Klient
Brytyjska firma o zasięgu międzynarodowym zajmująca się produkcją oraz promocją dóbr konsumpcyjnych, m.in. artykułów gospodarstwa domowego, leków, jak również środków higieny osobistej. Firma posiada około 40 zakładów produkcyjnych i prowadzi sprzedaż w ponad 200 krajach.
Wyzwanie
Klient miał potrzebę rozpoczęcia całościowej transformacji Agile, która jest niezbędna do prawidłowej współpracy IT i biznesu. Do tej pory obydwa te działy stanowiły odrębne silosy, powodując szereg problemów z dostarczaniem oprogramowania. Ze względu na istotę problemu, która dotyczyła zmiany w strukturze organizacji, klient zdecydował się na współpracę z ekspertami Sii. Głównym celem było skrócenie czasu potrzebnego do wdrożenia zmian biznesowych. Dodatkowym celem, było wprowadzenie kultury samodoskonalenia w organizacji.
Co zrobiliśmy
- Wdrożyliśmy metodykę Scrum do produkcji oprogramowania z udziałem Agile Coacha i Scrum Masterów
- Połączyliśmy procesy planowania specjalistów i kierownictwa, aby umożliwić efektywną współpracę.
- Ustanowiliśmy nowe role i obowiązki na poziomie organizacyjnym, wynikające z przeprowadzonej zmiany.
- Przeprowadziliśmy wszystkie wdrożenia w stosie Atlassian w celu lepszego planowania, monitorowania i raportowania.
- Zapewniliśmy wsparcie dla kolejnych migracji z chmury do chmury.
Efekty
- Biznes i IT zaczęły efektywnie współpracować zamiast istnieć w oddzielnych silosach, zapewniając większą przejrzystość pracy.
- Samoorganizujące się zespoły, przewidywalność dostarczania, samo rozwijająca się organizacja.
- Mierzenie DevOps Key Performance Indicators, w celu oceny efektywności współpracy działów rozwoju i zarządzania oprogramowaniem.
- Monitorowanie projektów na poziomie zarządczym i zadaniowym, efektem czego jest usprawnione zarządzanie ryzykiem.
- Continuous improvement zainicjowane dla produktów, ludzi oraz procesów.
- Poprawiona jakość wytworzonego oprogramowania i time-to-market oraz zwiększona przewidywalność rozwoju, dają realne korzyści biznesowe.