top-image
WSTECZ

Otwartość na zmiany – jak Sii Polska rozwija się wdrażając pomysły pracowników

Sii Polska wdraża kolejne nowości w swojej organizacji. W ostatnich miesiącach usprawniony został proces rekrutacji wewnętrznej, a pracownicy na stanowiskach managerskich zostali objęci programem mentoringowym. Nadchodzące kwartały przyniosą kolejne nowości, takie jak macierz kompetencji pracowników, oraz Portal Kandydata pozwalający na jeszcze szybsze przeprowadzanie procesu rekrutacji. Wiele z realizowanych projektów to pomysły zgłoszone przez pracowników.

Sii Polska jest organizacją, która rozwija się w oparciu o zadowolenie klientów i potrzeby pracowników. Co roku firma bierze udział w audycie Great Place to Work, dzięki któremu otrzymuje szczegółowy i miarodajny feedback od zatrudnionych osób. Ponadto we wszystkich oddziałach organizacji regularnie odbywają się spotkania z kadrą zarządzającą, podczas których identyfikowane są wyzwania i podejmowane decyzje o wdrażaniu kolejnych usprawnień. Swoje pomysły pracownicy mogą również przekazywać w każdym momencie, za pomocą dedykowanej aplikacji Pomysły i usprawnienia.  

– Pomysły naszych pracowników i ich opinie są naszą motywacją do zmian. Wszystkie zgłoszenia analizujemy i staramy się je wdrażać. Stawiamy nie tylko na zadowolenie i komfort pracy osób zatrudnionych w Sii Polska, lecz także satysfakcję klientów i kandydatów poprzez nowe narzędzia i rozwiązania zorientowane na ich potrzeby i oczekiwania – mówi Aleksandra Malinowska, Corporate Projects Manager w Sii Polska.  

Dla pracowników i dla kandydatów

Obecnie, w ramach wewnętrznej roadmapy, w Sii Polska realizowanych jest niemal 30 różnorodnych projektów, które są często inicjatywą pracowników. Jednym z nich jest macierz kompetencji. Umiejętności każdego pracownika będą określone na jednolitej skali. Pozwoli to na jeszcze bardziej precyzyjne monitorowanie rozwoju, zaplanowanie ścieżek karier, dopasowanie szkoleń, a także na znaczące usprawnienie procesu znajdywania odpowiednich kandydatów do realizowanych projektów. System umożliwi między innymi porównywanie kompetencji z wymogami klientów oraz ułatwi znalezienie odpowiednich ofert w procesie rekrutacji wewnętrznej. Rozwiązanie będzie zastosowane do wszystkich pracowników w organizacji, zarówno stanowisk technicznych, jak i back-office.  

Realizowane są także projekty, które znacznie usprawnią proces aplikacji do Sii Polska. Obecnie wdrażane są usprawnienia w wyszukiwaniu ofert pracy, a w drugiej połowie tego roku osoby biorące udział w rekrutacji, otrzymają dostęp do Portalu Kandydata opartego na technologii Sharepoint. Oprócz przesłania CV, kandydat będzie mógł także zaaplikować do firmy bez konieczności załączania dokumentów – wystarczy, że uzupełni swoje dane na Portalu. Będzie mógł je w każdej chwili zmienić lub zaktualizować, a także w dowolnym momencie sprawdzić status swojej aplikacji. W kolejnych etapach zaplanowane jest między innymi poszerzenie funkcjonalności o tworzenie profilu poprzez integrację z serwisem LinkedIn. 

Dla klientów i dla managerów

Trwają również prace nad programem mentoringowym, którym od września objęte są osoby na stanowiskach managerskich. Projekt ma za zadanie ułatwić realizację osobistych celów związanych z rozwojem pracownika i radzenie sobie z wyzwaniami w codziennej pracy dzięki wsparciu osób z większym doświadczeniem. W programie uczestniczą dojrzali managerowie, którzy pełnią rolę mentorów, oraz osoby z mniejszym doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych, czyli ich podopieczni. Rolą mentora jest dzielenie się wiedzą wynikającą z jego praktyki, dzięki czemu mentorowany może wyciągać z nich wnioski i unikać podobnych błędów. Manager może wybrać mentora opierając się nie tylko na zbieżności zadań, ale także na podstawie stylu zarządzania.   

Sii Polska stale prowadzi także analizę możliwości usprawnień w obszarze sprzedażowym. Obecnie trwają prace nad dedykowaną platformą do komunikacji i rozliczeń z klientami firmy. Dzięki niej osoby współpracujące z Sii Polska będą mogły w jednym miejscu zarządzać swoimi zamówieniami, fakturami i umowami oraz utrzymywać stały kontakt z przedstawicielami przedsiębiorstwa. Rozwiązanie to będzie ułatwieniem zwłaszcza dla klientów Sii Polska korzystających z pełnego katalogu usług dostawcy, współpracujących z firmą na zasadzie one-stop-shop.  

Zmiany to nieodłączny element polityki Sii Polska. Organizacja stale pracuje nad rozwojem i usprawnieniami, a dzięki opiniom i pomysłom pracowników, działania są w pełni dopasowane do ich potrzeb. Wszystkie rozwiązania, także te dedykowane klientom i kandydatom, powstają dzięki  otwartości firmy na zmiany.

Przeczytaj także o Fakturomacie, platformie pozwalającej kontraktorom wystawiać i przesyłać faktury w prosty i przyjemny sposób.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden dann auf die englische Sprachversion der Website weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?