Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

W poprzednim wpisie na blogu opisywałem zalety integracji aplikacji Outlook z systemem klasy CRM – Dynamics 365 Sales. Ten artykuł będzie stanowił pewne rozszerzenie opisu możliwości integracji narzędzi biurowych dostarczanych przez Microsoft z systemem CRM.

Microsoft Teams to już nie tylko zwykły komunikator do kontaktów biznesowych wewnątrz organizacji i poza nią, ale platforma pozwalająca na komunikację, współpracę, przechowywanie dokumentów oraz instalowanie dodatkowych aplikacji wspierających codzienną pracę.

Zmorą każdego handlowca jest konieczność pracy na wielu narzędziach: w jednym trzeba zaplanować pracę, w innym odebrać pocztę, a w kolejnym rejestrować dane o kliencie i procesach sprzedażowych.

Microsoft, starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, oferuje integracje swoich produktów w taki sposób, aby informacje wprowadzone w jednym miejscu były dostępne w również w innym zintegrowanym środowisku.

Instalacja i konfiguracja aplikacji Dynamics 365 na platformie Teams

Instalacja Dynamics 365 w ramach platformy Teams odbywa się przez wybranie dedykowanej aplikacji spośród dostępnych w katalogu

Ryc. 1 Wyszukiwanie aplikacji Dynamics 365 z poziomu Teams
Ryc. 1 Wyszukiwanie aplikacji Dynamics 365 z poziomu Teams

Kolejnym krokiem jest dodanie aplikacji do platformy Teams…

Ryc. 2 Dodawanie aplikacji Dynamics 365
Ryc. 2 Dodawanie aplikacji Dynamics 365

…oraz przeprowadzenie krótkiej konfiguracji, która ma na celu wybór środowiska, do którego aplikacja ma uzyskać dostęp, a także wskazanie konkretnego obszaru Dynamics 365.

Ryc. 3 Konfiguracja aplikacji Dynamics 365
Ryc. 3 Konfiguracja aplikacji Dynamics 365
Ryc. 4 Widok skonfigurowanej aplikacji Dynamics 365 w ramach platformy Teams
Ryc. 4 Widok skonfigurowanej aplikacji Dynamics 365 w ramach platformy Teams

Integracja Microsoft Teams oraz Dynamics 365 Sales na przykładzie

Handlowcy firmy XYZ korzystają zazwyczaj z trzech narzędzi firmy Microsoft:

  • Outlook,
  • Teams,
  • Dynamics 365 Sales (dalej nazywany systemem CRM).

Outlook jest wykorzystywany jako klient pocztowy, Teams jako platforma do komunikacji oraz współpracy, a Dynamics 365 Sales jako system zbierający informacje o kliencie i jego procesach. Handlowiec, wykorzystując powyższe narzędzia, realizuje swoje obowiązki, między innymi współpracuje z innymi członkami zespołu nad większymi tematami sprzedażowymi (szansami sprzedażowymi).

Dynamics 365 Sales jako aplikacja Microsoft Teams

Jedną z możliwości, jakie daje nam Microsoft, jest osadzenie aplikacji CRM wewnątrz platformy Teams. Użytkownik oprócz standardowych zakładek:

  • Aktywność,
  • Czat,
  • Zespoły,
  • Kalendarz,
  • Rozmowy,
  • Pliki,

zobaczy dodatkową opcję Dynamics 365.

Ryc. 5 Widok Microsoft Teams z dodatkową aplikacją Dynamics 365
Ryc. 5 Widok Microsoft Teams z dodatkową aplikacją Dynamics 365

Osadzenie aplikacji Dynamics 365 wewnątrz Teams pozwala na swobodne korzystanie ze wszystkich funkcjonalności systemu CRM – działa dokładnie tak samo, jak z poziomu przeglądarki.

Dedykowane kanały Teams powiązane z rekordami Dynamics 365

Podczas pracy nad konkretnym tematem sprzedażowym często pojawia się potrzeba weryfikacji informacji, pozostawienia dodatkowego komentarza, wysłania wiadomości e-mail powiązanej z szansą sprzedaży lub zarejestrowania faktu odbycia rozmowy telefonicznej czy spotkania. Microsoft Teams pozwala użytkownikowi utworzyć dedykowany kanał w istniejącym zespole i jednocześnie przypiąć wskazany rekord jako kolejną zakładkę.

Ryc. 7 Widok Microsoft Teams z dedykowanym kanałem Opportunity
Ryc. 6 Widok Microsoft Teams z dedykowanym kanałem Opportunity
Ryc. 8 Widok Microsoft Teams z otwartym rekordem Szansy sprzedaży w ramach okna kanału
Ryc. 7 Widok Microsoft Teams z otwartym rekordem Szansy sprzedaży w ramach okna kanału

Takie podejście pozwala użytkownikowi cały czas pracować na jednej platformie, komunikować się ze współpracownikami w ramach dedykowanego kanału i mieć zawsze pod ręką aktualne informacje na temat klienta i szansy sprzedaży, którą dla niego prowadzi.

Aplikacja Microsoft Teams osadzona w systemie Dynamics 365

Microsoft oferuje również podejście zupełnie odwrotne do opisanego powyżej, ponownie kierując się wygodą i przyzwyczajeniami użytkowników. Z jednej strony umożliwia pracę na systemie CRM w ramach platformy Teams, a z drugiej strony pozwala na osadzenie aplikacji Teams wewnątrz Dynamics 365 Sales.

Ryc. 9 Widok systemu Dynamics 365 Sales z osadzoną aplikacją Teams
Ryc. 8 Widok systemu Dynamics 365 Sales z osadzoną aplikacją Teams

Użytkownik w każdej chwili może wywołać aplikację Teams korzystając z dedykowanego przycisku w ramach systemu CRM, a jeśli w danym momencie nie jest ona potrzebna, ma możliwość zamknięcia bocznego panelu aplikacji. Handlowiec ma do dyspozycji podstawowe funkcje komunikatora w ramach czatów oraz kanałów lub zespołów. Posiada również możliwość tworzenia nowych czatów w powiązaniu z otwartym rekordem systemu Dynamics 365 Sales.

Ryc. 10 Widok systemu Dynamics 365 Sales z tworzeniem nowego czatu w Teams
Ryc. 9 Widok systemu Dynamics 365 Sales z tworzeniem nowego czatu w Teams
Ryc. 11 Widok systemu Dynamics 365 Sales z otwartym czatem dedykowanym pod rekord szansy sprzedaży
Ryc. 10 Widok systemu Dynamics 365 Sales z otwartym czatem dedykowanym pod rekord szansy sprzedaży

Od strony aplikacji Microsoft Teams użytkownik widzi dokładnie tę samą treść czatu oraz ma możliwość przejścia do podpiętego rekordu w ramach czatu

Ryc. 11 Widok aplikacji Teams z otwartym czatem dedykowanym rekordowi szansy sprzedaży
Ryc. 11 Widok aplikacji Teams z otwartym czatem dedykowanym rekordowi szansy sprzedaży

Korzyści płynące z integracji Outlooka z Dynamics 365 Sales

Integracja narzędzi Microsoft coraz bardziej się zacieśnia. Użytkownik nie musi korzystać już z osobnych aplikacji, które realizują swoje zadania, ale z całego ekosystemu. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest przenikanie się aplikacji i wymiana informacji. Handlowiec, otrzymujący dostęp do ekosystemu Microsoft, jest w stanie optymalizować swoją pracę, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na bieżące działania sprzedażowe.

5/5 ( głosy: 4)
Ocena:
5/5 ( głosy: 4)
Autor
Avatar
Tomasz Piwoński

Przygodę z systemem CRM rozpoczął 10 lat temu. Obecnie jako konsultant Dynamics 365/Power platform realizuje projekty dla krajowych oraz zagranicznych firm, pokazując potencjał aplikacji biznesowych Microsoft związanych z budową i utrzymaniem relacji z klientem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej artykułów

Bądź na bieżąco

Zasubskrybuj naszego bloga i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Natalia Competency Center Director

Get an offer

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

Aplikuj Aplikuj

Paweł Process Owner

Join Sii

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?