Dynamics 365

Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

Październik 9, 2019 0
Podziel się:

Zaprezentowany poniżej model uprawnień może zostać wykorzystany dla aplikacji Dynamics CRM 2013 SP1, CRM 2015, CRM 2016, Dynamics 365. W najprostszym rozumowaniu mechanizm ten pozwala na dostęp do rekordów konta i rekordów podrzędnych ściśle określonym użytkownikom. Wykorzystanie tego modelu uprawnień jest przydatne przy dostępie do danych wrażliwych.

Biznesowe przypadki użycia

  • Użytkownicy mają dostęp tylko ściśle określonej bazy klientów, tylko do określonych rekordów klienta.
  • Doradcy mogą edytować tylko swoich klientów.
  • Kierownictwo handlowców może edytować klientów swoich podwładnych. Kierownik jest zdefiniowany dla każdego doradcy.
  • Doradcy są wspomagani przez asystentów, którzy mogą wspomagać wielu doradców. Asystenci są także przypisani do różnych doradców relacją N:N.

Wykorzystane narzędzia

  • Team Access (szablon zespołu ds. kontaktów z klientami).

W tym przypadku jest zdefiniowany dostęp na poziomie dołączania, odczytu i edycji.

team access 1 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

  • Mechanizm przypisywania (właściciel).

Zmiana właściciela powoduje nadanie dostępu przewidzianego w rolach uprawnień oraz powoduje uruchomienie kaskadowości przypisywania.

team access 2 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

  • Kaskadować przypisywania w relacja 1:N.

Typ zachowania w relacji, przykładowo konto jest nadrzędne do oferty, oferta jest nadrzędna do produktu oferty, kontrakt jest podrzędny do konta więc wszystkie rekordy ofert, produktów ofert oraz kontraktu zostaną przypisane do nowego właściciela konta.

team access 3 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

  • Custom HTML pozwalający wybrać doradców i podległych mu asystentów.

team access 4 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

  • Plugin dodający użytkowników do Team Access.

Sposób działania

Doradcy mający dostęp do karty klienta muszą widzieć przykładowo: rekord klienta, podległe mu kontakty, działania, oferty, zamówienia.

Przypisywaniem kont do doradców zajmuje się koordynator który ma odpowiednie uprawnienia do przypisywania. Na formularzu konta lub na liście kont na wstążce umieszczony jest customowy przycisk Przypisz, po uruchomieniu dostępne jest okno HTML gdzie można wybrać doradcę i asystenta, można ich wyszukać za pomocą standardowego widoku wyszukiwania rekordów. Po wyborze i zatwierdzeniu przyciskiem OK, doradca jest dodawany jako właściciel konta (ownerid).

team access 5 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

Przypisanie rekordu konta do użytkownika powoduje uruchomienie kaskadowości przypisania rekordów podległych.

Następnie customowy mechanizm (plugin) dodaje doradcę, jego kierownika oraz asystenta do grida Team Access.

team access 6 - Model uprawnień opartych na Team Access, właścicielu i kaskadowości przypisywania

Kaskadowość przypisywania rekordów podległych oraz dodanie powyższych użytkowników do Team Access powoduje że mają oni dostęp do karty klienta, czyli do ofert, zamówień, kontraktów, działań, konkretnego konta.

Podsumowanie

Zaletami tego rozwiązania są pełny dostęp do ściśle określonych danych, oczywiście jest to zależne jak zdefiniujemy kaskadowość przypisywania rekordów oraz strukturę użytkowników. Natywny mechanizm Team Access szybko nadaje dostępy i można w szybki sposób zarządzać tymi dostępami gridem Team Access na koncie.

Należy uważać na głębokość przypisywania rekordów w kaskadowości, im więcej encji w dół tym przypisywanie będzie się dłużej wykonywać. Zalecane jest 5 encji w dół.

Oceń ten post
Kategorie: Dynamics 365
Radosław Tyc
Autor: Radosław Tyc
Konsultant w Centrum Kompetencyjnym Dynamics 365 w Sii

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości

Zostaw komentarz