Cel szkolenia
  • Radzenie sobie z zachowaniami nieasertywnymi w sytuacjach zawodowych, unikanie sytuacji konfliktowych
  • Nawiązywanie i utrzymywanie długoterminowych i zyskownych relacji z Klientami zewnętrznymi
  • Wzrost otwartości i jakości komunikacji w zespole
  • Rozwój i budowanie pewności siebie
  • Rozwój umiejętności wyrażania próśb, potrzeb i oczekiwań
Korzyści
  • Uczestnicy uzyskają wiedzę o faktach i mitach dotyczących asertywności
  • Uczestnicy nabędą umiejętności zachowań asertywnych, które odróżnia się od zachowań agresywnych, manipulacyjnych czy uległych
  • Poznają techniki asertywnego udzielania informacji zwrotnej: pozytywnej oraz negatywnej
  • Poznają techniki asertywnego reagowania na krytykę
  • Rozwiną umiejętność wykorzystania empatii w wyrażaniu i przyjmowaniu opinii, zamiast posługiwania się ocenami
  • Rozwiną umiejętność odwoływania się do zasobów i mocnych stron w komunikacji
  • Zdobędą wiedzę o tym, w jaki sposób pielęgnować asertywność
Zakres szkolenia
  • Wprowadzenie do asertywności
    • Prawdy i mity o asertywności – definicja asertywności i zachowań asertywnych
    • Osobista mapa asertywności – kwestionariusz „Czy jestem asertywny?”
    • Styl komunikacji asertywnej, uległej i agresywnej
    • Odróżnienie zachowań asertywnych od agresywnych, uległych i manipulujących
    • Korzyści i straty płynące z zachowań asertywnych, agresywnych, uległych
  • Budowanie fundamentów postawy asertywnej
    • Prawa asertywności – pięć zasad Fensterheima
    • Dialog wewnętrzny, czyli o tym, że asertywne działanie zaczyna się w umyśle
    • Niezbędna pewność siebie – poszukiwanie swoich mocnych stron i umiejętność ich komunikowania
    • Pozytywna autosugestia sposobem na konstruktywne myślenie
    • „Słowa, które mają moc” – co i jak mówić, by dbać o siebie i nie ranić innych
    • Przekonująca mowa ciała – kształtowanie wizerunku osoby asertywnej
  • Kształtowanie relacji asertywnej w środowisku pracy
    • Umiejętność stawiania granic oraz obrony własnych praw w kontaktach zawodowych.
    • Asertywna procedura w sytuacji odmawiania – jak odmówić i zachować poprawne relacje?
    • Budowanie postawy asertywnej – filary asertywności: otwartość, szczerość, szacunek, odwaga, empatia
    • Opinia zamiast oceny – jakie są różnice w wyrazie słownym, jakie wywołują odczucia u odbiorcy.
    • Techniki wyrażania własnego zdania, swoich opinii i uczuć pozytywnych oraz negatywnych
    • Umiejętność przepraszania za winę własną, unikanie obwiniania, dystansowanie się.
    • Postawa nastawiona na poszukiwanie wspólnych rozwiązań – jak myśleć, co mówić by osiągnąć pożądany efekt
  • Trening umiejętności komunikacji asertywnej
    • Konstruktywna informacja zwrotna oparta na modelu pełnej ekspresji
    • Pochwała – jak ją wyrazić by nie była odebrana jako manipulacja
    • Różnica między krytyką a konstruktywną informacją zwrotną
    • Umiejętność przyjmowania krytyki – asertywne reagowanie w sytuacji: słusznej i niesłusznej krytyki, krytyki wyrażonej krzykiem i w formie aluzji.

 

Adresaci

Młodzi menadżerowie, osoby pracujące z klientem zewnętrznym, osoby mocno współzależne od działań i prac klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

Liczebność grupy: 8-15 uczestników

Czas trwania: 2 dni

Dostępny język: PL / EN

Dostępny język materiałów: PL / EN

Forma kursu
Metody interaktywne: symulacje, karty ról, case study, kwestionariusze do autodiagnozy, praca z kamerą i/lub dyktafonem, praca warsztatowa w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, mini wykład. Dostępne w formule online.

Pobierz pełną ofertę szkoleniową

POBIERZ OFERTĘ

Dziękujemy!

Przepraszamy, coś poszło nie tak.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie.

Przetwarzanie...

Jeśli masz pytania dotyczące naszych szkoleń,

skontaktuj się z ekspertem Sii

Agnieszka Rzeczkowska

Training Practice Manager

Skontaktuj się z ekspertem

Agnieszka Rzeczkowska

lub przeciągnij i upuść załączniki tutaj.

Dopuszczalne rozszerzenia: DOC, DOCX, PDF (max 5MB)

Dziękujemy za wypełnienie formularza.

Zapoznamy się z treścią Twojej wiadomość i skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak będzie to możliwe.

Przepraszamy, coś poszło nie tak i Twoja wiadomość nie została dostarczona.

Odśwież stronę i spróbuj ponownie

Przetwarzanie...

Może Cię również zainteresować

Umiejętności miękkie

Zarządzanie stresem i emocjami

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Zarządzanie sobą w czasie

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Facylitacja spotkań w IT

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Work&Life Balance

Czas trwania:
1 dzień
Umiejętności miękkie

Techniki skutecznego radzenia sobie ze stresem

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Współpraca w zespole

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Efektywna komunikacja w zespole

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Efektywne zarządzanie zespołem

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Praca zdalna – organizacja i komunikacja

Czas trwania:
1 dzień
Umiejętności miękkie

Trening menedżerski

Czas trwania:
2 dni
Umiejętności miękkie

Budowanie kultury feedbacku

Czas trwania:
2 dni

ITIL®, PRINCE2® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do firmy AXELOS Limited i używanymi za jej zgodą. Wszelkie prawa zastrzeżone.
AgilePM® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Agile Business Consortium Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kursy AgilePM® są oferowane przez Sii, spółkę stowarzyszoną z Quint Wellington Redwood, akredytowaną organizację szkoleniową The APM Group Ltd.
Lean IT® Association jest zastrzeżonym znakiem towarowym Lean IT Association LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie ceny podane na stronie to ceny netto. Należy doliczyć podatek VAT 23%.

ZATWIERDŹ