego początku. Wybierz grupę potencjalnych power users, którzy będą ambasadorami Salesforce w Twojej organizacji. Podziel się ogólną wizją i celami ze wszystkimi zainteresowanymi stronami oraz przedstaw korzyści (np. bardziej przejrzyste statusy potencjalnych klientów, lepsza komunikacja z obecnymi klientami, łatwiejsze śledzenie postępów w osiąganiu celów itp.). 
  • Przed rozpoczęciem prac zapoznaj się szczegółowo z potrzebami wszystkich interesariuszy i użytkowników. 

2) Czas to pieniądz – zainwestuj w niego 

Nie bój się inwestować czasu interesariuszy Twojej firmy w warsztaty poświęcone objaśnianiu Twojego biznesuByć może wydaje Ci się, że np. proces sprzedaży jest oczywisty, ale właściwie każda organizacja ma swoją specyfikę. Warsztaty to kolejny krok w kierunku sprawnego wdrożenia. Nie tylko ułatwią one osobom zaangażowanym w proces poprawnie rozpoznać oczekiwania i potrzeby Twojej organizacji, o których być może wcześniej nie rozmawiałeś, ponieważ były dla Ciebie trywialne, ale także pomogą Ci osiągnąć cele określone na początku dzięki stworzeniu planu wdrożenia, który jest wynikiem warsztatów. 

3) Siła komunikacji 

Czy wdrożenie zakończyło się pomyślnie? Utwórz szczegółowy plan szkolenia i przeprowadź je wśród wszystkich użytkowników końcowych, aby czuć się komfortowo z nowym narzędziem Salesforce i wykorzystać pełni jego potencjał. Ponadto, jeśli w dłuższej perspektywie planujesz stale rozwijać swoje rozwiązanie i rozbudowywać o nowe funkcje – pamiętaj, że regularne przekazywanie informacji o zmianach w całej firmie ma kluczowe znaczenie, ale równie istotne jest informowanie organizacji o ogólnych udoskonaleniach wynikających z aktualizacji platformy Salesforce, która dokonywana jest trzy razy w roku. 

Jeśli chcesz mieć pewność, że cały proces wdrażania systemu lub jego optymalizacja przebiegnie bezproblemowo, skorzystaj z doświadczenia ekspertów Sii Polska, którzy realizują nawet najbardziej skomplikowane projekty.  

– Nasze Centrum Kompetencyjne Salesforce oferuje kompleksowe usługi, dzięki czemu możemy nie tylko zwiększyć zaangażowanie klientów wspieranych przez nas firm, nprzykład poprzez personalizację ich podróży, wzmocnienie ich zespołów serwisowych czy rozszerzenie obsługi dzięki samoobsługowej sieci omnichannel, ale także poprzez modernizację starszych aplikacji biznesowych i zadbanie o proces pełnej cyfryzacji organizacji – dodaje Anna Rębelska.  

Odwiedź naszą stronę, aby dowiedzieć się więcej. Skontaktuj się z naszymi specjalistami Salesforce, którzy zaproponują najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu. 

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ