Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Opis szkolenia

Szkolenie IREB CPRE Advanced Level – Requirements Management pogłębia zagadnienia zarządzania wymaganiami wprowadzone na poziomie podstawowym certyfikacji IREB. Podczas szkolenia uczestnik pozna różne aspekty Zarządzania, informację o wymaganiach – od ustalenia struktury atrybutów, poprzez zarządzanie wersją i procesem.

Szkolenie oparte jest na programie nauczania  IREB CPRE Advanced Level – Requirements Management opracowanym przez międzynarodową organizację IREB (International Requirements Engineering Board). W skład IREB wchodzą uznani, z odpowiednim dorobkiem i osiągnięciami, przedstawiciele inżynierii wymagań ze świata nauki, przemysłu oraz doradztwa.

Podczas szkolenia uczestnik pozna zakres wiedzy wymagany do podejścia do egzaminu certyfikacyjnego Practictioner. Omówimy również formułę i zasady egzaminu oraz dobre praktyki przygotowania się do egzaminu – jak się uczyć, na co zwrócić uwagę studiując materiał źródłowy.

Zdobycie certyfikatu IREB CPRE Advanced Level to znakomita inwestycja w rozwój swojej kariery zawodowej.  Certyfikat jest uznawany na całym świecie i ważny bezterminowo.

Cel szkolenia
  • Zapoznanie uczestników z zaawansowanymi praktykami zarządzania wymaganiami wg IREB;
  • Poznanie zasad budowania modelu informacyjnego wymagań;
  • Przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego CPRE Advanced Level.
Zakres szkolenia

EU 1 Czym jest Zarządzanie Wymaganiami? (L2)

EU 1.1 Definicja Zarządzania Wymaganiami (L1)

EU 1.2 Zadania w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 1.3 Cele i korzyści zarządzania wymaganiami (L2)

EU 1.4 Plan Zarządzania Wymaganiami (L2)

EU 1.5 Istotne standardy (L1)

 

EU 2 Model Informacji o Wymaganiach (L3)

EU 2.1 Podstawy (L2)

EU 2.2 Formy Prezentacji (L2)

EU 2.3 Tworzenie Modelu Informacji o Wymaganiach (L3)

 

EU 3 Przypisywanie Atrybutów i Widoków Wymagań (L5)

EU 3.1 Cele przypisywania atrybutów (L1)

EU 3.2 Wykorzystanie schematu atrybutów (L2)

EU 3.3 Projektowanie schematu atrybutów (L3)

EU 3.4 Zarządzanie zmianami w schematach atrybutów (L5)

EU 3.5 Cele i rodzaje widoków (L2)

EU 3.6 Definicja widoków i ryzyka z nimi związane (L1)

EU 3.7 Optymalizacja populacji atrybutów i tworzenie widoków (L4)

 

EU 4 Ocena i Priorytetyzacja Wymagań (L3)

EU 4.1 Zasady oceny (L1)

EU 4.2 Priorytetyzacja wymagań (L2)

EU 4.3 Techniki ad-hoc priorytetyzacji (L3)

EU 4.3.1 Klasyfikacja dwukryterialna (L3)

EU 4.3.2 Technika 100-dolarowa (L3)

EU 4.4 Analityczne techniki priorytetyzacji (L3)

EU 4.5 Kombinacje technik priorytetyzacji (L2)

 

EU 5 Zarządzanie Wersjami i Zmianami (L3)

EU 5.1 Wersjonowanie wymagań (L2)

EU 5.1.1 Kontrola wersji dla wymagań i dokumentów wymagań (L1)

EU 5.1.2 Konfiguracja wymagań (L2)

EU 5.1.3 Bazowa wersja wymagań (L1)

EU 5.1.4 Rozgałęzianie wymagań (L2)

EU 5.2 Zarządzanie zmianami w wymaganiach (L2)

EU 5.2.1 Przyczyny, źródła i harmonogram zmian wymagań (L2)

EU 5.2.2 Rodzaje zmian w wymaganiach (L2)

EU 5.2.3 Analiza i dokumentacja stabilności wymagań (L2)

EU 5.3 Proces zarządzania zmianami (L3)

 

EU 6 Śledzenie Wymagań (L3)

EU 6.1 Powody śledzenia wymagań (L1)

EU 6.1.1 Co oznacza śledzenie wymagań? (L1)

EU 6.1.2 Dlaczego śledzenie wymagań i artefaktów jest ważne? (L1)

EU 6.2 Różne widoki śledzenia (L2)

EU 6.3 Typy relacji dla relacji śledzenia(L1)

EU 6.4 Formy prezentacji dla relacji śledzenia (L3)

EU 6.4.1 Jawna i pośrednia dokumentowacja śledzenia (L3)

EU 6.4.2 Dwukierunkowe i jednokierunkowe relacje śledzenia (L2)

EU 6.4.3 Formy prezentacji relacji śledzenia (L3)

EU 6.5 Opracowywanie strategii dla projektu-specyficznego śledzenia (L3)

EU 6.6 Tworzenie i wykorzystywanie konkretnych modeli śledzenia (L3)

EU 6.6.1 Proces definiowania konkretnego modelu śledzenia

EU 6.6.2 Korzystanie z konkretnego modelu śledzenia

EU 6.7 Miary do oceny zaimplementowanego śledzenia (L2)

EU 6.8 Wyzwania w śledzeniu artefaktów nie-tekstowych (L1)

 

EU 7 Zarządzanie Wariantami dla Wymagań (L5)

EU 7.1 Wykorzystanie wariantów wymagań (L1)

EU 7.2 Formy jawnej dokumentacji wariantów i ich ocena (L5)

EU 7.3 Modelowanie cech (L3)

 

EU 8 Raportowanie w Zarządzaniu Wymaganiami (L3)

EU 8.1 Cele i korzyści raportowania w zarządzaniu wymaganiami (L1)

EU 8.2 Ustanowienie systemu raportowania w Zarządzaniu Wymaganiami (L2)

EU 8.2.1 Interfejsy (L2)

EU 8.2.2 Zawartość raportu (L1)

EU 8.2.3 Wskazówki dotyczące opracowywania i stosowania raportów (L2)

EU 8.2.4 Proces definiowania raportu (L2)

EU 8.3 Kluczowe wskaźniki w Inżynierii Wymagań (L3)

EU 8.3.1 Kluczowe wskaźniki w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 8.3.2 Wyprowadzanie kluczowych wskaźników za pomocą metody Goal-Question-Metric (L3)

EU 8.4 Ryzyka i problemy związane z raportowaniem (L2)

 

EU 9 Zarządzanie Procesami Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.1 Inżynieria Wymagań jako proces (L2)

EU 9.2 Parametry procesu Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.3 Dokumentowanie procesu Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.4 Monitorowanie i kontrolowanie procesu Inżynierii Wymagań (L1)

EU 9.5 Doskonalenie procesu w Inżynierii Wymagań (L3)

 

EU 10 Zarządzanie Wymaganiami w Projektach Agile (L2)

EU 10.1 Tło (L1)

EU 10.2 Zarządzanie Wymaganiami w Projektach Agile (L1)

EU 10.3 Mapowanie działań RM na działań w Scrum (L2)

 

EU 11 Wykorzystanie Narzędzi w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 11.1 Rola narzędzi w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 11.2 Podstawowa procedura wyboru narzędzi (L1)

EU 11.3 Wymiana danych między narzędziami do Zarządzania Wymaganiami (L1)

Wymagania wstępne
  • Znajomość pojęć i zagadnień omawianych w programie nauczania IREB CPRE poziom podstawowy;
  • Co najmniej 1 rok doświadczenia w projektach rozwoju oprogramowania w roli analityka lub podobnej;
  • W przypadku osób przystępujących do egzaminu IREB Advanced Level – posiadanie certyfikatu IREB CPRE Foundation Level.
Korzyści
  • Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT, dodatkowo od lat pełniącego wiodącą funkcję w strukturach organizacji IREB;
  • Teoria poparta praktyką projektową – odniesienie omawianych tematów do rzeczywistych sytuacji projektowych;
  • Analiza przykładowych pytań egzaminacyjnych ze wskazaniem na istotne dla zdania egzaminu aspekty.
Adresaci
  • Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi, odpowiedzialni za zarządzanie wymaganiami i zakresem rozwiązania;
  • Inżynierowie oprogramowania i systemowi;
  • Osoby posiadające certyfikat IREB CPRE na poziomie podstawowym i planujące rozwój swojej kariery zgodnie z programem certyfikacji IREB.
Egzamin
  • Na poziomie zaawansowanym certyfikacja obejmuje dwa etapy – poziom Practitioner i oparty na nim Specialist. Każdy z nich ma swój własny egzamin i za każdy przyznawany jest osobny certyfikat.
  • Posiadacz certyfikatu CPRE AL:
    • zna specyficzną terminologię w dziedzinie objętej modułem poziomu zaawansowanego oraz słownika CPRE;
    • opanował specyficzne techniki i metody w zakresie inżynierii wymagań objętej modułem poziomu zaawansowanego;
    • posiada solidną wiedzę w zakresie inżynieria wymagań objętej danym modułem poziomu zaawansowanego i wykazał to podczas egzaminu praktycznego.
Opis szkolenia

Szkolenie IREB CPRE Advanced Level – Requirements Management pogłębia zagadnienia zarządzania wymaganiami wprowadzone na poziomie podstawowym certyfikacji IREB. Podczas szkolenia uczestnik pozna różne aspekty Zarządzania, informację o wymaganiach – od ustalenia struktury atrybutów, poprzez zarządzanie wersją i procesem.

Szkolenie oparte jest na programie nauczania  IREB CPRE Advanced Level – Requirements Management opracowanym przez międzynarodową organizację IREB (International Requirements Engineering Board). W skład IREB wchodzą uznani, z odpowiednim dorobkiem i osiągnięciami, przedstawiciele inżynierii wymagań ze świata nauki, przemysłu oraz doradztwa.

Podczas szkolenia uczestnik pozna zakres wiedzy wymagany do podejścia do egzaminu certyfikacyjnego Practictioner. Omówimy również formułę i zasady egzaminu oraz dobre praktyki przygotowania się do egzaminu – jak się uczyć, na co zwrócić uwagę studiując materiał źródłowy.

Zdobycie certyfikatu IREB CPRE Advanced Level to znakomita inwestycja w rozwój swojej kariery zawodowej.  Certyfikat jest uznawany na całym świecie i ważny bezterminowo.

Cel szkolenia
  • Zapoznanie uczestników z zaawansowanymi praktykami zarządzania wymaganiami wg IREB;
  • Poznanie zasad budowania modelu informacyjnego wymagań;
  • Przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego CPRE Advanced Level.
Zakres szkolenia

EU 1 Czym jest Zarządzanie Wymaganiami? (L2)

EU 1.1 Definicja Zarządzania Wymaganiami (L1)

EU 1.2 Zadania w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 1.3 Cele i korzyści zarządzania wymaganiami (L2)

EU 1.4 Plan Zarządzania Wymaganiami (L2)

EU 1.5 Istotne standardy (L1)

 

EU 2 Model Informacji o Wymaganiach (L3)

EU 2.1 Podstawy (L2)

EU 2.2 Formy Prezentacji (L2)

EU 2.3 Tworzenie Modelu Informacji o Wymaganiach (L3)

 

EU 3 Przypisywanie Atrybutów i Widoków Wymagań (L5)

EU 3.1 Cele przypisywania atrybutów (L1)

EU 3.2 Wykorzystanie schematu atrybutów (L2)

EU 3.3 Projektowanie schematu atrybutów (L3)

EU 3.4 Zarządzanie zmianami w schematach atrybutów (L5)

EU 3.5 Cele i rodzaje widoków (L2)

EU 3.6 Definicja widoków i ryzyka z nimi związane (L1)

EU 3.7 Optymalizacja populacji atrybutów i tworzenie widoków (L4)

 

EU 4 Ocena i Priorytetyzacja Wymagań (L3)

EU 4.1 Zasady oceny (L1)

EU 4.2 Priorytetyzacja wymagań (L2)

EU 4.3 Techniki ad-hoc priorytetyzacji (L3)

EU 4.3.1 Klasyfikacja dwukryterialna (L3)

EU 4.3.2 Technika 100-dolarowa (L3)

EU 4.4 Analityczne techniki priorytetyzacji (L3)

EU 4.5 Kombinacje technik priorytetyzacji (L2)

 

EU 5 Zarządzanie Wersjami i Zmianami (L3)

EU 5.1 Wersjonowanie wymagań (L2)

EU 5.1.1 Kontrola wersji dla wymagań i dokumentów wymagań (L1)

EU 5.1.2 Konfiguracja wymagań (L2)

EU 5.1.3 Bazowa wersja wymagań (L1)

EU 5.1.4 Rozgałęzianie wymagań (L2)

EU 5.2 Zarządzanie zmianami w wymaganiach (L2)

EU 5.2.1 Przyczyny, źródła i harmonogram zmian wymagań (L2)

EU 5.2.2 Rodzaje zmian w wymaganiach (L2)

EU 5.2.3 Analiza i dokumentacja stabilności wymagań (L2)

EU 5.3 Proces zarządzania zmianami (L3)

 

EU 6 Śledzenie Wymagań (L3)

EU 6.1 Powody śledzenia wymagań (L1)

EU 6.1.1 Co oznacza śledzenie wymagań? (L1)

EU 6.1.2 Dlaczego śledzenie wymagań i artefaktów jest ważne? (L1)

EU 6.2 Różne widoki śledzenia (L2)

EU 6.3 Typy relacji dla relacji śledzenia(L1)

EU 6.4 Formy prezentacji dla relacji śledzenia (L3)

EU 6.4.1 Jawna i pośrednia dokumentowacja śledzenia (L3)

EU 6.4.2 Dwukierunkowe i jednokierunkowe relacje śledzenia (L2)

EU 6.4.3 Formy prezentacji relacji śledzenia (L3)

EU 6.5 Opracowywanie strategii dla projektu-specyficznego śledzenia (L3)

EU 6.6 Tworzenie i wykorzystywanie konkretnych modeli śledzenia (L3)

EU 6.6.1 Proces definiowania konkretnego modelu śledzenia

EU 6.6.2 Korzystanie z konkretnego modelu śledzenia

EU 6.7 Miary do oceny zaimplementowanego śledzenia (L2)

EU 6.8 Wyzwania w śledzeniu artefaktów nie-tekstowych (L1)

 

EU 7 Zarządzanie Wariantami dla Wymagań (L5)

EU 7.1 Wykorzystanie wariantów wymagań (L1)

EU 7.2 Formy jawnej dokumentacji wariantów i ich ocena (L5)

EU 7.3 Modelowanie cech (L3)

 

EU 8 Raportowanie w Zarządzaniu Wymaganiami (L3)

EU 8.1 Cele i korzyści raportowania w zarządzaniu wymaganiami (L1)

EU 8.2 Ustanowienie systemu raportowania w Zarządzaniu Wymaganiami (L2)

EU 8.2.1 Interfejsy (L2)

EU 8.2.2 Zawartość raportu (L1)

EU 8.2.3 Wskazówki dotyczące opracowywania i stosowania raportów (L2)

EU 8.2.4 Proces definiowania raportu (L2)

EU 8.3 Kluczowe wskaźniki w Inżynierii Wymagań (L3)

EU 8.3.1 Kluczowe wskaźniki w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 8.3.2 Wyprowadzanie kluczowych wskaźników za pomocą metody Goal-Question-Metric (L3)

EU 8.4 Ryzyka i problemy związane z raportowaniem (L2)

 

EU 9 Zarządzanie Procesami Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.1 Inżynieria Wymagań jako proces (L2)

EU 9.2 Parametry procesu Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.3 Dokumentowanie procesu Inżynierii Wymagań (L3)

EU 9.4 Monitorowanie i kontrolowanie procesu Inżynierii Wymagań (L1)

EU 9.5 Doskonalenie procesu w Inżynierii Wymagań (L3)

 

EU 10 Zarządzanie Wymaganiami w Projektach Agile (L2)

EU 10.1 Tło (L1)

EU 10.2 Zarządzanie Wymaganiami w Projektach Agile (L1)

EU 10.3 Mapowanie działań RM na działań w Scrum (L2)

 

EU 11 Wykorzystanie Narzędzi w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 11.1 Rola narzędzi w Zarządzaniu Wymaganiami (L1)

EU 11.2 Podstawowa procedura wyboru narzędzi (L1)

EU 11.3 Wymiana danych między narzędziami do Zarządzania Wymaganiami (L1)

Wymagania wstępne
  • Znajomość pojęć i zagadnień omawianych w programie nauczania IREB CPRE poziom podstawowy;
  • Co najmniej 1 rok doświadczenia w projektach rozwoju oprogramowania w roli analityka lub podobnej;
  • W przypadku osób przystępujących do egzaminu IREB Advanced Level – posiadanie certyfikatu IREB CPRE Foundation Level.
Korzyści
  • Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT, dodatkowo od lat pełniącego wiodącą funkcję w strukturach organizacji IREB;
  • Teoria poparta praktyką projektową – odniesienie omawianych tematów do rzeczywistych sytuacji projektowych;
  • Analiza przykładowych pytań egzaminacyjnych ze wskazaniem na istotne dla zdania egzaminu aspekty.
Adresaci
  • Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi, odpowiedzialni za zarządzanie wymaganiami i zakresem rozwiązania;
  • Inżynierowie oprogramowania i systemowi;
  • Osoby posiadające certyfikat IREB CPRE na poziomie podstawowym i planujące rozwój swojej kariery zgodnie z programem certyfikacji IREB.
Egzamin
  • Na poziomie zaawansowanym certyfikacja obejmuje dwa etapy – poziom Practitioner i oparty na nim Specialist. Każdy z nich ma swój własny egzamin i za każdy przyznawany jest osobny certyfikat.
  • Posiadacz certyfikatu CPRE AL:
    • zna specyficzną terminologię w dziedzinie objętej modułem poziomu zaawansowanego oraz słownika CPRE;
    • opanował specyficzne techniki i metody w zakresie inżynierii wymagań objętej modułem poziomu zaawansowanego;
    • posiada solidną wiedzę w zakresie inżynieria wymagań objętej danym modułem poziomu zaawansowanego i wykazał to podczas egzaminu praktycznego.

Liczebność grupy: 8-15 uczestników

Czas trwania: 3 dni

Dostępny język: PL / EN

Dostępny język materiałów: PL / EN

Forma kursu
Szkolenie organizowane w formie otwartej (dla osób indywidualnych). Prezentacja, wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne lub grupowe, interaktywne sesje powtórzeniowe.

Pobierz materiały

Pobierz

Dziękujemy!

Przepraszamy, coś poszło nie tak.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie.

Błąd przesyłania pliku

Żaden plik nie został przesłany

Nieprawidłowy rozmiar pliku (maks. 5 MB)

Nieprawidłowy format pliku

Pusty plik

Przetwarzanie...

Pobierz materiały

Pobierz

Jeśli masz pytania dotyczące naszych szkoleń, skontaktuj się z ekspertami Sii

Natalia i Agata

Zespół Praktyki Szkoleniowej

Skontaktuj się z ekspertami

Natalia i Agata

Załączony plik:

  • danieltroc.pdf

Dopuszczalne pliki: DOC, DOCX, PDF (max 5MB)

Dziękujemy za wypełnienie formularza.

Zapoznamy się z treścią Twojej wiadomość i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak będzie to możliwe.

Przepraszamy, coś poszło nie tak i Twoja wiadomość nie została dostarczona.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie

Błąd przesyłania pliku

Żaden plik nie został przesłany

Nieprawidłowy rozmiar pliku (maks. 5 MB)

Nieprawidłowy format pliku

Pusty plik

Przetwarzanie...

Może Cię również zainteresować

Analiza biznesowa
Akredytowane

IQBBA Foundation Level - przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego

Czas trwania:
3 dni
Analiza biznesowa
Akredytowane

IREB CPRE Advanced Level - Requirements Modelling - przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego

Czas trwania:
3 dni
Analiza biznesowa
Akredytowane

IREB CPRE Advanced Level - Requirements Elicitation - przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego

Czas trwania:
3 dni
Analiza biznesowa

UML w analizie biznesowej

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowa

Analiza Biznesowa wg BABOK

Czas trwania:
4 dni
Analiza biznesowa

Zwinna Analiza Biznesowa

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowa

Narzędzie Enterprise Architect w analizie biznesowej

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowaInne szkolenia reskillingowe

Zostań Analitykiem Biznesowym

Czas trwania:
6 dni
Analiza biznesowa

Analiza Biznesowa

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowa

BPMN – modelowanie procesów biznesowych

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowa

Przygotowanie do IREB Certyfikowany Inżynier Wymagań Poziom Podstawowy

Czas trwania:
3 dni
Analiza biznesowaAgile i Scrum

Scrum Product Owner

Czas trwania:
2 dni
Analiza biznesowaInne szkolenia reskillingowe

Zostań Zaawansowanym Analitykiem Biznesowym

Czas trwania:
4 dni

ITIL®, PRINCE2® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do firmy AXELOS Limited i używanymi za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
AgilePM® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Agile Business Consortium Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kursy AgilePM® są oferowane przez Sii, spółkę stowarzyszoną z Quint Wellington Redwood, akredytowaną organizację szkoleniową The APM Group Ltd.
Lean IT® Association jest zastrzeżonym znakiem towarowym Lean IT Association LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone.
SIAM™ jest zastrzeżonym znakiem towarowym EXIN Holding B.V.
Wszystkie ceny podane na stronie to ceny netto. Należy doliczyć podatek VAT 23%.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?