W poprzednim wpisie na blogu opisywałem zalety integracji aplikacji Outlook z systemem klasy CRM – Dynamics 365 Sales. Ten artykuł będzie stanowił pewne rozszerzenie opisu możliwości integracji narzędzi biurowych dostarczanych przez Microsoft z systemem CRM.
Microsoft Teams to już nie tylko zwykły komunikator do kontaktów biznesowych wewnątrz organizacji i poza nią, ale platforma pozwalająca na komunikację, współpracę, przechowywanie dokumentów oraz instalowanie dodatkowych aplikacji wspierających codzienną pracę.
Zmorą każdego handlowca jest konieczność pracy na wielu narzędziach: w jednym trzeba zaplanować pracę, w innym odebrać pocztę, a w kolejnym rejestrować dane o kliencie i procesach sprzedażowych.
Microsoft, starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, oferuje integracje swoich produktów w taki sposób, aby informacje wprowadzone w jednym miejscu były dostępne w również w innym zintegrowanym środowisku.
Instalacja i konfiguracja aplikacji Dynamics 365 na platformie Teams
Instalacja Dynamics 365 w ramach platformy Teams odbywa się przez wybranie dedykowanej aplikacji spośród dostępnych w katalogu
Kolejnym krokiem jest dodanie aplikacji do platformy Teams…
…oraz przeprowadzenie krótkiej konfiguracji, która ma na celu wybór środowiska, do którego aplikacja ma uzyskać dostęp, a także wskazanie konkretnego obszaru Dynamics 365.
Integracja Microsoft Teams oraz Dynamics 365 Sales na przykładzie
Handlowcy firmy XYZ korzystają zazwyczaj z trzech narzędzi firmy Microsoft:
- Outlook,
- Teams,
- Dynamics 365 Sales (dalej nazywany systemem CRM).
Outlook jest wykorzystywany jako klient pocztowy, Teams jako platforma do komunikacji oraz współpracy, a Dynamics 365 Sales jako system zbierający informacje o kliencie i jego procesach. Handlowiec, wykorzystując powyższe narzędzia, realizuje swoje obowiązki, między innymi współpracuje z innymi członkami zespołu nad większymi tematami sprzedażowymi (szansami sprzedażowymi).
Dynamics 365 Sales jako aplikacja Microsoft Teams
Jedną z możliwości, jakie daje nam Microsoft, jest osadzenie aplikacji CRM wewnątrz platformy Teams. Użytkownik oprócz standardowych zakładek:
- Aktywność,
- Czat,
- Zespoły,
- Kalendarz,
- Rozmowy,
- Pliki,
zobaczy dodatkową opcję Dynamics 365.
Osadzenie aplikacji Dynamics 365 wewnątrz Teams pozwala na swobodne korzystanie ze wszystkich funkcjonalności systemu CRM – działa dokładnie tak samo, jak z poziomu przeglądarki.
Dedykowane kanały Teams powiązane z rekordami Dynamics 365
Podczas pracy nad konkretnym tematem sprzedażowym często pojawia się potrzeba weryfikacji informacji, pozostawienia dodatkowego komentarza, wysłania wiadomości e-mail powiązanej z szansą sprzedaży lub zarejestrowania faktu odbycia rozmowy telefonicznej czy spotkania. Microsoft Teams pozwala użytkownikowi utworzyć dedykowany kanał w istniejącym zespole i jednocześnie przypiąć wskazany rekord jako kolejną zakładkę.
Takie podejście pozwala użytkownikowi cały czas pracować na jednej platformie, komunikować się ze współpracownikami w ramach dedykowanego kanału i mieć zawsze pod ręką aktualne informacje na temat klienta i szansy sprzedaży, którą dla niego prowadzi.
Aplikacja Microsoft Teams osadzona w systemie Dynamics 365
Microsoft oferuje również podejście zupełnie odwrotne do opisanego powyżej, ponownie kierując się wygodą i przyzwyczajeniami użytkowników. Z jednej strony umożliwia pracę na systemie CRM w ramach platformy Teams, a z drugiej strony pozwala na osadzenie aplikacji Teams wewnątrz Dynamics 365 Sales.
Użytkownik w każdej chwili może wywołać aplikację Teams korzystając z dedykowanego przycisku w ramach systemu CRM, a jeśli w danym momencie nie jest ona potrzebna, ma możliwość zamknięcia bocznego panelu aplikacji. Handlowiec ma do dyspozycji podstawowe funkcje komunikatora w ramach czatów oraz kanałów lub zespołów. Posiada również możliwość tworzenia nowych czatów w powiązaniu z otwartym rekordem systemu Dynamics 365 Sales.
Od strony aplikacji Microsoft Teams użytkownik widzi dokładnie tę samą treść czatu oraz ma możliwość przejścia do podpiętego rekordu w ramach czatu
Korzyści płynące z integracji Outlooka z Dynamics 365 Sales
Integracja narzędzi Microsoft coraz bardziej się zacieśnia. Użytkownik nie musi korzystać już z osobnych aplikacji, które realizują swoje zadania, ale z całego ekosystemu. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest przenikanie się aplikacji i wymiana informacji. Handlowiec, otrzymujący dostęp do ekosystemu Microsoft, jest w stanie optymalizować swoją pracę, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na bieżące działania sprzedażowe.
Zostaw komentarz