Dynamics 365

Przyspiesz pracę z działaniami MS Dynamics CRM dzięki dodatkowi Timeline

Czerwiec 28, 2016 1
Podziel się:

Chcesz mieć historię różnych działań na kartotece Klienta w jednym miejscu i szybciej nimi zarządzać? Pomoże Ci w tym darmowy dodatek Timeline do Microsoft Dynamics CRM.

Czym jest dodatek Timeline

Timeline umożliwia wizualizację najważniejszych działań na Kliencie w postaci osi czasu, co zwiększa efektywność pracy z różnego rodzaju działaniami w CRM, dzięki której w prosty sposób można przeglądać przeszłe i zaplanowane akcje, jak rozmowy telefoniczne, maile, spotkania, zadania czy zgłoszenia reklamacyjne lub serwisowe.

Dzięki dodatkowi:

  • Masz możliwość przeglądania działań dla Klienta z jednego miejsca,
  • Widzisz działania w układzie czasowym – ukończone i zaplanowane,
  • Widzisz od razu najważniejsze informacje o działaniu zaraz po jego podświetleniu, jak temat, osoby biorące udział, daty, opis,
  • Masz możliwość szybkiego filtrowania, jakie rodzaje działań chcesz przeglądać w danym momencie,
  • Możesz przejść do edytowania działania jednym kliknięciem.

Timeline_1Masz możliwość zainstalowania dodatku Timeline dla CRM online oraz on-premise dla wersji CRM 2011, 2013, 2015.

W ramach darmowego rozwiązania dodatek włączysz dla encji:

  • Konto
  • Kontakt
  • Szansa sprzedaży

Na osi czasu mogą być wyświetlane następujące działania:

  • Spotkania
  • Maile
  • Faksy
  • Listy
  • Rozmowy telefoniczne
  • Zadania
  • Zadania serwisowe
  • Szanse sprzedaży
  • Odpowiedzi na kampanie marketingowe
  • Sprawy

Ty decydujesz, które akcje mają być wyświetlane i na jakim formularzu w CRM.

Instalacja i konfiguracja

Instalacja i konfiguracja dodatku jest bardzo prosta i zawiera się w czterech krokach.

Krok 1 – pobranie i instalacja rozwiązania Timeline

Rozwiązanie jest do pobrania na stronie producenta w sekcji Download:

pobranie timeline

Podaj swoje dane osobowe i adres mailowy, a także wybierz wersję CRM, dla której chcesz otrzymać dodatek i potwierdź przyciskiem Send. Wyświetli się link do pobrania rozwiązania:

pobranie timeline2

Zaimportuj pobrane rozwiązanie do swojej organizacji CRM (Ustawienia > Rozwiązania > przycisk Importuj):

Krok 2 – Konfiguracja dodatku Timeline w CRM

Po zaimportowaniu rozwiązania należy zaakceptować warunki korzystania z dodatku w konfiguracji rozwiązania:

zgoda timeline

Możesz skonfigurować encje działań, które mają się wyświetlać na osi czasu – Open Timeline Configuration – domyślnie uwzględnione są wszystkie działania wymienione w liście w pierwszej części artykułu.

konfiguracja timeline

konfiguracja timeline 2

Krok 3 – Konfiguracja encji

Po wykonaniu niezbędnych ustawień możesz umieścić dodatek Timeline na encji Konta, Kontaktu lub Szansy sprzedaży w ramach utworzonego przez siebie rozwiązania lub dostosowań systemowych – wybierz odpowiedni formularz.

Najlepiej umieścić dodatek w oddzielnej karcie na wybranym formularzu.

Dla nowo utworzonej karty w formularzu wybierz Wstaw > Zasób sieci Web:

konfiguracja encji

Następnie wyszukaj wartość “xrmc_/Timeline.html”, nadaj swoją nazwę i etykietę i potwierdź przyciskiem OK:

dodawanie zasobu

Dostosuj jeszcze szerokość zasobu tak, aby wszystkie informacje były widoczne na formularzu:

konfiguracja zasobu

Krok 4 – Przypisz odpowiednie role uprawnień użytkownikom w CRM

Aby użytkownicy mogli pracować z dodatkiem, należy im przypisać odpowiednie uprawnienia, które zostały zaimportowane wraz z rozwiązaniem:

  • Timeline Writer pozwala na administrowanie dodatkiem: dodawanie dodatku do formularzy, zmiany w konfiguracji
  • Timeline Reader umożliwia użytkownikom widok dodatku na skonfigurowanych formularzach

Role uprawnień mieszczą się w obszarze Administracja lub Zabezpieczenia, zależnie od posiadanej wersji CRM.

Warto wiedzieć:

  • W ramach darmowej wersji na osi działań wyświetlana jest losowo informacja o tym, że dodatek Timeline jest wersją ewaluacyjną (testową).
  • W pełni funkcjonalna, licencjonowana i odpłatna wersja umożliwia korzystanie z dodatku także na encjach własnych oraz pozwala na aktualizację wyglądu sekcji oraz kryteriów danych w języku html. Wszelkie informacje o licencjach i płatnościach dostępne są na stronie xRM Consultancy.
  • Dodatek jest wyłącznie w języku angielskim, więc w wersji darmowej pola wyświetlają się w oryginalnym języku. Aktualizacja nazw pól jest możliwa poprzez ich edycję w html dla odpłatnej wersji.
5 / 5
Kategorie: Dynamics 365
Anna Zasadzka
Autor: Anna Zasadzka
Jestem konsultantem biznesowym od 2010 roku, moją przygodę z branżą IT zaczęłam jako konsultant MS Dynamics AX, jednak to MS Dynamics CRM okazał się moją zawodową pasją. W Sii mam szczęście pracować z jednymi z najlepszych w tej dziedzinie.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

komentarze(1)

avatar'
Maria Prószyńska
24 lipca 2017 Odpowiedz

Co sądzicie państwo na temat innych systemów CRM dostępnych online? Wiele z nich świetnie nadaje się dla małych i średnich firm. Czy opisane w tekście oprogramowanie także będzie dla takich przedsiębiorstw funkcjonalne?

Zostaw komentarz