Sii osiąga kolejne kamienie milowe – setki inżynierów w największych zespołach projektowych
Ostatni kwartał 2019 roku był szczególnie znaczący dla polskiego lidera usług informatycznych i inżynieryjnych – Sii Polska osiągnęła kilka ważnych kamieni milowych, jeśli chodzi o skalę zatrudnienia w projektach dla czterech kluczowych klientów firmy. Kolejni eksperci dołączają do największych projektów – obecnie pracujących w nich inżynierów można liczyć w setkach.
Po utworzeniu nowych jednostek organizacyjnych z ofertą sektorową i otwarciu dwóch nowych oddziałów, Sii Polska utrzymuje silną dynamikę wzrostu. Przekroczenie liczby 4500 Power People to ogromny sukces, tym bardziej, że zespoły pracujące dla jednych z najważniejszych klientów firmy osiągnęły ważne kamienie milowe pod względem liczby pracowników i zakresu współpracy.
400 inżynierów opracowuje rozwiązania dla lidera produkcji półprzewodników
Współpraca Sii z czołowym producentem półprzewodników rozpoczęła się w 2011 roku w Gdańsku i od samego początku koncentrowała się na dostarczaniu rozwiązań R&D. Klient potrzebował wsparcia w zakresie sterowników kart graficznych. Sii zapewniło o pożądanych kompetencjach w zakresie programowania, testowania oprogramowania i zarządzania zespołem, ale to utalentowani inżynierowie firmy zdobyli zaufanie klienta. Kolejne projekty dotyczyły pamięci masowych i rozwiązań programowych umożliwiających tworzenie macierzy dyskowych dla systemu Linux. Te, które pojawiły się później, obejmowały testowanie oprogramowania układowego i technologii sieciowych. Podczas prawie 10 lat współpracy Sii pracowało nad wieloma projektami i serwisami ważnymi dla klienta.
– Jeśli chodzi o rozwój produktu końcowego, Sii ma przyjemność pracować nad projektem w najnowocześniejszych technologiach, nie możemy jednak co do niego zdradzać żadnych szczegółów. Jednak najbardziej zaawansowaną usługą pod kątem dostarczenia i odpowiedzialności Sii, była ta związana z rozwojem i walidacją sterowników kart sieciowych Ethernet 10G. Ponosimy pełną odpowiedzialność za rozwój produktu, autonomię i podejmowanie decyzji dotyczących zakresu kolejnych releasów. Przejęliśmy tę usługę bezpośrednio z amerykańskiego oddziału klienta w Portland – mówi Tomasz Klamrowski, Account Director w Sii Poland, który współpracuje z klientem.
Chociaż współpraca z klientem rozpoczęła się w modelu team leasingu, przez lata rozwijał się on i ewoluował, naturalnym krokiem było dodanie wskaźników jakości – KPI, które dały klientowi możliwość zmierzenia wydajności Sii jako dostawcy całości usługi, nie tylko poszczególnych członków zespołu. Obecnie firma świadczy te usługi prawie wyłącznie w modelu opartym na wynikach – klient płaci tylko za dostarczone produkty. Ponadto podlegają one weryfikacji jakości przed akceptacją i mogą zostać odrzucone, jeśli wcześniej założone kryteria nie zostaną spełnione. Sii decyduje o liczbie osób zatrudnionych w zespole, ich profilu kompetencji i organizacji pracy. W chwili obecnej, przy 400 Power People zaangażowanych we wszystkie projekty, Sii jest preferowanym dostawcą klienta i przykładem na skalę europejską pod kątem rozwoju modeli współpracy i zdolności ich wdrażania.
– Bardzo cieszymy się z osiągnięcia i przekroczenia symbolicznej liczby 400 inżynierów i techników pracujących dla klienta. Ta liczba potwierdza zaufanie firmy do naszych usług i czyni nas strategicznym partnerem biznesowym. Sukces ten nie byłby jednak możliwy bez udziału wszystkich naszych techników, inżynierów, liderów zespołów i menedżerów. To ich codzienna praca sprawia, że zbudowaliśmy tak dobre i trwałe relacje z klientem – dodaje Tomasz Klamrowski.
400 Power People pracujących dla szwajcarskiej grupy farmaceutycznej
Współpraca Sii z globalnym centrum informatycznym szwajcarskiego holdingu medycznego i farmaceutycznego ma długą historię, która została zbudowana na zaufaniu i wzajemnych sukcesach. Wszystko zaczęło się w 2009 roku, kiedy zaledwie kilku inżynierów pracowało w biurze klienta. Wraz ze wzrostem liczby pracowników Sii i potrzeb klienta, współpraca przeszła na bardziej zaawansowane modele.
– Stopniowo wprowadzaliśmy inne formy współpracy, zaczynając od team leasingu, wsparcia 24/5 w modelu usług zarządzanych, kończąc na projektach fixed-price i katalogu usług – mówi Mirosław Rozpara, Account Director w Sii Polska, odpowiedzialny za współpracę z klientem.
Przez lata współpraca Sii z holdingiem medycznym i farmaceutycznym przynosiła kolejne sukcesy – firma zrealizowała projekty obejmujące między innymi automatyzację testów, mobilną aplikację CRM, stworzenie wewnętrznego portalu oraz aplikacji e-marketingowej.
Obecnie ponad 400 specjalistów Sii pracuje dla szwajcarskiego giganta w różnych modelach świadczenia usług. W każdym z 14 biur Sii w Polsce jest co najmniej jeden inżynier, który pracuje w projekcie realizowanym dla tego klienta, oprócz tego kilku członków zespołu pracuje zdalnie z domu w innych lokalizacjach.
100 specjalistów w projektach dla producenta obuwia i odzieży sportowej
Historia współpracy z PUMA, światowym liderem w branży odzieży sportowej, jest doskonałym przykładem partnerstwa zgodnego z ideą Sii One Stop Shop. – Wszystko zaczęło się od klasycznych technik prospekcji nowych klientów i zaowocowało naszym pierwszym projektem: stworzeniem systemu do zarządzania produkcją obuwia. Po 12 miesiącach użytkowania systemu i potwierdzeniu jakości naszej pracy, klient otworzył się na rozmowę o rozszerzeniu współpracy na kolejne projekty – mówi Grzegorz Brzostowski, Business Unit Director w Sii Polska, współpracujący z PUMA.
Z perspektywy klienta, Sii świadczy usługi dla 4 niezależnych działów w jego organizacji IT. Z punktu widzenia Sii, usługi świadczone są przez 5 Centrów Kompetencyjnych współpracujących ze sobą w celu najlepszego dostarczenia serwisów wymaganych przez klienta. W tej chwili oznacza to kilkanaście projektów realizowanych jednocześnie w różnych technologiach. Inżynierowie pracują zdalnie z różnych lokalizacji w biurach Sii, w różnych modelach współpracy – staffingu, team leasingu, projektach Agile i usługach zarządzanych. Biorąc wszystko pod uwagę, te zależności tworzą dość złożoną strukturę organizacyjną.
– Nasza współpraca zdecydowanie jest partnerstwem, ponieważ realizowane przez nas projekty, zwłaszcza te związane z budową nowego systemu zarządzania cyklem życia produktu, mają ogromne znaczenie biznesowe. Warto wspomnieć, że nasz system zastąpił rozwiązanie, które wykorzystywane było od ponad 13 lat. Po zastosowaniu tej zmiany, wszystkie modele obuwia PUMA sprzedawane na całym świecie, począwszy od kolekcji Wiosna 2019, są projektowane przy użyciu naszego systemu. Projekt jest krytyczny dla funkcjonowania firmy, co przekłada się na dużą intensywność pracy. Ze względu na wielkość systemu, natychmiast po ukończeniu jednego modułu, przechodzimy do jego dalszej fazy rozwoju i utrzymania, rozpoczynając równolegle pracę nad kolejnymi modułami. W tym aspekcie projekt odznaczał się dużą intensywnością i wymagał od zespołu wysokiego poziomu zaangażowania, dostępności i wewnętrznej motywacji od kilku lat – dodaje Grzegorz Brzostowski.
Inżynierowie pracujący dla PUMA rzeczywiście są bardzo zmotywowani i zaangażowani w te współpracę. Aby pokazać swoje poświęcenie, adoptowali nawet pumy w gdańskim ZOO.
Ponad 100 ekspertów Sii w strukturach brytyjskiego holdingu usług finansowych
Współpraca z międzynarodowym gigantem finansowym z Wielkiej Brytanii wygląda zupełnie inaczej, głównie pod względem specyfiki świadczenia usług i modeli biznesowych.
– Współpracujemy z klientem głównie w modelu staffingowym, dlatego rozwój klienta wymaga wielu obowiązków organizacyjnych. Największym wyzwaniem we współpracy jest ogromna liczba wolnych stanowisk, nad zapełnieniem których pracujemy. Rzadko zatrudniamy więcej niż jedną osobę na raz, tylko w rzadkich przypadkach zapewniamy klientowi całe zespoły specjalistów. Rekrutacja każdej osoby to cały proces, który wymaga zaangażowania i czasu poświęconego na koordynację – mówi Agata Moś, Account Executive w Sii Polska, współpracująca z klientem.
Kolejnym wyzwaniem są profile zawodowe specjalistów, których szuka klient. Są to głównie stanowiska seniorskie, związane z tworzeniem i testowaniem usług w chmurze, analizą danych i analityką finansową, a także profile związane z zarządzaniem: Program Managerowie, Senior Project Managerowie, Scrum Masterzy, Liderzy zespołów. Ze względu na strategię firmy większość z nich musi znajdować się w Krakowie. Zespołowi Sii udało się jednak przekonać klienta do zbudowania zdalnego zespołu pracującego z biura Sii Łódź.
– To jak dotąd jeden z największych sukcesów naszej współpracy. Nasz zdalny zespół programistyczny, 3 programistów front-end i 3 back-end, w ciągu 3 miesięcy dostarczył aplikację do obliczania ryzyka finansowego produktów inwestycyjnych. Informacja zwrotna ze strony klienta była bardzo pozytywna, co otworzyło nam drzwi do przyszłej zdalnej współpracy w przypadku zapotrzebowania na kolejne zespoły. Następnym ogromnym osiągnięciem jest bardzo szybki wzrost liczby specjalistów pracujących dla klienta. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy udało nam się zwiększyć tę liczbę z 68 do ponad 100 pracowników – dodaje Agata Moś.
Sii Polska obsługuje ponad 200 klientów z różnych sektorów w różnych modelach biznesowych. Firma ceni sobie współpracę z każdym partnerem i biorąc pod uwagę specyfikę jego branży dostosowuje ofertę tak, aby była jak najlepiej dopasowana do konkretnych potrzeb biznesowych.
Aby dowiedzieć się więcej o ofercie Sii, odwiedź naszą stronę internetową.