Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Eksperci Sii Polska dzielą się najnowszymi trendami w branży motoryzacyjnej

Efektywność kosztowa, regulacje związane z ochroną środowiska i wszechobecna elektryfikacja powodują znaczne zmiany w przemyśle motoryzacyjnym. Dowiedz się, w jaki sposób Sii Polska bierze udział w tej transformacji, czytając artykuł ekspercki Szymona KarasiaHead of Automotive Industry w Sii Polska. 

Przemysł motoryzacyjny przechodzi ostatnio wielkie zmiany, prawdopodobnie największe od czasu wynalezienia silnika spalinowego. Czynniki zewnętrzne, takie jak przepisy związane z ochroną środowiska, czynniki polityczne, spadająca sprzedaż czy ciągłe dążenie do większej wydajności powodują nieuniknione i nieodwracalne zmiany w branży. 

Współpraca na rzecz efektywności kosztowej 

Aby nie pozostawać w tyle, producenci samochodów muszą dostosować się do nowych warunków. Wymaga to zmiany sposobu myślenia opracowanego kilkadziesiąt lat temu. Producent oryginalnego sprzętu (OEM), który chce przetrwać w tym biznesie związanym z (w porównaniu do branży Hi-tech) niską marżą i ogromną konkurencją, musi stać się znacznie bardziej elastyczny, zorientowany technologicznie i otwarty na bliższą współpracę niż kiedykolwiek wcześniej. 

Opracowywanie tego samego rozwiązania przez kilka firm jednocześnie nie jest opłacalne. Produkcja nowych elektrycznych układów napędowych i akumulatorów lub zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy jest znacznie wydajniejsze, gdy firmy łączą swoje siły. Obecnie właśnie tego jesteśmy świadkami. Producenci OEM łączą wysiłki, aby stać się gigantami w branży i wykorzystują wspólne budżety na badania i rozwój, aby dobrze prosperować w czasach redukcji kosztów. 

Baterie przyszłości 

Elektromobilność puka do drzwi coraz mocniej, kości zostały rzucone, a przepisy dotyczące ochrony środowiska z roku na rok stają się coraz surowsze. Od 2021 r. docelowy poziom emisji dla samochodów osobowych w Unii Europejskiej wynosi 95 gramów na kilometr. Kary ustanowione są na poziomie 95 euro za każdy gram, dla każdego pojazdu przekraczającego ten poziom. Sumują się one bardzo szybko, niejako zmuszając producentów samochodów do przyspieszenia procesu elektryfikacji – w konsekwencji oferowania pojazdów w pełni elektrycznych lub hybrydowych. Szacuje się, że na całemu przemysłowi grożą kary w wysokości 34 miliardów euro.

Przejście na elektryczne układy napędowe wymaga również wielkich inwestycji w technologie akumulatorowe. Rynek baterii samochodowych odnotował znaczny wzrost w ostatnich latach. Poza tym szybko rosnący popyt na pojazdy elektryczne zmusza producentów do inwestowania w komponenty motoryzacyjne optymalizujące zużycie energii elektrycznej.

Ten rynek będzie napędzany dodatkowo zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji, a następnie zwiększonym popytem na zelektryfikowane, hybrydowe układy napędowe, te pełne (full) jak i wspomagające (mild).

Jednym z wyzwań, przed którymi stoi obecnie rynek elektromobilności, jest pojemność i rozmiar akumulatorów. Dodanie systemów akumulatorów do pojazdów znacznie podnosi ich wagę, co również wpływa na ich wydajność. Główny postęp koncentruje się obecnie na kondensacji jak największej ilości energii w najmniejszej przestrzeni. Zmorą dla elektromobilności i całego przemysłu akumulatorowego jest czas ładowania i problem wytwarzania ciepła podczas tego procesu. Aby sprostać temu wyzwaniu, opracowywane są nowe procesy technologiczne. Obejmuje to również tworzenie oprogramowania.

Sii Polska aktywnie uczestniczy w tej zmianie. – Dla jednego z naszych klientów: Impact Clean Power Technology, podjęliśmy się przeglądu procesu testowania systemu zarządzania akumulatorami – Battery Management System (BMS). Nasza weryfikacja koncentrowała się na ochronie pakietu baterii lub ogniwa do działania w jego obszarze operacyjnym, obliczaniu i raportowaniu danych, kontrolowaniu i monitorowaniu w kwestii środowiska. Projekt Sii Polska to też przegląd procesu testowania i Quality Assurance: weryfikacja wymagań i szczegółowa dokumentacja projektowa, refaktoryzacja istniejącej bazy kodu i wreszcie wykonanie testu wraz z pomiarem i zebraniem metryk testowych. Proponowane rozwiązanie pozwoliło na standaryzację metody testowania i jej wdrożenie oraz zapewniło usprawnienie procesu Quality Assurance i wgląd w wewnętrzne mechanizmy i sposób działania produktu – mówi Szymon Karaś, Head of Automotive Industry w Sii Polska.

Samochody zbyt ciche dla pieszych 

Przejście z silników spalinowych na elektryczne układy napędowe to kolejna znacząca zmiana. Te ostatnie są uważane za bardzo ciche, co może być dość korzystne, ale jednocześnie organy decydujące o wprowadzaniu nowych regulacji uważają je za zagrożenie. Popularny silnik spalinowy napędzany silnikiem Diesla lub benzyną wydaje słyszalny dźwięk zarówno od strony komory silnika, jak i układu wydechowego. Osoby postronne i piesi mogą znaleźć się w niebezpieczeństwie, nie słyszeć zbliżającego się samochodu. Dlatego akustyczny system ostrzegania o pojeździe (Vehicle Sound Generator) będzie musiał być instalowany we wszystkich pojazdach elektrycznych i hybrydowych wprowadzanych na rynek od lipca 2019 roku i do lipca 2021 roku we wszystkich już istniejących modelach. Pojazdy będą musiały wydawać dźwięk podczas jazdy z prędkością niższą niż 20 km/h lub cofania. 

Sii Polska jest zaangażowana w rozwój takich urządzeń dla francuskiego producenta samochodów. Praca obejmuje zaprojektowanie i stworzenie oprogramowania dla samochodów elektrycznych w celu symulacji dźwięków poruszającego się pojazdu dla bezpieczeństwa pieszych. Na podstawie projektu architektury generatora dźwięku pojazdu (VSG) tworzymy i wdrażamy rozwiązania dla ścieżki dźwiękowej i przetwarzania próbek dźwiękuSii również integruje to rozwiązanie z aplikacją nadrzędną za pomocą interfejsów CAN / RTE. Dzięki naszemu rozwiązaniu VSG może być kontrolowany przez aplikację, dźwięk jest poprawnie odczytywany i odtwarzany oraz może być zmieniany przez otrzymanie informacji o prędkości, ustawieniach equalizera, kierunku i wyborze fali. 

W czasach elektryfikacji Sii Polska działa jako partner i dostawca rozwiązań dla producentów OEM i dostawców na rynku motoryzacyjnym, pomagając im w osiąganiu celów w zakresie innowacji i optymalizacji kosztów. Niedawno utworzona dywizja Automotive pozwala nam skupić się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań właśnie dla tego sektora. 

– Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywamy od ponad dekady, aby stworzyć ofertę motoryzacyjną dedykowaną dostawcom Tier 1 i 2 oraz bezpośrednio dla producentów OEM – mówi Szymon Karaś.

Dzięki zespołom o silnie ugruntowanym zestawie umiejętności – ponad 120 programistów niskiego poziomu – jesteśmy w stanie dostarczać naszym klientom najnowocześniejsze, innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, systemów informacyjno-rozrywkowych i łączności, jednostek sterujących nadwoziem czy ADAS. Do tej pory ponad 30 firm motoryzacyjnych powierzyło nam swoje projekty, w tym te związane z systemami zarządzania akumulatorami, które są sercem i duszą nowoczesnych systemów magazynowania energii oraz akustycznym systemem ostrzegania o pojazdach, przestrzegającym najbardziej rygorystycznych przepisów. Ta współpraca umożliwia Sii Polska kształtowanie rynku motoryzacyjnego pod względem technologii na poziomie globalnym.

Dowiedz się więcej o naszej dedykowanej ofercie dla sektora motoryzacyjnego

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?