Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Wyślij zapytanie
Cel szkolenia

Zrozumienie i poznanie praktycznego zastosowania metody mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów w organizacji usługowej IT.

Korzyści
  • Uczestnicy szkolenia poznają:
    • podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT oraz SixSigma,
    • technikę mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów IT,
    • możliwości zastosowania VSM w obszarze IT.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wziąć udział w ćwiczeniach, w czasie których:
    • zdefiniują strumienie wartości w swojej organizacji,
    • przedstawią stan „AS IS” dla wybranego procesu,
    • rozpoznają obszary wymagające poprawy (marnotrawstwa),
    • zidentyfikują działania nieprzynoszące wartości dla klienta procesu,
    • zaproponują sposób wyeliminowania marnotrawstw,
    • zilustrują stan „TO BE”.
Zakres szkolenia
  • Podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT i metody SixSigma, w szczególności:
    • Klient i wartość (Customer i Customer value),
    • Głos klienta (Voice of the customer),
    • Strumień wartości (Value stream),
    • Proces,
    • Marnotrawstwa (wastes) w obszarze IT.
  • Procesy w organizacji IT a strumień wartości.
  • Mapowanie strumienia wartości jako technika służąca poprawie wydajności i efektywności procesu.
  • Wykorzystanie techniki SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer) w mapowaniu strumienia wartości.
  • Wybór właściwej metody wizualizacji procesu – diagram spagetti, diagram rozmieszczenia etc.
  • Identyfikacja marnotrawstwa w procesach IT.
  • Rola komunikacji w funkcjonowaniu procesów IT.
  • Ćwiczenia praktyczne – mapowanie strumienia wartości na wybranym przykładzie.
Adresaci

Osoby zajmujące się zarządzaniem jakością w organizacji IT, w szczególności odpowiedzialne za efektywność i wydajność procesów a także za ustawiczne doskonalenie usług IT; właściciele oraz menedżerowie procesów i usług IT.

Cel szkolenia

Zrozumienie i poznanie praktycznego zastosowania metody mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów w organizacji usługowej IT.

Korzyści
  • Uczestnicy szkolenia poznają:
    • podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT oraz SixSigma,
    • technikę mapowania strumienia wartości (Value Stream Mapping) w odniesieniu do procesów IT,
    • możliwości zastosowania VSM w obszarze IT.
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję wziąć udział w ćwiczeniach, w czasie których:
    • zdefiniują strumienie wartości w swojej organizacji,
    • przedstawią stan „AS IS” dla wybranego procesu,
    • rozpoznają obszary wymagające poprawy (marnotrawstwa),
    • zidentyfikują działania nieprzynoszące wartości dla klienta procesu,
    • zaproponują sposób wyeliminowania marnotrawstw,
    • zilustrują stan „TO BE”.
Zakres szkolenia
  • Podstawowe zagadnienia filozofii Lean IT i metody SixSigma, w szczególności:
    • Klient i wartość (Customer i Customer value),
    • Głos klienta (Voice of the customer),
    • Strumień wartości (Value stream),
    • Proces,
    • Marnotrawstwa (wastes) w obszarze IT.
  • Procesy w organizacji IT a strumień wartości.
  • Mapowanie strumienia wartości jako technika służąca poprawie wydajności i efektywności procesu.
  • Wykorzystanie techniki SIPOC (Supplier, Input, Process, Output, Customer) w mapowaniu strumienia wartości.
  • Wybór właściwej metody wizualizacji procesu – diagram spagetti, diagram rozmieszczenia etc.
  • Identyfikacja marnotrawstwa w procesach IT.
  • Rola komunikacji w funkcjonowaniu procesów IT.
  • Ćwiczenia praktyczne – mapowanie strumienia wartości na wybranym przykładzie.
Adresaci

Osoby zajmujące się zarządzaniem jakością w organizacji IT, w szczególności odpowiedzialne za efektywność i wydajność procesów a także za ustawiczne doskonalenie usług IT; właściciele oraz menedżerowie procesów i usług IT.

Liczebność grupy: 8-15 uczestników

Czas trwania: 1 dzień

Dostępny język: PL / EN

Dostępny język materiałów: PL / EN

Forma kursu

Szkolenie organizowane wyłącznie na zamówienie dla grup zorganizowanych (co najmniej 6-8 osób).
Warsztaty szkoleniowe

Pobierz materiały

Pobierz

Dziękujemy!

Przepraszamy, coś poszło nie tak.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie.

Błąd przesyłania pliku

Żaden plik nie został przesłany

Nieprawidłowy rozmiar pliku (maks. 5 MB)

Nieprawidłowy format pliku

Pusty plik

Przetwarzanie...

Pobierz materiały

Pobierz

Jeśli masz pytania dotyczące naszych szkoleń, skontaktuj się z ekspertami Sii

Natalia i Agata

Zespół Praktyki Szkoleniowej

Skontaktuj się z ekspertami

Natalia i Agata

Załączony plik:

  • danieltroc.pdf

Dopuszczalne pliki: DOC, DOCX, PDF (max 5MB)

Dziękujemy za wypełnienie formularza.

Zapoznamy się z treścią Twojej wiadomość i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak będzie to możliwe.

Przepraszamy, coś poszło nie tak i Twoja wiadomość nie została dostarczona.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie

Błąd przesyłania pliku

Żaden plik nie został przesłany

Nieprawidłowy rozmiar pliku (maks. 5 MB)

Nieprawidłowy format pliku

Pusty plik

Przetwarzanie...

Może Cię również zainteresować

Lean IT®

Lean Management

Czas trwania:
2 dni
Lean IT®
Akredytowane

Lean IT® Foundation

Czas trwania:
2 dni

ITIL®, PRINCE2® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do firmy AXELOS Limited i używanymi za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
AgilePM® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Agile Business Consortium Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kursy AgilePM® są oferowane przez Sii, spółkę stowarzyszoną z Quint Wellington Redwood, akredytowaną organizację szkoleniową The APM Group Ltd.
Lean IT® Association jest zastrzeżonym znakiem towarowym Lean IT Association LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone.
SIAM™ jest zastrzeżonym znakiem towarowym EXIN Holding B.V.
Wszystkie ceny podane na stronie to ceny netto. Należy doliczyć podatek VAT 23%.

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?

Einige Inhalte sind nicht in deutscher Sprache verfügbar.
Sie werden auf die deutsche Homepage weitergeleitet.

Möchten Sie fortsetzen?