top-image
WSTECZ

Jak firmy wygrywają z pandemią – 5 technologii, na które warto postawić w 2021 roku

Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła transformację cyfrową przedsiębiorstw. Platformy e-commerce i CRM, rozwiązania digital workplace, narzędzia usprawniające pracę zespołów wykorzystujących metodyki zwinne czy systemy typu Business Intelligence – to właśnie te technologie pozwalają firmom minimalizować wpływ koronawirusa na ich biznes. Bazując na wieloletnim doświadczeniu na rynku usług IT, inżynieryjnych, digitalowych i BPO, eksperci Sii Polska wskazali pięć głównych technologii, które pozwolą przedsiębiorstwom zachować ciągłość działania i wygrywać na rynku w 2021 roku.

Rewolucja technologiczna postępuje znacznie szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Aby prowadzić biznes w nowej i zmieniającej się rzeczywistości, firmy intensywnie inwestują w cyfrowe rozwiązania, które zabezpieczą ich funkcjonowanie i rozwój. Jakie technologie pozwolą w najbliższych miesiącach skutecznie radzić sobie z wyzwaniami pandemii? Zadaliśmy to pytanie ekspertom Sii Polska.

– Nagłe przejście na pracę zdalną czy potrzeba migracji do kanału e-commerce stały się dużym wyzwaniem dla wielu firm. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w realizacji projektów cyfrowej transformacji możemy pomóc im zapewnić ciągłość działania i dalszy rozwój biznesu. Z wsparcia naszych ekspertów skorzystali już klienci z branży motoryzacyjnej, medycznej, handlu detalicznego, bankowości czy usług użyteczności publicznej – mówi Krzysztof Krężel, Chief Operating Officer w Sii Polska.

E-commerce jako kluczowa technologia post-COVID-19

Z uwagi na ograniczenia w handlu stacjonarnym, takie jak zamknięcie sklepów czy wprowadzenie limitów przebywających w nich osób, dla wielu firm kluczowym kanałem stał się e-commerce. Z okresu lockdown’u obronną ręką wychodzą te biznesu, które postawiły na sprzedaż internetową już wcześniej, miały gotowe platformy e-commerce i dostosowane procesy wewnętrzne, a więc były gotowe pod kątem operacyjnym do obsługi klientów w kanale online. To właśnie one w obliczu ograniczeń dotyczących sklepów fizycznych miały szansę na wzrost przychodów i przestrzeń do dalszego rozwoju biznesu.

– Wiele firm w momencie pierwszych obostrzeń bardzo szybko uruchamiało kanały e-commerce, będąc poniekąd zmuszonymi na szereg kompromisów technologicznych i procesowych. Mając na uwadze to, co eksperci podkreślali od lat, czyli zmiany zachowań konsumenckich, duży udział młodego pokolenia w gronie kupujących oraz większą adopcję nowych technologii, po okresie pandemii będącej katalizatorem tych zmian, naturalne będzie, że rozwój e-commerce w 2021 będzie jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas. Będzie to dotyczyć nie tylko klasycznego B2C, ale również firm z sektora B2B, które muszą prężnie zaadoptować lub stworzyć od nowa cyfrowe kanały sprzedaży – Marcin Kozłowski, Manager of E-Commerce & Customer Experience Competency Center w Sii Polska.

Musimy pamiętać, że ograniczenie dostępności sklepów tradycyjnych spowodowało przejście nowych grup klientów do on-line’u. Z uwagi na to, że często są to osoby nie będące intensywnymi użytkownikami technologii, z punktu widzenia sklepów e-commerce jeszcze bardziej istotne będzie, aby platformy sprzedażowe były intuicyjne i łatwe w obsłudze, co często wymagać będzie dostosowania ich pod kątem lepszego User Experience. W projektach realizowanych przez ekspertów Sii Polska, wdrażane są takie rozwiązania jak Adobe Experience Manager czy Magento, które pozwalają klientom poprawić UX i w efekcie podnieść poziom sprzedaży produktów i usług.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozwoju swojego kanału sprzedaży lub chcesz dokonać jego audytu, by zidentyfikować obszary do usprawnienia, sprawdź ofertę Sii Polska i skorzystaj z doświadczenia ekspertów e-commerce.

Ciągłość biznesowa dzięki efektywnemu digital workplace

Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu organizacjach zmianę charakteru pracy z biurowej na zdalną. Wyzwaniem, z jakim mierzą się dziś organizacje, które do tej pory nie pracowały zdalnie, jest czas. Przejście w nowy tryb pracy musi być przeprowadzone szybko, a wprowadzanie zmian bez odpowiedniego przygotowania może mieć negatywne konsekwencje dla działania całej organizacji i doświadczenia samych pracowników.

Rozwiązania digital workplace umożliwiają pracownikom łatwy dostęp do danych firmowych niezależnie od miejsca, z którego pracują. Przeniesienie kluczowych aplikacji i danych do chmury przynosi wiele korzyści. Chmura nie tylko wspiera procesy cyfrowej transformacji, podnosi poziom bezpieczeństwa i przyczynia się do obniżenia kosztów prowadzenia działalności. To także zwinność, tak potrzebna firmom w nowej rzeczywistości, pozwalająca na szybkie reagowanie na zmiany rynkowe.

– Ostatnie miesiące to istna eksplozja w obszarze digital workplace. Nasze zespoły specjalizujące się w technologiach Microsoft 365 i Google Workspace pracują na najwyższych obrotach, aby klienci byli pewni, że ich pracownicy będą mieli możliwość efektywnej pracy zdalnej oraz dostępu do firmowych danych i dokumentów niezależnie od urządzenia, z którego korzystają i miejsca, w którym pracują. Korzyści z takich rozwiązań widzimy także w naszej organizacji. Dzięki sprawdzonym narzędziom i dobrym praktykom z obszaru zarządzania zespołem i komunikacji, z dnia na dzień ponad 4800 naszych pracowników mogło w czasie pandemii bez problemu przejść w tryb pracy z domu – mówi Sebastian Cięszczyk, Offering Lead w Sii Polska.

Wśród potrzeb, które zgłaszają klienci Sii Polska znalazły się m.in.:

  • Wdrożenie systemu podpisu elektronicznego, który staje się kluczowy w wielu obszarach po przeniesieniu pracy do domów,
  • Przeniesienie wielu firmowych procesów do wersji cyfrowej – często odwlekany krok stał się kluczowy,
  • Przygotowanie szytych na miarę narzędzi do współpracy.

Aby dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach digital workplace, odwiedź stronę.

Zwinna transformacja – droga do przewagi rynkowej

W świetle Covid-19 zdecydowana większość firm musi być dziś zwinna – szybko odpowiadać na zmiany rynkowe, koncentrować się na swoim odbiorcy i produkcie, jednocześnie kontrolując wszystkie ryzyka. Obserwujemy wciąż rosnące zapotrzebowanie na zmianę podejścia do wytwarzania produktów. Firmy wiedzą, że w dzisiejszych czasach by być konkurencyjnymi, potrzebują większej elastyczności, krótszego time-to-market przy zachowaniu wysokiej jakości. Rozwiązania Atlassian oferowane przez Sii Polska są odpowiedzią na te wyzwania i sprawdzają się w różnorodnych organizacjach, niezależnie od ich wielkości czy branży, w której działają.

– Praca zdalna wymaga od nas efektywnej współpracy, dlatego tak istotna jest przejrzysta wizualizacja codziennych zadań, stanu realizacji projektów, efektywne zarządzanie i dzielenie się wiedzą. Wiele organizacji szuka dziś rozwiązania do zarządzania inicjatywami oraz portfelem projektów, bez względu na metodykę w jakiej są prowadzone. Również działy operacyjne IT, podobnie jak backoffice, czyli marketing, HR, rekrutacja, administracja i wiele innych, potrzebują narzędzi, które uporządkują i zoptymalizują ich pracę. A co gdybyśmy dla tych wszystkich potrzeb mieli jedno, zintegrowane środowisko, zapewniające bezpieczny i kontrolowany dostęp do danych, przyjazne użytkownikowi, a jednocześnie łatwo konfigurowalne? Brzmi idealnie? Platforma Atlassian daje nam właśnie to wszystko i wiele więcej – mówi Maciej Szostek, Agile & Atlassian Competency Center Manager w Sii Polska.

Wiedza i doświadczenie we wdrażaniu zwinnych praktyk ekspertów Sii Polska, połączone z narzędziami uznanego partnera, jakim jest Atlassian, usprawniły już pracę wielu klientów firmy, m.in. wiodącej marki sportowej PUMA.

Dowiedz się więcej o tym, jak wykorzystać rozwiązania Atlassian w Twojej organizacji.

Wszystkie dane o klientach w jednym miejscu

Wszyscy mamy nadzieje, że pandemia skończy się jak najszybciej, wiele jednak wskazuje na to, że już nigdy nie będzie jak wcześniej. Zmiany w funkcjonowaniu dla wielu przedsiębiorstw są nieuniknione. Eksperci Sii Polska oceniają, że wśród głównych obszarów cyfrowej transformacji firm będą CRM i relacje z klientem, a także integracja procesów i danych. Powodzenie procesu cyfryzacji biznesu zależy w dużej mierze od wyboru właściwego rozwiązania. Tu z pomocą przychodzi Salesforce, czyli wiodący na rynku, kompleksowy system CRM, który zapewnia widok 360 stopni klienta, łącząc gotowe rozwiązania do jego obsługi, a także automatyzacji sprzedaży i marketingu na jednej platformie. Jego ogromne możliwości konfiguracji i wykorzystywania zarówno gotowych, jak i bardziej zaawansowanych i niestandardowych rozwiązań sprawiają, że sięgają po niego organizacje z różnych branż, o różnych potrzebach i o różnej skali działalności.

– To koniec ery, w której dane klientów były w różnych systemach, rozproszone i niedostępne dla biznesu. Informacje te to niezwykle cenny zasób każdej firmy, z którego powinny móc w pełni korzystać. Zadaniem platformy Salesforce jest zebranie danych w jednym miejscu i dzięki wbudowanym integracjom, przetwarzanie ich, żeby następnie udostępnić je kluczowym obszarom funkcyjnym w firmie – mówi Rafał Modelski, Salesforce Competency Center Manager w Sii Polska.

Aby mieć pewność, że system zostanie poprawnie wdrożony i pozwoli w pełni wykorzystać jego potencjał, warto skorzystać z doświadczenia ekspertów Sii Polska, którzy dostosują go do konkretnych, nawet najbardziej zaawansowanych potrzeb.

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach chmurowych Salesforce: Sales Cloud, Service Cloud i Marketing Cloud.

Narzędzia BI, czyli nowa jakość przetwarzania danych

2020 rok pokazał, że w kryzysie najlepiej poradziły sobie firmy, które potrafiły dostosować się do nowych okoliczności, zmieniając przy tym często swoje modele biznesowe. Zmiany zachodziły nawet w najbardziej konserwatywnych instytucjach publicznych, które również przeniosły procesy i obsługę klientów do sfery wirtualnej. Nie dziwią nas spotkania z notariuszem poprzez Teams czy podpisywanie umów z użyciem Adobe Sign. I choć niektóre branże wciąż wymagają kontaktu osobistego, to trend jest jednoznaczny.

W procesie tych wszystkich przemian powstają znaczne ilości danych. Mogą to być zarówno komunikaty wysłane poprzez Teams, wpisy w CRM, transakcje z użyciem karty kredytowej, jak i wpisy na Twitterze. Przetwarzaniem i wyciąganiem informacji z dużej ilości danych zajmują się systemy klasy Business Intelligence, w szczególności rozwiązania Big Data. Potrafią one przetwarzać je strumieniowo, w czasie rzeczywistym lub zbliżonym do rzeczywistego, by finalnie przedstawić je w użytecznej formie – czy to jako wsad do innych systemów, czy w postaci raportów lub wizualizacji.

– Wraz z rosnącą cyfryzacją największym wyzwaniem dla współczesnych przedsiębiorstw jest odpowiednie zarządzanie nadmiarem danych. Firmy, które zainwestują w rozwój infrastruktury Big Data, narzędzia klasy Business Intelligence i skuteczną analitykę będą w stanie zamienić pozyskane dane w czytelne i użyteczne informacje, które pozwolą na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych – mówi Krzysztof Saniak, Solution Architect w Sii Polska.

Wzbogacenie systemów BI o algorytmy AI pozwala na jeszcze większą automatyzację. Systemy te potrafią uczyć się na danych historycznych, by wyszukiwać w danych wzorce niewidoczne dla człowieka, dzięki czemu możliwe jest automatyczne klasyfikowanie klientów, prognozowanie przyszłych kosztów, a nawet autonomiczne podejmowanie decyzji.

Sprawdź, jak systemy klasy Business Intelligence mogą usprawnić Twój biznes.

Transformacja cyfrowa to pierwszy krok do dalszych usprawnień i automatyzacji, które zdecydowanie podnoszą wydajność i konkurencyjność. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak eksperci Sii Polska mogą usprawnić działanie Twojej organizacji w dobie pandemii.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?