Klient
Jeden z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej, ponad 1 000 placówek, 5 milionów klientów.
Wyzwanie
Bank stał przed dużym wyzwaniem poprawy efektywności obsługi klienta i dostarczania aktualnych informacji biznesowych dyrektorom oddziałów. Przed projektem zostały postawione następujące cele:
- Zbudowanie jednego, zintegrowanego systemu informatycznego do wsparcia procesów obsługi klienta, a tym samym zastąpienie dotychczasowych kilku aplikacji wykorzystywanych w codziennej pracy.
- Automatyzacja procesów sprzedaży produktów, ułatwienie i przyspieszenie pracy sprzedawców i doradców.
- Możliwość szybkiego dotarcia do pełnej informacji o kliencie i jego rachunkach (agregacja informacji z kilku systemów).
- Priorytetyzacja zadań na poziomie bieżącej obsługi klientów.
- Systemowe wsparcie doradców w zakresie identyfikacji potrzeb klientów.
- Systemowe wsparcie dyrektorów oddziałów i regionów w zakresie zarządzania pracą doradców, kontaktami z klientami, planowania i realizacji sprzedaży.
Co zrobiliśmy
Zbudowaliśmy funkcjonalności systemu wspierające procesy sprzedaży produktów bankowych dla klientów masowych, zamożnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki dostarczonemu rozwiązaniu doradcy bankowi otrzymali pełną informację o kliencie i jego rachunkach w Banku, a kierownicy sprzedaży narzędzie do monitorowania celów sprzedażowych i zarządzania portfelem klientów.
Efekty
Wdrożony przez Sii system klasy CRM stał się podstawowym narzędziem pracy każdego doradcy i sprzedawcy w Banku. Wspomaga on efektywnie następujące procesy:
- Kontakty z klientami i sprzedaż produktów.
- Proces planowania, realizację i pomiar efektywności kampanii marketingowych.
- Zarządzanie portfelem klientów.
- Monitorowanie i realizację celów sprzedażowych.
- Pomiar efektywności obsługi klienta.
- Gromadzenie zagregowanych informacji o kliencie.