Lifecycle Services (LCS) dla D365 to portal współpracy udostępniający środowisko i zestaw regularnie aktualizowanych usług, które mogą pomóc w zarządzaniu cyklem życia usługi D365. Służy także otwieraniu zgłoszeń do pomocy technicznej i komunikacji z zespołem Microsoft Cloud.
Celem LCS jest dostarczanie właściwym osobom adekwatnych informacji we właściwym czasie oraz pomoc w zapewnieniu powtarzalnego, przewidywalnego sukcesu przy każdym wdrożeniu, aktualizacji lub uaktualnieniu. Usługa LCS jest dostępna dla klientów i partnerów w ramach ich planów wsparcia.
Więcej na temat narzędzi wykorzystywanych we współpracy między partnerem a klientem we wdrożeniach D365 dowiecie się z niniejszego artykułu.
Zestaw narzędzi wspierających wdrożenia D365
![Ryc. 1 Narzędzia wspierające wdrożenie D365 w Lifecycle Services Narzędzia wspierające wdrożenie D365 w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/1-1024x437.jpg)
Aby zapewnić właściwe informacje i pomoc LCS dostarcza różnorodne narzędzia i zasoby, które mogą pomóc w poprowadzeniu projektu Dynamics 365 do sukcesu. Poniżej przybliżę niektóre z nich.
Projects
Projekty są kluczowym elementem w LCS. Dzięki projektom możesz zapraszać partnerów do współpracy, a także śledzić postępy. Metodologia skojarzona z projektem określa domyślne fazy i zadania zawarte w danym projekcie. Projekty są głównym czynnikiem grupującym i zbierającym doświadczenia i wiedzę o wdrożeniach.
![Ryc. 2 Projekty w Lifecycle Services Projekty w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/2-1.jpg)
Methodologies
Metodologie dostarczają narzędzia, które można użyć w celu zapewnienia bardziej powtarzalnych i przewidywalnych projektów wdrożeniowych. Da się skorzystać z jednej z dostępnych metodologii lub stworzyć własną. Korzystając z nich, łatwo śledzić i raportować swoje postępy.
Metodologie zawierają fazy, natomiast fazy obejmują zadania. Zarówno zadania jak i metodologie mogą być powiązane z narzędziami w usługach Lifecycle Services oraz zasobami i dokumentami przechowywanymi w witrynach internetowych – tych wewnętrznych oraz zewnętrznych w stosunku do organizacji.
![Ryc. 3 Implementacja metodologii w Lifecycle Services Implementacja metodologii w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/3-1024x579.jpg)
Business process modeler
Business process modeler to narzędzie do modelowania procesów biznesowych, umożliwiające tworzenie, przeglądanie i modyfikowanie standardowych przepływów procesów. Korzystając z niego, możesz osiągnąć następujące cele:
- standaryzację przebiegów procesów,
- dostosowanie swoich procesów biznesowych do procesów standardowych w branży, zgodnie z opisem Amerykańskiego Centrum Produktywności i Jakości (APQC),
- identyfikowanie dopasowania i luki pomiędzy wymaganiami użytkownika a standardową funkcjonalnością,
- dodawanie nowych procesów biznesowych i tworzenie schematów blokowych procesów, które nie zostały jeszcze zdefiniowane w systemie.
Artefaktów modelowania procesów biznesowych można używać w następujących aplikacjach:
- Microsoft Visual Studio Team Foundation Server,
- Microsoft Word,
- Microsoft Visio.
![Ryc. 4 Business process libraries w Lifecycle Services Business process libraries w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/4-1024x472.jpg)
![Ryc. 5 Business process modeler w Lifecycle Services Business process modeler w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/5-1024x676.jpg)
Cloud-hosted environments
Środowiska hostowane w chmurze to narzędzie, które można używać do wdrażania środowisk Microsoft Dynamics na platformie Azure. Jeśli z niego korzystasz, to musisz wybrać typ środowiska do wdrożenia, np.: deweloperskie/testowe lub produkcyjne.
W zależności od dokonanego wyboru, narzędzie zapewnia odpowiednią liczbę maszyn wirtualnych (VM) na platformie Azure, na których są już zainstalowane gotowe komponenty Microsoft Dynamics.
![Ryc. 6 Środowiska hostowane w chmurze w Lifecycle Services Środowiska hostowane w chmurze w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/6.jpg)
Asset library i Shared asset library
Biblioteka zasobów to miejsce przechowywania różnych zasobów skojarzonych z tenantem w LCS. W LCS dostępne są dwa typy bibliotek zasobów:
- udostępniona biblioteka zasobów (Shared asset library),
- biblioteka zasobów na poziomie projektu (Asset library).
Shared asset library, czyli biblioteka zasobów udostępnionych, jest używana przez firmę Microsoft i partnerów do udostępniania zasobów klientom, projektom i środowiskom w ramach cyklu życia usługi. Dostęp do tej biblioteki może uzyskać każdy użytkownik, który zaloguje się do usług LCS.
![Ryc. 7 Biblioteka zasobów udostępnionych w Lifecycle Services Biblioteka zasobów udostępnionych w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/7-1024x476.jpg)
Natomiast Asset library to biblioteka zasobów na poziomie projektu. Służy do udostępniania zasobów między środowiskami w ramach projektu w usługach LCS. Dostęp do tej biblioteki mają wszyscy użytkownicy projektu.
![Ryc. 8 Biblioteka zasobów w Lifecycle Services Biblioteka zasobów w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/8-1024x433.jpg)
Issue search
Wyszukiwanie problemów pomaga znaleźć istniejące rozwiązania i obejścia znanych problemów w produktach Microsoft Dynamics. Możesz zobaczyć, które problemy zostały rozwiązane, jakie pozostają otwarte, a które zostały określone jako „nie do naprawienia”. Możesz też wyszukiwać funkcjonalności zgodne z przepisami i ustalić, czy dana funkcjonalność jest dostępna lub czy jest planowana w przyszłej wersji.
![Ryc. 9 Wyszukiwarka problemów w Lifecycle Services Wyszukiwarka problemów w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/9.jpg)
![Ryc. 10 Wyniki w wyszukiwarce problemów w Lifecycle Services Wyniki w wyszukiwarce problemów w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/10-1024x749.jpg)
Support
Wsparcie oparte na chmurze pomaga zarządzać zdarzeniami związanymi z pomocą techniczną. Możesz odtworzyć i zarejestrować zdarzenie, a następnie przesłać je do zespołu pomocy technicznej Microsoft.
![Ryc. 11 Wsparcie w Lifecycle Services Wsparcie w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/11-1024x234.jpg)
Subscription estimator
Narzędzie do szacowania subskrypcji zapewnia automatyczne oszacowanie subskrypcji potrzebnej dla konkretnej instancji produkcyjnej. Wykorzystuje licencje subskrypcyjne i szczegóły transakcji, aby określić potrzeby w zakresie subskrypcji. Finalnie można otrzymać wiele prognoz, ale jedną z nich należy oznaczyć jako „Aktywne”.
![Ryc. 12 Narzędzie do szacowania subskrypcji w Lifecycle Services Narzędzie do szacowania subskrypcji w Lifecycle Services](https://sii.pl/blog/wp-content/uploads/2023/09/12.jpg)
Podsumowanie
Usługi LCS pozwalają użytkownikom zwiększyć przewidywalność wdrożeń realizowanych za pośrednictwem D365. Dzieje się tak, ponieważ LCS ma na celu usprawnienie planowania projektów i współpracy w D365. Oznacza to, że dokładne informacje są dostarczane użytkownikom we właściwym czasie.
Dostęp do odpowiednich informacji w optymalnym czasie dzięki efektywnej współpracy jest ogromnym atutem zapewnianym przez LCS. Pomaga firmom uświadomić sobie, jakie zmiany należy wprowadzić, aby utrzymywać relacje z klientami na wysokim poziomie. Prowadzi to do lepszych wdrożeń i aktualizacji, co automatycznie zwiększa przewidywalność oraz wydajność wszelkich nowych wdrożeń na rynku.
LCS zapewnia firmom zestaw narzędzi niezbędnych do skonfigurowania skutecznych kanałów komunikacji i zwiększenia produktywności oraz wydajności pracy zespołowej. Usługi LCS nie tylko poprawiają doświadczenie D365, ale także pomagają użytkownikom poruszać się po D365 dzięki jasnym instrukcjom i całodobowej obsłudze klienta. Oznacza to, że nawet kompletny nowicjusz może wygodnie poruszać się po D365 za pomocą usług LCS.
***
Jeśli interesuje Cię obszar Dynamics 365, zajrzyj koniecznie do innych artykułów naszych ekspertów.
Zostaw komentarz