Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

W sytuacji, kiedy decydujemy się prowadzić biznes w Internecie, wybór odpowiedniej platformy e-commerce może mieć bardzo duże znaczenie. Dlatego chciałbym opisać dwa popularne rozwiązania e-commerce: Adobe Commerce i Magento. Oba mogą wydawać się podobne na pierwszy rzut oka, ale różnią się kilkoma kluczowymi oraz wieloma pomniejszymi aspektami, wpływającymi na Twoją decyzję.

W artykule postaram się przybliżyć różnice tych platform w celu wsparcia procesu decyzyjnego i doboru optymalnego rozwiązania dla Twojej firmy.

Czym są Adobe Commerce i Magento?

Zacznijmy od podstaw. Adobe Commerce to płatna wersja platformy oferująca pełne wsparcie i zaawansowane funkcje przeznaczone dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Ceny Adobe Commerce zależą od wielkości sprzedaży oraz wykorzystywanych funkcji. Z kolei Magento to jego darmowy odpowiednik. Magento Open Source jest skierowany przede wszystkim do średnich firm, które szukają elastyczności przy ograniczonym budżecie.

Wspólne cechy – co łączy Adobe Commerce i Magento?

Obie platformy mają wiele podobieństw, które czynią je atrakcyjnymi dla sprzedawców na całym świecie. Obejmują one m.in.:

  • Wielorynkową sprzedaż – możesz dotrzeć do klientów na całym świecie, sprzedając w różnych walutach i językach.
  • Zarządzanie magazynem z wielu źródeł, które pozwala na łączenie wielu magazynów w jednym miejscu, przekładając się na większy zasięg sprzedaży.
  • Wsparcie dla urządzeń mobilnych – klienci mogą robić zakupy z dowolnego miejsca, korzystając ze swoich telefonów czy tabletów (możliwość skorzystania z architektury Headless).
  • Szybkie wyszukiwanie i filtrowanie – wsparcie klientów w łatwym znalezieniu tego, czego szukają.
  • Nowoczesne metody płatności pozwolą na bezpieczne i wygodne zakupy z dostawą do domu lub paczkomatu.
  • Zaawansowane narzędzia marketingowe i SEO – aby zwiększyć widoczność sklepu i zachęcić większą liczbę klientów do zakupów.
  • Łatwy i wygodny w obsłudze edytor CMS pozwoli na dodawanie podstron na bloga oraz informowaniu klientów o nadchodzących promocjach.
  • Instalator modułów z graficznym interfejsem umożliwi instalację dodatkowych wtyczek do sklepu poprzez kilka kliknięć.

Co wyróżnia Adobe Commerce?

Adobe Commerce wychodzi naprzeciw oczekiwaniom większych przedsiębiorstw, oferując:

  • Elastyczność i skalowalność – łączy w sobie możliwości użycia dodatkowych funkcji z rozszerzalnością i udostępnieniem danych do systemów BI.
  • Wsparcie techniczne – dostęp do nowych funkcji, które są regularnie udostępniane oraz profesjonalnej pomocy technicznej, dzięki której Twój system obsłuży miliony SKU oraz setki transakcji na minutę.
  • Bezpieczeństwo – zapewnia dodatkowe warstwy bezpieczeństwa, dzięki automatycznym aktualizacjom bezpieczeństwa oraz ochroną CDN przed atakami DDOS chroni dane Twoich klientów.
  • Obserwowalność ­– łączy dane z wielu źródeł, aby pomóc lepiej zarządzać wydajnością Twojego sklepu. Jest to też narzędzie do wizualizacji danych z dziennika aplikacji w połączeniu z danymi z platformy NewRelic na jednym panelu z łatwym do zrozumienia pulpitem nawigacyjnym.

Adobe Commerce – funkcje w standardzie

Adobe Commerce jest rozwiązaniem, które otwiera dużo nowych możliwości w porównaniu do Magento Open Source. Adobe Commerce może działać w wersji PaaS (AWS, Azure) jak i on-premise. Dostarcza też dodatkowe funkcje w standardzie, oto ważniejsze z nich:

  • B2B Company – pozwala na zarządzanie kontami firm z danymi kontaktowymi oraz umożliwiający zalogowanie się do panelu użytkownika z uprawnieniami.
  • Events – pozwoli na skonfigurowanie powiadomienia na wybranej podstronie dla Twoich klientów (kategoria, produkt) w formie bannera przypominający o jakimś wydarzeniu.
  • Catalog Service – dostarczy klientom unikalnych wrażeń podczas zakupu w tym celu został zastosowany jeszcze szybszy odczyt katalogu produktów. Występują tutaj dwa podejścia do przesyłania danych:
    • GraphQL – podstawowy obejmujący zakres zapytań i mutacji oraz system usługowy – zoptymalizowany pod kątem zapytań związanych z produktami.
Możliwości Adobe Commerce
Ryc. 1 Możliwości Adobe Commerce
  • Live Search – jest to jedna z kluczowych funkcji w Adobe Commerce, która zapewni całkiem nowe doświadczenia i jeszcze lepsze wrażenia podczas wyszukiwania przez klientów. Oferuje szybsze, intuicyjne oraz dokładne wyszukiwanie. Adobe Sensei i Live Search wykorzystują sztuczną inteligencję i algorytmy uczenia maszynowego do analizy danych odwiedzających i ich łączenia z katalogiem produktów. Wszystko to przekłada się na unikalne doświadczenia zakupowe klientów.
  • Product Recommendations – rekomendacje produktowe zachęcą klientów do kupna wysoko ocenianych produktów. Są one wspierane przez Adobe Sensei, które jest narzędziem marketingowym zaprojektowane w celu podniesienia zaangażowania klienta w proces zakupowy. Przez wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego ta funkcja analizuje dane odwiedzających i integruje je z katalogiem produktów.
  • Shared Catalogs – wprowadza dla klientów zakupy po niższych cenach, a dla sklepów e-commerce obsługę kont firmowych. W efekcie umożliwia tworzenie niestandardowych cen dla produktów dla różnych firm na jednej lub wielu witrynach, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż i satysfakcję klientów.
  • Quick Order – ułatwia klientom proces składania zamówienia oraz sprawia, że proces składania zamówienia jest sprowadzony do kilku kliknięć.
  • Negotiable Quotes – wprowadza element dynamiki dla transakcji B2B, umożliwia negocjacje cenowe między kupującymi i sprzedającymi firmami oraz interaktywny proces negocjacji.
  • Purchase Order Approvals – pozwala na tworzenie, edytowanie, usuwanie zamówień dla kont firm.
  • Requisition Lists – pomaga klientom, którzy kupują często te same produkty. Funkcja ta pozwala tworzyć i zarządzać wieloma listami dostosowanymi do konkretnych potrzeb lub preferencji usprawniając proces zakupowy klientów.

W porównaniu do rozwiązania on-premise, Adobe Commerce Cloud (PaaS) zapewnia bezpieczeństwo i monitoring. W wersji Adobe Commerce Cloud mamy również dostępne procesy CI/CD, które są bardzo ważne w przypadku, gdy cały zespół zajmuje się rozwojem i utrzymaniem projektu.

Adobe Commerce – procesy
Ryc. 2 Adobe Commerce – procesy

Dla zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa do obydwu wersji powinny być instalowane na bieżąco patche, które są wydawane przez firmę Adobe, tak, aby system był aktualny i chronił dane klientów.

Plusy i minusy obu rozwiązań

Adobe Commerce

Wybierając Adobe Commerce, warto zwrócić uwagę na jego zalety i wady.

Plusy:

  • Opcja skorzystania z wersji Cloud (PaaS), która zwiększa możliwości i poprawia bezpieczeństwo.
  • Bezpieczeństwo i wsparcie – oferta zakłada profesjonalne wsparcie i silne środki bezpieczeństwa.
  • Dostęp do zaawansowanych funkcji – od razu dostajesz narzędzia, które pomagają zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż.

Minusy:

  • Koszty – opłaty licencyjne mogą być przeszkodą dla mniejszych firm.

Magento

Dokonując wyboru Magento, warto przeanalizować zalety i wady rozwiązania.

Plusy:

  • Brak opłat licencyjnych – idealne dla tych, którzy zaczynają przy ograniczonym budżecie.
  • Elastyczność – możliwość dostosowania platformy do własnych potrzeb.

Minusy:

  • B2B – brak nowych funkcji i regularnych aktualizacji.
  • Wsparcie techniczne – brak dostępu do dedykowanego wsparcia może być wyzwaniem.
  • Bezpieczeństwo – mniejsze firmy mogą potrzebować dodatkowych zasobów, aby zapewnić ten sam poziom bezpieczeństwa, co w przypadku Adobe Commerce.

Podsumowanie

Decyzja o wyborze między Adobe Commerce a Magento zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar firmy, budżet oraz potrzebne funkcje.

Dla większych organizacji z większymi potrzebami biznesowymi, charakteryzujących się dużą liczbą rynków lub dużym katalogiem produktów, Adobe Commerce oferuje bogaty zestaw funkcji i wsparcie, które mogą przyśpieszyć ich wzrost ze średnich firm do dużych. Magento Open Source oferuje elastyczność i jest skierowany do średnich przedsiębiorstw, które cenią sobie elastyczność oraz możliwość zmiany platformy oraz hostingu.

Ostatecznie wybór zależy od Ciebie i Twoich unikalnych potrzeb biznesowych. Mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł Ci zrozumieć kluczowe różnice i ułatwi decyzję.

***

Jeśli interesuje Cię obszar e-commerce, zajrzyj koniecznie również do innych artykułów naszych specjalistów.

5/5 ( głosy: 2)
Ocena:
5/5 ( głosy: 2)
Autor
Avatar
Rafał Baran

Programista z ponad 15-letnim doświadczeniem jako backend developer w branży e-commerce. Pasjonują go różne metodyki tworzenia oprogramowania z uwzględnieniem zasad SOLID oraz nauka o danych

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej artykułów

Bądź na bieżąco

Zasubskrybuj naszego bloga i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Natalia Competency Center Director

Get an offer

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

Aplikuj Aplikuj

Paweł Process Owner

Join Sii

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?