Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

Chcesz mieć historię różnych działań na kartotece Klienta w jednym miejscu i szybciej nimi zarządzać? Pomoże Ci w tym darmowy dodatek Timeline do Microsoft Dynamics CRM.

Czym jest dodatek Timeline

Timeline umożliwia wizualizację najważniejszych działań na Kliencie w postaci osi czasu, co zwiększa efektywność pracy z różnego rodzaju działaniami w CRM, dzięki której w prosty sposób można przeglądać przeszłe i zaplanowane akcje, jak rozmowy telefoniczne, maile, spotkania, zadania czy zgłoszenia reklamacyjne lub serwisowe.

Dzięki dodatkowi:

  • Masz możliwość przeglądania działań dla Klienta z jednego miejsca,
  • Widzisz działania w układzie czasowym – ukończone i zaplanowane,
  • Widzisz od razu najważniejsze informacje o działaniu zaraz po jego podświetleniu, jak temat, osoby biorące udział, daty, opis,
  • Masz możliwość szybkiego filtrowania, jakie rodzaje działań chcesz przeglądać w danym momencie,
  • Możesz przejść do edytowania działania jednym kliknięciem.

Timeline_1Masz możliwość zainstalowania dodatku Timeline dla CRM online oraz on-premise dla wersji CRM 2011, 2013, 2015.

W ramach darmowego rozwiązania dodatek włączysz dla encji:

  • Konto
  • Kontakt
  • Szansa sprzedaży

Na osi czasu mogą być wyświetlane następujące działania:

  • Spotkania
  • Maile
  • Faksy
  • Listy
  • Rozmowy telefoniczne
  • Zadania
  • Zadania serwisowe
  • Szanse sprzedaży
  • Odpowiedzi na kampanie marketingowe
  • Sprawy

Ty decydujesz, które akcje mają być wyświetlane i na jakim formularzu w CRM.

Instalacja i konfiguracja

Instalacja i konfiguracja dodatku jest bardzo prosta i zawiera się w czterech krokach.

Krok 1 – pobranie i instalacja rozwiązania Timeline

Rozwiązanie jest do pobrania na stronie producenta w sekcji Download:

pobranie timeline

Podaj swoje dane osobowe i adres mailowy, a także wybierz wersję CRM, dla której chcesz otrzymać dodatek i potwierdź przyciskiem Send. Wyświetli się link do pobrania rozwiązania:

pobranie timeline2

Zaimportuj pobrane rozwiązanie do swojej organizacji CRM (Ustawienia > Rozwiązania > przycisk Importuj):

Krok 2 – Konfiguracja dodatku Timeline w CRM

Po zaimportowaniu rozwiązania należy zaakceptować warunki korzystania z dodatku w konfiguracji rozwiązania:

zgoda timeline

Możesz skonfigurować encje działań, które mają się wyświetlać na osi czasu – Open Timeline Configuration – domyślnie uwzględnione są wszystkie działania wymienione w liście w pierwszej części artykułu.

konfiguracja timeline

konfiguracja timeline 2

Krok 3 – Konfiguracja encji

Po wykonaniu niezbędnych ustawień możesz umieścić dodatek Timeline na encji Konta, Kontaktu lub Szansy sprzedaży w ramach utworzonego przez siebie rozwiązania lub dostosowań systemowych – wybierz odpowiedni formularz.

Najlepiej umieścić dodatek w oddzielnej karcie na wybranym formularzu.

Dla nowo utworzonej karty w formularzu wybierz Wstaw > Zasób sieci Web:

konfiguracja encji

Następnie wyszukaj wartość „xrmc_/Timeline.html”, nadaj swoją nazwę i etykietę i potwierdź przyciskiem OK:

dodawanie zasobu

Dostosuj jeszcze szerokość zasobu tak, aby wszystkie informacje były widoczne na formularzu:

konfiguracja zasobu

Krok 4 – Przypisz odpowiednie role uprawnień użytkownikom w CRM

Aby użytkownicy mogli pracować z dodatkiem, należy im przypisać odpowiednie uprawnienia, które zostały zaimportowane wraz z rozwiązaniem:

  • Timeline Writer pozwala na administrowanie dodatkiem: dodawanie dodatku do formularzy, zmiany w konfiguracji
  • Timeline Reader umożliwia użytkownikom widok dodatku na skonfigurowanych formularzach

Role uprawnień mieszczą się w obszarze Administracja lub Zabezpieczenia, zależnie od posiadanej wersji CRM.

Warto wiedzieć:

  • W ramach darmowej wersji na osi działań wyświetlana jest losowo informacja o tym, że dodatek Timeline jest wersją ewaluacyjną (testową).
  • W pełni funkcjonalna, licencjonowana i odpłatna wersja umożliwia korzystanie z dodatku także na encjach własnych oraz pozwala na aktualizację wyglądu sekcji oraz kryteriów danych w języku html. Wszelkie informacje o licencjach i płatnościach dostępne są na stronie xRM Consultancy.
  • Dodatek jest wyłącznie w języku angielskim, więc w wersji darmowej pola wyświetlają się w oryginalnym języku. Aktualizacja nazw pól jest możliwa poprzez ich edycję w html dla odpłatnej wersji.
Ocena:
Autor
Avatar
Anna Zasadzka

Jestem konsultantem biznesowym od 2010 roku, moją przygodę z branżą IT zaczęłam jako konsultant MS Dynamics AX, jednak to MS Dynamics CRM okazał się moją zawodową pasją. W Sii mam szczęście pracować z jednymi z najlepszych w tej dziedzinie.

Komentarze

  • Co sądzicie państwo na temat innych systemów CRM dostępnych online? Wiele z nich świetnie nadaje się dla małych i średnich firm. Czy opisane w tekście oprogramowanie także będzie dla takich przedsiębiorstw funkcjonalne?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej postów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Get an offer

Natalia Competency Center Director

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

APLIKUJ APLIKUJ

Join Sii

Paweł Process Owner

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?