Trening asertywności

Szkolenie mające na celu między innymi radzenie sobie z zachowaniami nieasertywnymi oraz wzrost otwartości i jakości komunikacji w zespole.

CELE SZKOLENIA
  • Radzenie sobie z zachowaniami nieasertywnymi w sytuacjach zawodowych, unikanie sytuacji konfliktowych
  • Nawiązywanie i utrzymywanie długoterminowych i zyskownych relacji z Klientami zewnętrznymi
  • Wzrost otwartości i jakości komunikacji w zespole
  • Rozwój i budowanie pewności siebie
  • Rozwój umiejętności wyrażania próśb, potrzeb i oczekiwań
ADRESACI

Młodzi menadżerowie, osoby pracujące z klientem zewnętrznym, osoby mocno współzależne od działań i prac klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

FORMA ZAJĘĆ

Metody interaktywne: symulacje, karty ról, case study, kwestionariusze do autodiagnozy, praca z kamerą i/lub dyktafonem, praca warsztatowa w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, mini wykład.

KORZYŚCI
  • Uczestnicy uzyskają wiedzę o faktach i mitach dotyczących asertywności
  • Uczestnicy nabędą umiejętności zachowań asertywnych, które odróżnia się od zachowań agresywnych, manipulacyjnych czy uległych
  • Poznają techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej: pozytywnej oraz negatywnej
  • Poznają techniki asertywnego reagowania na krytykę
  • Rozwiną umiejętność wykorzystania empatii w wyrażaniu i przyjmowaniu opinii, zamiast posługiwania się ocenami
  • Rozwiną umiejętność odwoływania się do zasobów i mocnych stron w komunikacji
  • Zdobędą wiedzę o tym, w jaki sposób pielęgnować asertywność
UCZESTNIKOM OFERUJEMY

Zajęcia prowadzone przez trenera mającego doświadczenie praktyczne, materiały merytoryczne w formie drukowanej, zestaw ćwiczeń, certyfikat ukończenia szkolenia.

Zakres merytoryczny

Wprowadzenie do asertywności

  • Prawdy i mity o asertywności - definicja asertywności i zachowań asertywnych
  • Osobista mapa asertywności – kwestionariusz „Czy jestem asertywny?”
  • Styl komunikacji asertywnej, uległej i agresywnej
  • Odróżnienie zachowań asertywnych od agresywnych, uległych i manipulujących
  • Korzyści i straty płynące z zachowań asertywnych, agresywnych, uległych

Budowanie fundamentów postawy asertywnej

  • Prawa asertywności – pięć zasad Fensterheima
  • Dialog wewnętrzny, czyli o tym, że asertywne działanie zaczyna się w umyśle
  • Niezbędna pewność siebie – poszukiwanie swoich mocnych stron i umiejętność ich komunikowania
  • Pozytywna autosugestia sposobem na konstruktywne myślenie
  • „Słowa, które mają moc” - co i jak mówić, by dbać o siebie i nie ranić innych
  • Przekonująca mowa ciała - kształtowanie wizerunku osoby asertywnej

Kształtowanie relacji asertywnej w środowisku pracy

  • Umiejętność stawiania granic oraz obrony własnych praw w kontaktach zawodowych.
  • Asertywna procedura w sytuacji odmawiania - jak odmówić i zachować poprawne relacje?
  • Budowanie postawy asertywnej – filary asertywności: otwartość, szczerość, szacunek, odwaga, empatia
  • Opinia zamiast oceny – jakie są różnice w wyrazie słownym, jakie wywołują odczucia u odbiorcy.
  • Techniki wyrażania własnego zdania, swoich opinii i uczuć pozytywnych oraz negatywnych
  • Umiejętność przepraszania za winę własną, unikanie obwiniania, dystansowanie się.
  • Postawa nastawiona na poszukiwanie wspólnych rozwiązań – jak myśleć, co mówić by osiągnąć pożądany efekt

Trening umiejętności komunikacji asertywnej

  • Konstruktywna informacja zwrotna oparta na modelu pełnej ekspresji
  • Pochwała – jak ją wyrazić by nie była odebrana jako manipulacja
  • Różnica między krytyką a konstruktywną informacją zwrotną
  • Umiejętność przyjmowania krytyki – asertywne reagowanie w sytuacji: słusznej i niesłusznej krytyki, krytyki wyrażonej krzykiem i w formie aluzji.

 

  • Liczebność grupy : 8-15 osób
  • Czas trwania : 2 dni
  • Język : Polski
  • Materiały : Polskie

Pobierz katalog szkoleń

Wyślij wiadomość

KONTAKT

Wyślij wiadomość