top-image
WSTECZ

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Poznaj komentarze ekspertów Sii Polska w najnowszym raporcie Gemiusa i e-Izby

Już po raz ósmy Gemius Polska we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej wydał raport „E-commerce w Polsce 2020”. Publikacja jest przystępnym źródłem wiedzy o polskim rynku zakupów internetowych, w którym znajdziemy m.in. informacje o zwyczajach zakupowych konsumentów. W raporcie znalazły się również komentarze ekspertów Sii Polska, która jest oficjalnym partnerem wydania oraz członkiem e-Izby.

Zakupy internetowe stają się codziennością dla coraz większej liczby konsumentów, czemu sprzyja m.in. ciągły rozwój technologii i kanałów sprzedaży. Działalność w branży e-commerce wymaga stałej obserwacji rynku, aktualizacji wiedzy, optymalizacji działań oraz narzędzi, a także zgłębiania postaw, motywacji i zwyczajów odbiorców. Mając tak szeroki wachlarz opcji do wyboru w sieci, mogą oni szybko zniechęcić się do zakupu w konkretnym sklepie, gdy napotkają na różnego rodzaju niedogodności, więc zrozumienie ich potrzeb to bardzo ważny aspekt procesu sprzedaży.

Najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2020” prezentujący tegoroczne wyniki badania internautów to równocześnie diagnoza obecnego stanu sytuacji oraz wskazówka, w jakim kierunku podążają zmiany na rodzimym rynku, podpowiadająca, na co warto zwrócić uwagę, prowadząc sprzedaż online. Swoją wiedzą i przemyśleniami podzielili się również eksperci Sii Polska: Dariusz Adamowski, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego Digital oraz Bartłomiej Kiermasz, E-commerce Offering Lead.

– Dostrzegam coraz większe znaczenie User Experience, co potwierdza raport i nasze doświadczenia we współpracy z klientami, którzy są coraz bardziej świadomi znaczenia tego obszaru i coraz chętniej w niego inwestują – mówi Bartłomiej Kiermasz. – Co ciekawe, na co również zwracam uwagę w publikacji, już całkiem spory, bo względem minionego roku o 11 punktów procentowych wzrost liczby internautów deklarujących zakupy w internecie, z pewnością przyspieszy w tym roku jeszcze bardziej ze względu na pandemię. Zakupy online stają się dla coraz większej części społeczeństwa czymś naturalnym, a konkretne powody na to wpływające – m.in. całodobowa dostępność, brak konieczności wizyty w sklepie fizycznie i nieograniczony czas wyboru – znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania. – dodaje Kiermasz.

– Zmiany, to w zasadzie jedyna stała w branży – mówi Dariusz Adamowski. – Są one bardzo dynamiczne, więc warto trzymać rękę na pulsie i zadbać o wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu online. To ciągły proces, a przynajmniej tak powinniśmy o nim myśleć. Warto stale szukać możliwości rozwoju biznesu i jego usprawnień. Jest to zasadne tym bardziej, że dysponujemy coraz bardziej zaawansowanymi technologiami, związanymi np. z usprawnieniami w wyszukiwaniu produktów poprzez komendy głosowe, wyszukiwanie obrazem czy wykorzystaniem chatbotów pełniących role asystentów. Budowanie i analiza polskiego rynku e-commerce są dla nas bardzo ważne, więc cieszy mnie fakt, że wiele naszych rodzimych marek jest świadomych potrzeby, ale i opłacalności tego rodzaju wysiłków i inwestycji. Pomagają im w tym również nasi eksperci, dzieląc się najlepszymi praktykami i fachową wiedzą – dodaje Adamowski.

Pełny raport „E-commerce w Polsce 2020” można pobrać klikając w LINK.

Potrzebujesz wsparcia w rozwoju swojego kanału sprzedaży lub chcesz dokonać jego audytu, by zidentyfikować obszary do usprawnienia? Sprawdź ofertę Sii Polska i skorzystaj z wiedzy i doświadczenia ekspertów e-commerce.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?