Lifecycle Services (LCS) dla D365 to portal współpracy udostępniający środowisko i zestaw regularnie aktualizowanych usług, które mogą pomóc w zarządzaniu cyklem życia usługi D365. Służy także otwieraniu zgłoszeń do pomocy technicznej i komunikacji z zespołem Microsoft Cloud.
Celem LCS jest dostarczanie właściwym osobom adekwatnych informacji we właściwym czasie oraz pomoc w zapewnieniu powtarzalnego, przewidywalnego sukcesu przy każdym wdrożeniu, aktualizacji lub uaktualnieniu. Usługa LCS jest dostępna dla klientów i partnerów w ramach ich planów wsparcia.
Więcej na temat narzędzi wykorzystywanych we współpracy między partnerem a klientem we wdrożeniach D365 dowiecie się z niniejszego artykułu.
Zestaw narzędzi wspierających wdrożenia D365
Aby zapewnić właściwe informacje i pomoc LCS dostarcza różnorodne narzędzia i zasoby, które mogą pomóc w poprowadzeniu projektu Dynamics 365 do sukcesu. Poniżej przybliżę niektóre z nich.
Projects
Projekty są kluczowym elementem w LCS. Dzięki projektom możesz zapraszać partnerów do współpracy, a także śledzić postępy. Metodologia skojarzona z projektem określa domyślne fazy i zadania zawarte w danym projekcie. Projekty są głównym czynnikiem grupującym i zbierającym doświadczenia i wiedzę o wdrożeniach.
Methodologies
Metodologie dostarczają narzędzia, które można użyć w celu zapewnienia bardziej powtarzalnych i przewidywalnych projektów wdrożeniowych. Da się skorzystać z jednej z dostępnych metodologii lub stworzyć własną. Korzystając z nich, łatwo śledzić i raportować swoje postępy.
Metodologie zawierają fazy, natomiast fazy obejmują zadania. Zarówno zadania jak i metodologie mogą być powiązane z narzędziami w usługach Lifecycle Services oraz zasobami i dokumentami przechowywanymi w witrynach internetowych – tych wewnętrznych oraz zewnętrznych w stosunku do organizacji.
Business process modeler
Business process modeler to narzędzie do modelowania procesów biznesowych, umożliwiające tworzenie, przeglądanie i modyfikowanie standardowych przepływów procesów. Korzystając z niego, możesz osiągnąć następujące cele:
- standaryzację przebiegów procesów,
- dostosowanie swoich procesów biznesowych do procesów standardowych w branży, zgodnie z opisem Amerykańskiego Centrum Produktywności i Jakości (APQC),
- identyfikowanie dopasowania i luki pomiędzy wymaganiami użytkownika a standardową funkcjonalnością,
- dodawanie nowych procesów biznesowych i tworzenie schematów blokowych procesów, które nie zostały jeszcze zdefiniowane w systemie.
Artefaktów modelowania procesów biznesowych można używać w następujących aplikacjach:
- Microsoft Visual Studio Team Foundation Server,
- Microsoft Word,
- Microsoft Visio.
Cloud-hosted environments
Środowiska hostowane w chmurze to narzędzie, które można używać do wdrażania środowisk Microsoft Dynamics na platformie Azure. Jeśli z niego korzystasz, to musisz wybrać typ środowiska do wdrożenia, np.: deweloperskie/testowe lub produkcyjne.
W zależności od dokonanego wyboru, narzędzie zapewnia odpowiednią liczbę maszyn wirtualnych (VM) na platformie Azure, na których są już zainstalowane gotowe komponenty Microsoft Dynamics.
Asset library i Shared asset library
Biblioteka zasobów to miejsce przechowywania różnych zasobów skojarzonych z tenantem w LCS. W LCS dostępne są dwa typy bibliotek zasobów:
- udostępniona biblioteka zasobów (Shared asset library),
- biblioteka zasobów na poziomie projektu (Asset library).
Shared asset library, czyli biblioteka zasobów udostępnionych, jest używana przez firmę Microsoft i partnerów do udostępniania zasobów klientom, projektom i środowiskom w ramach cyklu życia usługi. Dostęp do tej biblioteki może uzyskać każdy użytkownik, który zaloguje się do usług LCS.
Natomiast Asset library to biblioteka zasobów na poziomie projektu. Służy do udostępniania zasobów między środowiskami w ramach projektu w usługach LCS. Dostęp do tej biblioteki mają wszyscy użytkownicy projektu.
Issue search
Wyszukiwanie problemów pomaga znaleźć istniejące rozwiązania i obejścia znanych problemów w produktach Microsoft Dynamics. Możesz zobaczyć, które problemy zostały rozwiązane, jakie pozostają otwarte, a które zostały określone jako „nie do naprawienia”. Możesz też wyszukiwać funkcjonalności zgodne z przepisami i ustalić, czy dana funkcjonalność jest dostępna lub czy jest planowana w przyszłej wersji.
Support
Wsparcie oparte na chmurze pomaga zarządzać zdarzeniami związanymi z pomocą techniczną. Możesz odtworzyć i zarejestrować zdarzenie, a następnie przesłać je do zespołu pomocy technicznej Microsoft.
Subscription estimator
Narzędzie do szacowania subskrypcji zapewnia automatyczne oszacowanie subskrypcji potrzebnej dla konkretnej instancji produkcyjnej. Wykorzystuje licencje subskrypcyjne i szczegóły transakcji, aby określić potrzeby w zakresie subskrypcji. Finalnie można otrzymać wiele prognoz, ale jedną z nich należy oznaczyć jako „Aktywne”.
Podsumowanie
Usługi LCS pozwalają użytkownikom zwiększyć przewidywalność wdrożeń realizowanych za pośrednictwem D365. Dzieje się tak, ponieważ LCS ma na celu usprawnienie planowania projektów i współpracy w D365. Oznacza to, że dokładne informacje są dostarczane użytkownikom we właściwym czasie.
Dostęp do odpowiednich informacji w optymalnym czasie dzięki efektywnej współpracy jest ogromnym atutem zapewnianym przez LCS. Pomaga firmom uświadomić sobie, jakie zmiany należy wprowadzić, aby utrzymywać relacje z klientami na wysokim poziomie. Prowadzi to do lepszych wdrożeń i aktualizacji, co automatycznie zwiększa przewidywalność oraz wydajność wszelkich nowych wdrożeń na rynku.
LCS zapewnia firmom zestaw narzędzi niezbędnych do skonfigurowania skutecznych kanałów komunikacji i zwiększenia produktywności oraz wydajności pracy zespołowej. Usługi LCS nie tylko poprawiają doświadczenie D365, ale także pomagają użytkownikom poruszać się po D365 dzięki jasnym instrukcjom i całodobowej obsłudze klienta. Oznacza to, że nawet kompletny nowicjusz może wygodnie poruszać się po D365 za pomocą usług LCS.
***
Jeśli interesuje Cię obszar Dynamics 365, zajrzyj koniecznie do innych artykułów naszych ekspertów.
Zostaw komentarz