top-image
WSTECZ

Biznes e-commerce skuteczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej? To możliwe dzięki wiedzy ekspertów Sii

Nowe technologie wykorzystywane w branży e-commerce mają bezpośredni wpływ na kształtowanie się mechanizmów sprzedaży i nawyków zakupowych konsumentów. Trend ten skłania do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób firmy mogą spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów i zwiększyć swoje zyski wykorzystując potencjał dostępnych narzędzi? Mając na koncie liczne projekty i owocną współpracę z dużymi firmami i rozpoznawalnymi markami w obszarze e-commerce, Sii postanowiło utworzyć nowe Centrum Kompetencyjne oferujące usługi w zakresie e-commerce i obsługi klienta, aby pomóc swoim klientom w wykorzystaniu potencjału rynku.

E-commerce’owa gorączka

Liczba sklepów internetowych otwartych tylko w ostatnim półroczu jest równa liczbie odnotowanej w całym ubiegłym roku (2018), podczas gdy największa amerykańska firma e-commerce, Amazon.com, osiągnęła w marcu tego roku zawrotną liczbę 103 milionów subskrypcji Amazon Prime.

Cenimy zakupy online za wygodę i elastyczność. Dostępność 24/7, możliwość dokonania transakcji z dowolnego miejsca na świecie, brak presji czasu podczas podejmowaniu decyzji i porównywaniu cen – to niektóre z głównych powodów, dla których każdego roku coraz więcej osób jest przekonanych do dokonywania transakcji przez Internet. Według najnowszego badania Gemiusa, w samej tylko Polsce odsetek internautów kupujących online gwałtownie rośnie i osiągnął już 62%.

Co więcej, najbardziej rozpoznawalne marki, takie jak Adidas, Zara i H&M, zamykają część swoich sklepów stacjonarnych, aby zwiększyć nakłady na sprzedaż online. Co to oznacza? Firmy powinny skoncentrować się na tym kanale, aby dostosować się do zmieniających się zachowań konsumentów i wyprzedzić licznych konkurentów walczących o uwagę klienta.

Niedawno w Sii powołana została nowa, specjalistyczna jednostka, w której pracują doświadczeni inżynierowie i projektanci wychodzący naprzeciw oczekiwaniom rynku. Bartłomiej Kiermasz, Lider Offeringu E-commerce, tak objaśnia strategię Sii w tym obszarze:

– Nasze Centrum Kompetencyjne pomaga klientom budować nowe i ulepszać istniejące rozwiązania e-commerce. E-commerce traktujemy jako całościowy i wielowymiarowy obszar, który powinien być nieodłączną częścią doświadczenia klienta w styczności z określoną marką, produktem lub usługą. Dla przykładu posłużę się dobrze zaprojektowanym UX (User Experience). Możesz wdrożyć najwyższej klasy aplikację e-commerce o wyrafinowanych funkcjonalnościach i skorzystać z najnowszych innowacji w tej dziedzinie, ale jeśli zapomnisz o jednym aspekcie, tj. właściwym UX, dopasowanym do preferencji i oczekiwań klienta, cała implementacja nie przyniesie oczekiwanej przez biznes wartości. Dzięki naszym usługom e-commerce z powodzeniem dostarczamy wartość biznesową wszystkim klientom Sii.

Dobra obsługa klienta napędza sprzedaż

Hiper-personalizacja, chatboty, sprzedaż wielokanałowa, zaawansowane narzędzia marketingowe, wirtualni asystenci – wszystkie te trendy zorientowane na klienta napędzają sprzedaż. Aby nadążyć za zmianami, firmy inwestują w AR / VR, Big Data i Business Intelligence. W sektorze e-commerce nie chodzi już tylko o efektywne tworzenie stron internetowych.

– Centrum Kompetencyjne E-Commerce nie postrzega e-commerce jako obszaru opartego wyłącznie na IT. To raczej połączenie aplikacji IT, odpowiedniego User Experience (UX) i  spersonalizowanej oferty, na miarę potrzeb odbiorcy, której towarzyszy odpowiednie połączenie działań online i reklamowych – mówi Bartłomiej Kiermasz.

Mając tak wiele różnych opcji, firmy często zastanawiają się, na czym się skoncentrować. Jak podjąć właściwą decyzję? Jaki jest najwyższy priorytet? Co zaowocuje zwiększeniem zysków?

– Wspieramy również klientów, którzy mają już swoje własne kanały e-commerce. Oprócz realizacji kompleksowych projektów, oferujemy usługi e-commerce i UX / CX pomagające klientowi w identyfikowaniu, selekcjonowaniu i analizie w określonych obszarach, procesach i elementach wymagających naprawy lub optymalizacji. Jesteśmy zdania, że czasami w obszarze e-commerce małe, dobrze ukierunkowane i właściwie wskazane usprawnienia mogą powodować znaczące korzyści –podnieść współczynniki konwersji, zwiększyć przychody, wypromować produkty i usługi we właściwym czasie i miejscu, zbudować świadomość marki oraz, w efekcie tych działań, przywiązać do siebie klienta – dodaje Kiermasz.

Taki „efekt motyla” Sii obserwuje w codziennej pracy z klientami, którzy stale wdrażają nowe rozwiązania i usprawnienia, które często przynoszą im zwrot z inwestycji w bardzo krótkim czasie.

Wiarygodny partner w dziedzinie transformacji cyfrowej

Sii zdobyło duże doświadczenie nie tylko w czystej implementacji po stronie systemów, ale także w obszarach powiązanych, które mają przełożenie na sukces biznesowy klienta, tj. podejście wielokanałowe, doradztwo w zakresie doświadczenia klienta, badania użytkowników i ścieżek klienta oraz projektowanie i przebudowa UX. Sii jest w stanie wspierać cyfrową transformację biznesu na praktycznie każdym poziomie jego funkcjonowania.

Centrum Kompetencyjne E-Commerce realizuje projekty dla klientów z różnych branż, w tym bankowości, handlu detalicznego, transportu, mediów i komunikacji, hi-tech i ubezpieczeń. Współpracuje z wieloma rozpoznawalnymi markami, m.in. firmami, których roczne zarobki przekraczają 230 milionów dolarów i mogą pochwalić się miesięczną liczbą zarejestrowanych transakcji na poziomie liczb 7 cyfrowych.

Usługi Sii to jednak nie tylko e-commerce, który skupia się usługach nastawionych na klientów indywidualnych.

– Projekt dla jednego z naszych głównych klientów, szwedzkiej firmy detalicznej, stanowi doskonały przykład. Sii dostarczyło aplikację e-commerce (B2B), zintegrowaną z istniejącymi już systemami PIM oraz ERP (Microsoft Navision). Nasz zespół był odpowiedzialny za analizę biznesową, projektowanie UX oraz stworzenie rozwiązania dopasowanego do potrzeb klienta. W efekcie naszej pracy platforma pozwala dystrybutorom łatwo i szybko przejść przez cały proces zakupowy produktów – objaśnia Kiermasz.

Oprócz doświadczenia w handlu elektronicznym B2C i B2B, Sii rozwija także rynki zbytu. Jedno z takich rozwiązań opartych na aplikacji e-commerce Magento zostało stworzone dla Berlingske Media – największej grupy medialnej w Danii. Klient zaprosił lokalne sklepy i przedsiębiorców do sprzedaży i promocji swoich produktów za pośrednictwem wspólnej platformy internetowej, która miała zostać dostarczona i uruchomiona w ciągu… zaledwie 2 miesięcy. Eksperci Sii sprostali temu zadaniu.

– Klient szukał nowoczesnego rozwiązania z intuicyjnym interfejsem administratora, konfiguracją przyjazną dla urządzeń mobilnych, wbudowanymi dodatkami do up-sellingu i cross-sellingu oraz łatwą integracją z rozwiązaniami innych dostawców i zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Dostarczyliśmy takie rozwiązanie, zapewniając wiedzę frontendową w zakresie domen i zespół o całym przekroju kompetencji. W rezultacie Berlingske Media i jego partnerzy otrzymali dobrze zaprojektowaną i spersonalizowaną platformę dla duńskich klientów. Pierwszy sklep internetowy został uruchomiony tuż przed szczytem sprzedaży online. Po pierwszym sukcesie klient postanowił uruchomić dodatkową, drugą stronę, w co również zaangażowany został nasz zespół specjalistów – dodaje Kiermasz.

Sii Polska przeprowadziło już wiele udanych projektów w obszarze e-commerce i wciąż angażuje się w nowe, by pomóc klientom zwiększyć ich przychody i poprawić użyteczność aplikacji opracowanych z myślą o ich grupie docelowej. Jeśli chcesz dołączyć do zespołu e-commerce Sii lub zmaksymalizować swoją sprzedaż online dzięki doświadczeniu i usługom Sii, odwiedź naszą stronę internetową: https://e-commerce.sii.pl

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?