SharePoint

UserVoice, czyli jak zespół Microsoft SharePoint angażuje użytkowników w tworzenie nowych wersji platformy

Styczeń 20, 2016 0
Podziel się:

Zauważyłeś błąd lub napotkałeś ograniczenia systemowe podczas pracy z SharePoint, czy to w wersji on-premises, czy online? Podziel się swoim feedbackiem i pomóż zespołowi Microsoft usprawnić system!

UserVoice to oprogramowanie SaaS (Software as a Service), które zostało stworzone, by zaangażować klienta i zapoznać się z jego uwagami, a co za tym idzie zapewnić firmom sprawniejsze zarządzanie produktami. Służą temu następujące narzędzia:
• Fora, na których można podzielić się feedbackiem oraz dodatki wewnątrz aplikacji, które zbierają pomysły od użytkowników,
• Sprawozdania i analityka pomagające gromadzić i porządkować pomysły dotyczące produktu,
• System support ticket, by z łatwością śledzić i odpowiadać na komentarze lub zapytania klientów,
• Baza wiedzy, która usprawnia odpowiadanie na podobne pytania i pomaga użytkownikom znaleźć to, czego szukają.

Z UserVoice korzysta m.in. zespół Microsoft SharePoint, który zbiera opinie swoich użytkowników, po czym chętnie wdraża rozwiązania sugerowane w najpopularniejszych komentarzach, a także bierze je pod uwagę podczas projektowania kolejnych wersji platformy. Jeżeli chciałbyś podzielić się własnymi spostrzeżeniami dotyczącymi SharePoint, zajrzyj tutaj.

Pomysły na udoskonalenie systemu SharePoint można umieszczać na odpowiednim forum, w zależności od kategorii, których dotyczą, czyli odpowiednio: Administracja, Platforma Programistyczna, SharePoint Hybrid lub Migracje do Office 365, Wyszukiwanie w SharePoint oraz Witryny i Współpraca.

 SharePoint UserVoice - widok for tematycznych
Korzystając z UserVoice, możesz również przeanalizować sugestie innych użytkowników lub dodać do nich komentarze. Jeśli zgadzasz się z którąś z opinii, wyraź swoje poparcie i zagłosuj na dany pomysł. Podobnie sprawa ma się w przypadku, gdy to Ty podzielisz się swoim feedbackiem – czytelnicy forum będą mieli możliwość zagłosowania na twój wpis. Dzięki temu zespół Microsoft dowie się, jaki priorytet powinien przypisać konkretnym problemom.
UserVoice w SharePoint głosowanie na sugestie użytkowników
Aktualnie najpopularniejsze pomysły na forach MS SharePoint to:

Administracja (link do wpisu):
Dodanie kontrolek do SharePoint Management Shell and Central Administration, w celu zapisywania informacji o zmianach wprowadzanych przez administratorów farmy i osobie, która ich dokonała, co umożliwiłoby przeprowadzenie audytu.

Development (link do wpisu) :
InfoPath 2013 jest obsługiwany w wersji 2016, ale w SharePoint z pewnością brakuje nowoczesnego i profesjonalnego edytora formularzy. Forms on SharePoint List (FoSL) wyglądają obiecująco, ale nie wiadomo, jaka jest ich funkcjonalność.

Migracja (link do wpisu):
Potrzeba pełnej integracji Yammer’a w SharePoint 2016. Dobrym rozwiązaniem byłyby też widok, który można filtrować na podstawie tagów lub grup.

SharePoint Search (link do wpisu):
Obecny SharePoint Search nie działa w przypadku literówek i nie sugeruje poprawnych odpowiedzi typu „czy chodziło ci o…”. By to umożliwić, należałoby dodać uprzednio zdefiniowany zestaw tego typu błędów. SharePoint powinien szybko zbudować taką bazę, podobnie jak zrobił to Google lub inne standardowe wyszukiwarki.

Witryny & Współpraca (link do wpisu):
Mobilne wersje strony nie są rozwiązaniem, wielu użytkowników decyduje się na custom design, jednak mimo tego responsive design powinien być wbudowany w SharePoint.

Oceń ten post
Kategorie: SharePoint
Iga Koprowska
Autor: Iga Koprowska
Pracuję w praktyce SharePoint jako Technical Writer. To dość nietypowe zajęcie dla studentki filologii angielskiej, ale to właśnie na uniwersytecie dowiedziałam się o tym zawodzie i postanowiłam wykorzystać umiejętności językowe, by trudne rzeczy przedstawiać w prosty sposób :)

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Zostaw komentarz