Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
Wyślij zapytanie Dołącz do Sii
top-image
Wstecz

Kierunek Północ. Teraz Sii jeszcze bliżej klientów ze Skandynawii

Od ponad 13 lat Sii Polska jest stabilnym i kompetentnym partnerem dla firm z całego świata, w tym Skandynawii. W ramach dalszego rozwoju firma zdecydowała się otworzyć spółkę zależną w Szwecji. To krok w kierunku pogłębieniu współpracy z obecnymi klientami, ale również otwarcie się na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych na rynkach nordyckich.

Sii Szwecja to nowa spółka zależna Sii Polska, z siedzibą w centrum Sztokholmu, samym sercu Skandynawii. Rozmawiamy z Jackiem Ziółkowskim, pełniącym rolę Dyrektora Zarządzającego, o perspektywach rozwoju nowego biznesu, specyfice szwedzkiego rynku i korzyściach, jakie płyną z wyboru polskiego partnera w zakresie usług IT, inżynieryjnych i BPO.

Dlaczego Sii Polska zdecydowało się otworzyć spółkę zależną w Szwecji?

Jacek Ziółkowski, Sii Sweden Managing Director: Decyzja o uruchomieniu Sii Szwecja została podjęta w zeszłym roku i była ona podyktowana szeregiem czynników. Przede wszystkim był to dla nas naturalny krok ponieważ obecnie obsługujemy już 15 szwedzkich klientów i zależało nam na tym, by przez otworzenie nowej lokalizacji zbliżyć się do nich i móc dalej rozwijać naszą współpracę. Głównych celem było zwiększenie skali świadczonych usług poprzez wzmocnienie offshoringu Sii Polska, zbudowanie lokalnego biznesu i wprowadzenie modelu Mixed Delivery Team (połączenia pracy zdalnej i usług świadczonych lokalnie). Naturalna jest również chęć dążenia do zdobywania nowych rynków i rozwoju naszego biznesu w innych krajach.

Na jakim etapie rozwoju jest ona obecnie?

J.Z.: Sii Szwecja już działa. Oficjalnie zarejestrowaliśmy spółkę z o.o. i otworzyliśmy biuro w centralnej części Sztokholmu. Obecnie rekrutujemy specjalistów zarówno ze Szwecji, jak i z Polski, by rozwijać nasze zespoły. Oczywiście szukamy również nowych klientów na lokalnym rynku.

Jak szwedzcy klienci postrzegają polskich ekspertów, z którymi współpracują od lat w ramach partnerstwa z Sii Polska?

J.Z.: Gdy otwieraliśmy Sii Szwecja, nasza polska spółka posiadała już ugruntowane relacje biznesowe z kilkunastoma znanymi markami z sektora bankowości, motoryzacji, inżynierii, przemysłu, kolei, a także sprzedaży detalicznej. Przez lata działalności, wraz z naszym rozwojem, rosła rozpoznawalność i zaufanie do nas jako partnera biznesowego. Eksperci Sii – ich umiejętności, profesjonalizm i efektywność – są wysoko cenione przez szwedzkich klientów, co pozwala nam realizować coraz ciekawsze i bardziej złożone projekty. Pozytywna ocena naszych inżynierów to również efekt ich wysokiego zaangażowania w projekty, ogromna wiedza i responsywność. Co ważne i stanowi nasz istotny wyróżnik, to elastyczność we współpracy i krótki czas dostarczenia zasobów zgodnie z potrzebami klienta. Przed nami wiele wyzwań, ale wierzymy, że zdobyte już doświadczenie jest dobrym fundamentem dla dalszej ekspansji w krajach skandynawskich.

Jaka jest specyfika szwedzkiego rynku? Z jakich usług mogą skorzystać klienci Sii Szwecja?

J.Z.: Z jednej strony Szwecja to nowoczesny ośrodek technologiczny napędzany przez innowacje. To kolebka takich firm, jak chociażby Spotify czy Minecraft, a także wielu innych innowacyjnych przedsiębiorstw. Z drugiej strony są tu też dojrzałe i globalne firmy o ugruntowanej pozycji, jak np. Ericsson, Volvo, H&M czy IKEA. Wszystkie mierzą się z podobnymi wyzwaniami – brakiem odpowiednich kompetencji i zasobów. Szacuje się, że w 2020 r. w Szwecji brakować będzie ok. 70 000 pracowników. Sii z zespołem ponad 4 000 specjalistów IT i inżynierii, świadczących światowej klasy usługi, jest odpowiedzią na te potrzeby. Zgodnie z ideą „One-Stop Shop” zapewniamy wsparcie w wielu obszarach technologicznych, takich jak: rozwój oprogramowania, aplikacje enterprise, infrastruktura IT, inżynieria przemysłowa, BPO, service desk, szkolenia, consulting i testy. Wszystkie z nich możemy świadczyć w ramach elastycznych modeli współpracy dopasowanych do potrzeb i wymagań klienta.

Na czym dokładnie polegają wspomniane modele współpracy oferowane przez Sii Szwecja?

J.Z.: Oferujemy trzy modele współpracy. Pierwszym z nich jest Nearshoring – usługa świadczona zdalnie z Polski, jak Staffing, Extended Delivery Team, Solutions and Projects, Managed Services, a także cały szereg usług szkoleniowych. Jesteśmy w stanie realizować je dzięki szerokiej ekspertyzie wewnątrz organizacji – mamy ponad 4 000 specjalistów na pokładzie, jak również szeroką i elastyczną ofertę kompleksowych usług – tzw. „One-Stop Shop”.

Drugi model, Local Services, opiera się na zapewnieniu szwedzkojęzycznych i anglojęzycznych konsultantów, również z Polski (Staffing, Extended Delivery Teams) oraz realizacji projektów lokalnie, w Szwecji. Trzecią z kolei opcją jest wariant mieszany, tzw. Mixed Delivery Team. Model ten zakłada współpracę w oparciu o zasoby w Szwecji i Polsce – klient korzysta z kompetencji lokalnych inżynierów, np. Team Leadera, Menedżera Projektu, Menedżera Testów, Architekta czy Deweloperów, jak również zdalnych zespołów w Polsce, które pozwalają na zwiększenie efektywności kosztowej. Poprzez możliwość wyboru optymalnego modelu współpracy, zapewniamy naszym klientom maksymalną elastyczność w realizacji celów biznesowych.

Jakie korzyści czerpią szwedzkie przedsiębiorstwa ze współpracy z polską firmą?

J.Z.: Polska jest uważana za najlepszy ośrodek nearshoringowy w Europie. Od Szwecji dzieli nas zaledwie godzina lotu, co ma duże znaczenie w kontekście biznesowym. Dodatkowo, dostępność bezpośrednich połączeń i lokalizacja w tej samej strefie czasowej zapewnia wygodę współpracy. Co więcej, bliskość kulturowa i biznesowa także pomagają w budowaniu wzajemnych relacji.

Ponadto wybór Polski oznacza dla Szwecji współpracę z wysoko wykwalifikowanymi inżynierami o dobrej znajomości języka angielskiego, europejskie standardy, konkurencyjne stawki i wysoką wydajność. Według niezależnego rankingu branżowego HackerRank, polscy programiści znajdują się w pierwszej trójce najbardziej pożądanych developerów w skali globalnej. Ponadto tym, co wyróżnia Sii Polska spośród konkurencji, jest tytuł „Great Place to Work” przyznawany na podstawie anonimowych opinii pracowników. W tym roku otrzymaliśmy go po raz 5. z rzędu w kategorii największych firm w Polsce i po raz drugi w badaniu na skalę europejską. Co to oznacza dla naszych klientów? Przyciągamy najlepszych specjalistów, wspieramy ich rozwój i sprawiamy, że czują satysfakcję i dumę z wykonywanej pracy.

Sii oferuje ekspertom IT możliwość realizowania projektów dla szwedzkich klientów, zarówno w Sztokholmie, jak i innych szwedzkich miastach. Uruchomiliśmy właśnie naszą nową stronę, na której znaleźć można szczegółowe informacje dotyczące naszych usług oraz pełną listę ofert pracy. Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu lub dowiedzieć się, jak Sii może wspierać rozwój Twojej firmy, skontaktuj się z naszymi ekspertami.

Vi ses i Stockholm!

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej newsów

Bądź na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje ze świata Sii.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?