top-image
WSTECZ

Już ponad 270 000 użytkowników korzysta z wsparcia Centrum Kompetencyjnego IT Operations w Sii Polska

Centrum Kompetencyjne IT Operations w Sii Polska to ponad 300 specjalistów, ponad 270 000 wspieranych użytkowników i ponad 2 300 obsługiwanych lokalizacji. Każdego roku liczba klientów powiększa się o kolejnych kilkadziesiąt firm. W ostatnim roku obrotowym Centrum Kompetencyjne ITO zanotowało wzrost o 97% w stosunku do roku poprzedniego. O tym, jak wygląda kompleksowe podejście do dostarczania usług i co pozwala zapewniać klientom przewagę konkurencyjną opowiedział Dyrektor Centrum – Jarosław Lakutowicz.

Jakie korzyści daje klientowi współpraca z Centrum Kompetencyjnym ITO?  

Jarosław Lakutowicz: Nasze Centrum Kompetencyjne IT Operations skupia się przede wszystkim na wspieraniu klientów w 4 głównych obszarach: Service Desk, Infrastruktura IT, Cyberbezpieczeństwo oraz ServiceNow, którego jesteśmy partnerem. W przypadku Service Desk mówimy o wszelkiego rodzaju wsparciu użytkowników systemów IT, od pierwszej linii, poprzez wsparcie aplikacji oraz bezpośrednie wsparcie dla sprzętu IT, aż po bardzo zaawansowane usługi w ramach trzeciej linii. Infrastruktura IT to projekty wdrożeniowe, migracje, audyty i optymalizacje, zarówno w środowiskach on-premise, jak i chmurowych. Natomiast Cyberbezpieczeństwo to bardzo szeroki zakres technologii oraz kompetencji, które są niezbędne w bezpiecznym funkcjonowaniu ekosystemów IT.

Poznaliśmy teorię, a jak wygląda działanie Centrum w praktyce?

J.L.: Mamy sporo projektów, o których warto wspomnieć. W obszarze wsparcia użytkowników posiadamy w Lublinie kilkudziesięcioosobowy Service Desk pracujący w trybie 24/7, podzielony na kilka zespołów. Są to zespoły dedykowane dla konkretnych klientów, jak i te współdzielone, co jest bardzo efektywne kosztowo w przypadku mniejszych projektów. Usługi takie są świadczone globalnie. W przypadku bezpośredniego wsparcia sprzętu IT, tak zwanego Field Support, jesteśmy jedynym partnerem na terenie Polski jednego z największych globalnych dostawców usług IT z główną siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Najczęściej pracujemy w modelu Managed Services, co oznacza, że jako Sii bierzemy pełną odpowiedzialność za to, co dostarczamy. Dlatego każda z usług ma zdefiniowane poziomy jej świadczenia (SLA) oraz kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). W obszarze Infrastruktury IT na pewno warto wspomnieć o projekcie, który został niedawno wyróżniony wewnątrz naszej organizacji tytułem Najlepszego Projektu realizowanego przez Sii w ostatnim roku obrotowym. Jest to migracja naszego holenderskiego klienta SHV Energy do Microsoft365. Wyróżnia go zakres i kompleksowość, ponieważ migracja dotyczy kilkudziesięciu spółek-córek zlokalizowanych na kilku kontynentach do jednego, wspólnego środowiska IT. Natomiast w obszarze ServiceNow możemy się pochwalić współpracą z jedną z największych globalnych firm konsultingowych z siedzibą główną w Szwajcarii, dla której jesteśmy kluczowym dostawcą usług w tym obszarze.

Czy usługi z zakresu ITO świadczone przez Sii mogą być dla klientów źródłem przewagi konkurencyjnej?

J.L.: Nasi klienci mogą być pewni, że dostarczymy im najnowsze i dobrze dopasowane do ich potrzeb usługi, ponieważ stale rozszerzamy ich zakres i stawiamy na elastyczność. Jako Sii Polska dążymy do bycia One-Stop-Shop. Oznacza to, że chcielibyśmy budować z naszymi klientami partnerskie relacje oferując im każdą możliwą usługę, której oczekują. ITO w pełni wpisuje się w to podejście i każdego roku rozbudowuje swoje kompetencje, odpowiadając jednocześnie na zmieniające się trendy. Jeszcze kilka lat temu w obszarze Infrastruktury IT specjalizowaliśmy się w rozwiązaniach on-premise, ale obserwując wzrastające zainteresowanie usługami chmurowymi, zmieniliśmy podejście i obecnie zdecydowana większość naszych projektów bazuje na takich właśnie rozwiązaniach.  Inny przykład to Cyberbezpieczeństwo. Kiedy zobaczyliśmy, że kwestia bezpieczeństwa IT staje się bardzo ważnym aspektem funkcjonowania wielu firm, a my już mamy na pokładzie wielu specjalistów w tym obszarze, postanowiliśmy uruchomić adekwatną ofertę. Gdy coraz częściej zaczęły do nas trafiać zapytania o rozwiązania ITSM, bardzo sprawnie podpisaliśmy partnerstwo z producentem największej i najszybciej rozwijającej się platformy ServiceNow, w szybkim tempie budując niezbędne kompetencje.

Centrum Kompetencyjne ITO co roku rozwija się i poszerza ofertę swoich usług. Czego klienci mogą spodziewać się w najbliższych miesiącach?

J.L.: Jesteśmy obecnie w trakcie podpisywania kilku nowych umów partnerskich. Jakiś czas temu rozbudowaliśmy naszą ofertę o usługę dostarczania sprzętu IT, więc obecnie rozbudowujemy listę potencjalnych dostawców. Powiększamy także naszą ofertę w obszarze usług chmurowych, aby móc lepiej dostosowywać się do  wymagań klientów. Koncentrujemy się nie tylko na ciągłym rozbudowywaniu kompetencji w ramach współpracy z czołowymi dostawcami, jesteśmy otwarci także a tych, który do bycia w czołówce dopiero aspirują.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o usługach w ofercie Centrum Kompetencyjnego ITO, sprawdź nasze strony:

👉 Infrastruktura IT
👉 Service Desk i wsparcie użytkownika
👉 Cyberbezpieczeństwo
👉 ServiceNow

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?