top-image
WSTECZ

Sii rozbudowuje ofertę SAP – nowe Centrum Kompetencyjne ma już pierwsze projekty na swoim koncie

Centrum Kompetencyjne SAP funkcjonuje w Sii od stycznia 2018. Z Adrianem Golą, SAP Competency Center Managerem, porozmawiamy o planach na rozwój tego obszaru w firmie, dotychczasowych osiągnięciach oraz o tym, jaki jest jego przepis na sukces.

 

Martyna Kalicka, Communication Specialist: Skąd wzięła się potrzeba Sii na rozwój usług SAP?

Adrian Gola, SAP Competency Center Manager: Ponad 60% aktualnych klientów Sii posiada systemy SAP’a w swojej firmie. Dostrzegamy rosnącą potrzebę od naszych partnerów na dostarczanie usług SAP – wychodzimy im naprzeciw. Aktualna oferta Sii pokrywa ogromny obszar technologiczny, a SAP to kolejna dziedzina, w której będziemy się mocno rozwijać. Na szczęście w tej chwili mamy już zasoby i wiedzę, aby w pełni odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku.

M.K.: Jakie usługi będziemy realizować w ramach Centrum Kompetencyjnego SAP? Jakich klientów będziemy obsługiwać?

A.G.: W tej chwili skupiamy się na kilku aspektach w ofercie SAP:

  1. Development Factory – dostarczany usługi zarządzane z zakresu rozbudowy i rozwoju systemu SAP w technologii ABAP i Fiori. Możemy pracować zarówno zdalnie, jak i na miejscu u klienta. Mocno stawiamy na nowe technologie związane z właśnie z UI5, SAP Cloud Platform i HANA.
  2. Konsultanci i managerowie SAP – naszym klientom oferujemy wsparcie zespołów konsultantami funkcjonalnymi i managerami SAP, którzy wspierają projekty wdrożeniowe, rozbudowy, bądź też zmian systemowych, ale także wspierają ich w bieżących zadaniach z obszaru SAP. Więcej o naszych usługach piszemy na stronie Centrum Kompetencyjnego SAP.

M.K: Co w takim razie wyróżnia nas na rynku pośród innych firm?

A.G: Dynamiczny, młody i ambitny zespół nakierunkowany na nowe technologie, takie jak Fiori, czy też migracje na platformie HANA. Otwarty na wyzwania i elastyczny w podejściu do klienta zespół SAP’owy, który prezentuje takie same wartości, jak cała nasza organizacja. Oczywiście wykazujemy się również dużą elastycznością i szybkości reakcji na zapotrzebowania klientów.

M.K: Centrum Kompetencyjne SAP funkcjonuje w Sii od stycznia, czy mamy już na swoim koncie jakieś sukcesy?

A.G: Żeby była jasność, usługi w zakresie SAP’a w Sii był dostarczane wcześniej, z tymże skala projektów SAP’owych była znacznie mniejsza, a ludzie z tego obszaru nie byli zintegrowani w jednym teamie. Jeżeli chodzi natomiast, o Centrum Kompetencyjne SAP mamy już kilka sukcesów. Delegujemy nasz zespół SAP’owy do projektów dostarczanych przez globalnych dostawców, w ramach podwykonawstwa.

Kolejnym sukcesem jest zbudowanie świadomości na rynku pracy. Obecnie SAP’owcy, znając naszą organizację, nie mieli szansy do niej dołączyć, teraz mają taką możliwość i mamy bardzo dużo aplikacji od osób chętnych dołączyć do Sii. Kandydaci widzą w firmie szansę swojego osobistego rozwoju, a także chęci współuczestniczenia w tworzeniu i kształtowaniu naszej jednostki w ramach Sii. Great Place to Work – nagroda, którą Sii zdobyło już 4 razy z rzędu jest istotnym czynnikiem i jest zauważalny na każdym etapie od rekrutacji do rozwoju. Mamy biura w 9 miastach, nasi pracownicy mogą wybrać, gdzie będą pracować, często ludzie chcą być bliżej swojego domu, czy też rodziny, a inne firmy nie dawały im takiej możliwości.

M.K: A jak oceniasz przyszłość SAP’a?

A.G: To bardzo ciekawy czas dla usług SAP’a – projekty się zmieniają, produkty również, SAP wypuścił nową bazę danych HANA, widać duży nacisk na ofertę związaną z usługami chmurowymi. To wymaga od firm zróżnicowanych umiejętności i nowych kompetencji, które nie były do tej pory dostępne na rynku – to jest dla nas idealny czas, aby wskoczyć na rynek usług SAP.

Wiele osób, nawet w środowisku SAP’a, nie jest świadomych, że SAP wszedł na rynek z nowym front-endem o nazwie Fiori, który sprawia, że SAP przestaje być brzydki (niespodzianka!), a staję się przyjazny użytkownikowi. Kolejny produkt to S/4HANA, całkiem nowy system, z uproszczonym modelem danych i procesów, który SAP promuje jako ERP nowej generacji. To odpowiedź SAPa na ostatnie trendy w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw.

M.K: Jaka jest odpowiedź Sii na te zmiany?

A.G.: Spodziewamy się fali projektów migracji na platformę HANA, ponieważ wszyscy aktualni użytkownicy systemu SAP muszą dokonać migracji do nowej bazy danych i nowej wersji produktu do 2025 roku. Mocno również inwestujemy w obszar związany z Fiori oraz SAP Cloud Platform i tworzenia rozszerzeń w chmurze.

M.K: Myślisz, że jesteśmy gotowi, aby zrealizować projekty związane z HANA?

A.G.: Cały czas rozwijamy zespół, zarówno od strony konsultanckiej, jak i technicznej. Rekrutujemy developerów, czy basis’owców, aby po pierwsze zaspokoić aktualne potrzeby naszych klientów, jak i w przyszłości być w pełnej gotowości do samodzielnej realizacji projektów wdrożeniowych, czy też migracyjnych na S/4HANA. Na stronie ofert pracy można sprawdzić, kogo aktualnie szukamy do zespołu.

M.K: Na koniec, jakie rady dałbyś początkującym SAP’owcom, którzy chcieliby rozwijać się w podobnym kierunku co Ty?

A.G: Gdybym mógł dać radę moim młodszym kolegom i koleżankom z pracy – powiedziałbym, że nastawienie i nieustanny rozwój to dwa najważniejsze czynniki.

Zawsze dawaj z siebie 150%, staraj się ciągle rozwijać również poza obszarem swojego aktualnego stanowiska i zakresu odpowiedzialności – to na pewno zaprocentuje w przyszłości. Spoglądaj na wszystko, co Cię otacza z szerszej perspektywy – dlaczego firma postępuje tak, a nie inaczej, jaka potrzeba biznesowa się za tym kryje, ponieważ na koniec i tak wszystko sprowadza się do zwrotu z inwestycji.

Nie bój się stawiać czoła nowym wyzwaniom i wychodzić ze swojej strefy komfortu, nawet jeśli kosztuje Cię to sporo stresu, ponieważ z każdym wyzwaniem inwestujesz w swój rozwój. Stawiaj również na networking, ponieważ wszystkie relacje, które nawiążesz mogą w przyszłości okazać się pomocne i to w najmniej oczekiwanym momencie.

M.K: Adrian, dziękuję za rozmowę! Mam nadzieję, że niedługo usłyszymy jeszcze więcej o sukcesach w projektach realizowanych przez Centrum Kompetencyjnym SAP.

Artykuł przygotowała: Martyna Kalicka

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?