CELE SZKOLENIA
- Rozwój umiejętności kierowniczych: zdobycie wiedzy, odwagi i motywacji do stosowania narzędzi kierowniczych w sprawnym kierowaniu zespołem;
- Zrozumienie wpływu systemu komunikacji i współpracy na jakość relacji z ludźmi, ich zaangażowanie i efektywność pracy.
ADRESACI
Menadżerowie, którzy pełnią funkcję kierowniczą, zarządzają zespołami, pracownicy przygotowujący się do pełnienia ról kierowniczych.
FORMA ZAJĘĆ
Metody interaktywne: gra symulacyjna, kwestionariusze do autodiagnozy, praca warsztatowa w podgrupach, praca indywidualna, dyskusja moderowana, drama stosowana.
KORZYŚCI
- Udoskonalenie umiejętności budowania i rozwijania zespołu;
- Określenie swoich mocnych i słabych stron w roli menedżera;
- Określenie swojego indywidualnego stylu kierowania;
- Udoskonalenie umiejętności komunikowania się z zespołem;
- Poznanie nowych metod organizacji pracy zespołu i udoskonalenie dotychczasowych;
- Poznanie metod skutecznego planowania, wyznaczanie celów dla siebie i zespołu oraz metod ich realizacji;
- Nauka lepszego motywowania pracowników.
UCZESTNIKOM OFERUJEMY
Zajęcia prowadzone przez trenera mającego doświadczenie praktyczne, materiały merytoryczne w formie drukowanej, zestaw ćwiczeń, certyfikat ukończenia szkolenia.
Zakres merytoryczny
Budowanie własnego potencjału jako menadżera
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Współczesne teorie zarządzania w organizacjach
- Samoocena, samoświadomość, samokontrola
- Budowanie autorytetu
Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli
- Rodzaje stylów zarządzania
- Diagnoza stylu zarządzania uczestników
- Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem - poszukiwanie najlepszego rozwiązania
Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości
Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania - potrzeby psychologiczne
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Dbanie o rozwój pracowników - narzędzia rozwoju: coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia
- Przegląd narzędzi menedżera: coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia
Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
Recepta na skuteczny zespół
- Roli kierownika w kreowaniu pozytywnego klimatu w zespole
- Identyfikacja źródeł nieporozumień, frustracji, demotywacji, trudności we współpracy i wypracowanie usprawnień
- Liczebność grupy : 8-15 osób
- Czas trwania : 2 dni
- Język : Polski
- Materiały : Polskie