Salesforce

5 automatyzacji, które zwiększą efektywność pracy handlowca

Kwiecień 24, 2019 0
Podziel się:

11 godzin miesięcznie to oszczędność czasu, którą zauważa statystyczny użytkownik platformy Salesforce po uruchomieniu inteligentnej analityki Einstein Analytics. Korzyści mogą jednak iść znacznie dalej, jeśli w firmie platforma skonfigurowana i wykorzystywana jest optymalnie, bo Salesforce może przejąć na siebie – bądź znacznie wspomóc – zarządzanie realizacją powtarzalnych zadań. Także bez użycia sztucznej inteligencji. Spójrzmy na 5 sposobów zwiększenia efektywności pracy handlowca z wykorzystaniem Salesforce.

1. Integracja z pocztą (Outlook i Gmail)

Nie oszukujmy się, dobry handlowiec to skarb. Dobry handlowiec to człowiek który nie traci czasu na bezproduktywne działania, puste przebiegi i działania które nie prowadzą do zamknięcia sprzedaży. Ciągłe przeskakiwanie pomiędzy Outlookiem, systemem CRM, zarządzanie dwoma kalendarzami, raportowanie spotkań i notatki w CRM’ie to starta czasu. Można to uprościć.

Salesforce umożliwia pełną integrację CRM i poczty elektronicznej. Z poziomu Outlooka czy Gmail’a możemy rejestrować leady, zakładać spotkania, dodawać maile jako załączniki do CRM, a nawet zarządzać szansą biznesową klienta. Wygodne? Oczywiście. Jeśli chcemy po otrzymaniu maila z prośbą o spotkanie w celu prezentacji jednym kliknięciem w Outlooku ustawić spotkanie w CRM? Nie ma problemu.

Oprócz oszczędności czasu i wygody użytkownika zyskujemy jeszcze jedno – lepszą jakość danych. Dane wprowadzane w Outlooku i później przesyłane do Salesforce będą spójne. Wprowadzając osobno te same dane do Outlooka i CRMa ryzykujemy błędy, brak kompletności danych i brak widoczności dla innych. A co jeśli dwóch handlowców planuje zaproponować ten sam produkt temu samemu klientowi?

mail integration - 5 automatyzacji, które zwiększą efektywność pracy handlowca

2. Sporządzanie notatek po spotkaniu

Notatki. To one budują historię współpracy z klientem. To dzięki nim w łatwy sposób handlowiec jest w stanie utrzymywać relacje z wieloma kontrahentami. Jednak  tworzenie notatek po spotkaniu to zadanie administracyjne, które zajmuje cenny czas. Usystematyzowanie notatek do postaci formularza, który automatycznie „wyskakuje” po zarejestrowaniu rozmowy w CRM jest bardzo prostym dostosowaniem ustawień Salesforce.

Po zarejestrowaniu notatki są widoczne na koncie klienta, ale także można generować raporty, ustawiać dodatkowe pola (np. definiujące obszary zainteresowania klienta, prośbę o ponowny telefon itp.).

Jeśli klient poprosi o telefon w późniejszym terminie, inna automatyzacja może utworzyć dla handlowca zadanie wykonania tego telefonu i umieścić je w jego kalendarzu. Co więcej, handlowiec może dodać notatki na urządzeniu mobilnym bezpośrednio po spotkaniu u klienta.

3. Zarządzanie kalendarzem

Wspomniana na samym początku integracja z Outlookiem i Gmail’em obejmuje także kalendarz. Zadania umieszczone w Salesforce mogą automatycznie pojawiać się w kalendarzu Outlooka, a zadania i spotkania dodawane w Outlooku mogą trafiać do Salesforce. W takiej sytuacji, w codziennej pracy handlowiec może wykorzystywać prawie wyłącznie Outlooka, lub wybraną aplikację Salesforce. Dzięki temu, również jego przełożeni mogą monitorować czas pracy i nie dorzucać zadań w okresie gdy handlowiec ma już pełny kalendarz.

4. Sugerowanie kolejnych działań

A gdyby tak system sam podpowiedział handlowcom czego faktycznie klienci potrzebują i jaka zaproponowana oferta najlepiej spełni oczekiwania ich klientów? Salesforce Einstein to warstwa sztucznej inteligencji zaszyta w systemie. Jednym z możliwych zastosowań tej funkcjonalności jest analiza zachowań społeczności wszystkich klientów, wyłuskanie schematów zakupów, a w końcu odnalezienie w bazie klientów tych, którzy już dany schemat realizują i przesłanie tej informacji do handlowca obsługującego danego klienta.

Docelowo, dzięki Salesforce konieczność ręcznej segmentacji bazy klientów, układania list do obdzwonienia może odejść już kompletnie do lamusa.

NBA - 5 automatyzacji, które zwiększą efektywność pracy handlowca

5. Inteligentne podpowiadanie najlepszych leadów

Podpowiadanie kolejnych działań to nie wszystko na co stać Einsteina (tego od Salesforce’a). Równie mocny okazuje się przy segmentacji leadów. Na podstawie historii skutecznej konwersji, Salesforce może punktować poszczególne cechy każdego leada, dzięki czemu handlowiec może od razu skupić się na tych, które rokują najlepiej.

Poprawa wskaźnika konwersji leadów, która jest efektem uruchomienia Einsteina, oprócz biznesowo-finansowego, ma jeszcze jedno, często niedoceniane znaczenie. Skuteczna sprzedaż poprawia samopoczucie handlowca, przez co sprawia że staje się on o wiele bardziej efektywny.

lead score - 5 automatyzacji, które zwiększą efektywność pracy handlowca

Jak Salesforce może usprawnić Twoją firmę? Sprawdź na stronie Centrum Kompetencyjnego Salesforce!

 

Oceń ten post
Kategorie: Salesforce
Arkadiusz Rojek
Autor: Arkadiusz Rojek
Konsultant i Analityk Biznesowy Salesforce

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Zostaw komentarz